Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Jeg er ganske imponert over:

Han klarte å kjøpe et 6970 et år etter det var ute av produksjon, i 2012 kjøpte man 7970

Kabelsalaten, spesielt 4-pin til 8-pin EPS-adapteren koblet til hovedkortet fra en 1200W strømforsyning.

Han klarte å stappe et AMD-kort i et Nvidia-kabinett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hater sånne annonser og tekster. Lurer på hvorfor han mener det er relevant at 2600k koster 4000 i dag.. og hvor man skal kjøpe denne

https://www.prisjakt.no/product.php?p=803391

 

Det blir så dumt, kjenner jeg blir litt forbanna

Aner ikke hva han har røyka, jeg kjøpte 2600k ved lansering, da kosta den meg 2250.

 

Hvor han får 4000 fra gjør meg også forbanna. Håper annonsen blir rapportert og stengt.

Lenke til kommentar

Instaprutere er også en artig rase. Noe legges ut, og en eller annen gluping får det til å høres ut som han gjør DEG en tjeneste om det blir en handel "i kveld" til en nedprutet pris, før du har fått sett om du får prisforlangende. Burde vel heller nesten snu på det og si at om han trenger varen raskt, trekker det prisen opp.

Den der fungerer jo på en del folk, det er mange som selger ting på finn fordi de trenger penger asap
Lenke til kommentar

Den der fungerer jo på en del folk, det er mange som selger ting på finn fordi de trenger penger asap

Ja, og så har du de som betaler overpris fordi de trenger en eller annen del. Trådens eksistens er dog delvis basert på disse som spekulerer i at det finnes noen som helt akutt har bruk for akkurat deres ting. Det hender folk betaler meget bra for ting som er vanskelig å få tak i.

Lenke til kommentar

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=156844631

Oppgradere stasjonær PC?

 

 


4 000 kr

 

Jeg oppgraderte PCen min med et par nye skjermkort; med store vifter og kjøleelementer på. Hver for seg funker de, men ikke samtidig. Dette fordi hovedkortet mitt har gpu-portene plasserte for tett sammen -- og skjermkortene trenger rom for AVKJØLING. Så jeg har oppgradert hovedkort, CPU med vannavkjøling, og minne med noe nyere, og står dermed igjen med det gamle settet, inkludert de gamle GPUene.
Jeg selger
Hovedkort: Asus M5A97 R2.0, Socket-AM3
Minne: HyperX Fury DDR3 1600MHz 16GB Red
HyperX Fury DDR3 1600MHz 16GB White
CPU: AMD Phenom II X4 965 Black Edition, Quad Core, 3,4Ghz, AM3, 8MB, 125W (uten kjøkeelement/vifte)
Vannkjøling: Corsair Hydro Series H55 CPU Kjøler 120mm Radiator, 115x/2011/2011- 3/2066, AM2/AM3/AM4, 1700 RPM, 57 CFM
Grafikkort: Msi N730-4gd3v2
Asus GT730-SL-2gd3-brk
 
Originalpris: 6500.

 

:hmm:

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Poenget er jo at en brukt skal koste mindre en nytt. Så i stedet for en ny til 2300 så burde han vel fått den der til kanskje ~1800 kr i stedet. Det er poenget med å sende melding få de til å justere til en realistisk bruktpris.

sendte ham en melding selv om han ikke aksepterte en lavere pris først, så krøp vedkommende til korset og spurte om jeg ville ha den for 1800, så du kan jo prøve igjen, med mindre du kjøpte ny :)

Endret av Handlepose
Lenke til kommentar

Jeg solgte en 6600k sammen med et Asus z170 Pro Gaming før helgen. Prisen endte på 2000kr inkl. Frakt. Hva synes dere om prisen?

Du fikk mye i mine øyne, det er en "død" plattform med maks fire kjerner. En r5 3600 pluss hovedkort kan man få til 3000 kr, og da har man 6 kjerner med mulighet til å oppgradere til 16 senere om ønskelig.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Jeg er for så vidt enig, men annonsen var ærlig, de fleste bydde fra 1500-1800, så solgte jeg til høystbydende.

 

Ellers planlegger jeg å oppgradere min NAS, som vil si at jeg kommer til å selge harddiskene brukt.

 

Normalt ville jeg ikke tenkt at det er særlig verdi i brukte harddisker, men disse er WD Red 4TB, kjøpt i mars i år. De har altså kun 6 mnd driftstid, og har stått i vibrasjonsdempede fester med god luftflyt, og gode temperaturer. De bør holde i mange år til, og har lenge igjen av garantitiden.

 

Nypris var på ca. 1250, og jeg håper/regner med å dra inn 700kr stykket, eller mer. Hva tror dere?

Endret av Reeve
Lenke til kommentar


 

seriøst? hadde noe kjøpt noe slikt brukt til den prisen der?

Man vet lite om historikken her, kan jo hende den har gått i gulvet flere ganger så vi vet lite hvordan denne har blitt behandlet.

Kjøper selv harddisker ny, selv om man tar risikoen med seagate.

Men ville ikke kjøpt slikt brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...