Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er enig med deg, men lurer på hvordan du kan vite at noe er solgt til en gitt pris? Akkurat som når en finn-annonse merkes med solgt så vet du ikke hva den egentlige prisen det ble solgt for er.

https://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=asus+matrix&_sop=12&_sadis=15&_dmd=1&LH_Complete=1&LH_Sold=1&_osacat=0&_ipg=50&_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=asus+5870+matrix&_sacat=0

 

Dette er den reelle sluttprisen. Blir som QXL-auksjoner, hvor noen byr og betaler det prisen ender på.

Lenke til kommentar

Hvordan får du 500 til å være nærmere 1000 enn ett par hundre?

Ikke mer hokus pokus enn at jeg regnet i Euro i ren vanvare ;) Men poenget står fortsatt. Om du mener at det er et greit estimat når reell salgspris er omtrent 2,5 ganger anslaget ditt, får det stå for din regning.

 

For ordens skyld: 2,5*200kr=500kr.

 

Om jeg mener at naboens gamle Opel er verdt 5k, og en fyr betaler 40k for den av ymse årsaker jeg ikke kjenner til, er ikke markedsprisen 5k, men 40k. Man kan også innvende at vi har et høyere prisnivå her i landet, som tilsier at bruktverdien på f.eks. en GPU normalt sett er høyere her enn der.

Endret av knopflerbruce
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette irriterer meg. Denne skjermen er 1 år gammel skrive han og du får den for da 2300kr. Han skal ha 2500. Jeg spør derfor om hva han vil ha for den med tanke du får den for 2300 ny. Han linker dermed til komplett (som har blitt overår8set nå) der de selger den for 3000kr...

Han vil ikke gå lavere selvom jeg linket til prisjakt...

 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=156973733

post-368488-227663_thumb.jpg

Endret av ikariam1234
Lenke til kommentar

Dette irriterer meg. Denne skjermen er 1 år gammel skrive han og du får den for da 2300kr. Han skal ha 2500. Jeg spør derfor om hva han vil ha for den med tanke du får den for 2300 ny. Han linker dermed til komplett (som har blitt overår8set nå) der de selger den for 3000kr...

 

Han vil ikke gå lavere selvom jeg linket til prisjakt...

 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=156973733

Da bestiller du bare en ny og driter i hva han sier?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Enten skjønner han ikke hvordan bruktmarkedet fungerer eller så har han ingen planer om å selge den med mindre han får en usannsynlig god pris for den. Det er gratis å annonsere på finn og da får man sånne lykkejegere.

 

Personlig gidder jeg ikke den taktikken av to grunner:

1. Det er frekt å forsøke å lure noen til å kjøpe til overpris

2. Det er veldig sannsynlig bortkastet tid på annonsering som ikke fører til salg

Lenke til kommentar

Poenget er jo at en brukt skal koste mindre en nytt. Så i stedet for en ny til 2300 så burde han vel fått den der til kanskje ~1800 kr i stedet. Det er poenget med å sende melding få de til å justere til en realistisk bruktpris.

 

 

Dette er da håpet mitt. 1800kr, hadde vudert å kanskje kjøpe den, men når de får det svart på hvitt og fortsatt ikke gidder å endre, det er irriterende og ødelegger bruktmarkedet synes da jeg

Lenke til kommentar

En ting som irriterer meg med kjøpere på finn er at de tror det er hva jeg betalte for en vare som er gyldig med tanke på å sette en pris på annonsen, ikke hva varen (eller tilsvarende vare) koster ny akkurat nå.

 

Kjøper: Hva betalte du?

Meg: Den koster 5000 i billigste butikk pr dags dato.

Kjøper: men hva betalte du for den?

Meg: Hvordan er det relevant?

Kjøper: Ser den har vært på tilbud en dag til 3000 for 3 måneder siden.

Meg: Ja.....og? Har du tidsmaskin?

 

Ikke relatert til skjermdiskusjonen over her såklart.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting som irriterer meg med kjøpere på finn er at de tror det er hva jeg betalte for en vare som er gyldig med tanke på å sette en pris på annonsen, ikke hva varen (eller tilsvarende vare) koster ny akkurat nå.

 

Kjøper: Hva betalte du?

Meg: Den koster 5000 i billigste butikk pr dags dato.

Kjøper: men hva betalte du for den?

Meg: Hvordan er det relevant?

Kjøper: Ser den har vært på tilbud en dag til 3000 for 3 måneder siden.

Meg: Ja.....og? Har du tidsmaskin?

 

Ikke relatert til skjermdiskusjonen over her såklart.

 

Enig der, ta utgangspunkt i hva den koster nå mener da jeg

Lenke til kommentar

Instaprutere er også en artig rase. Noe legges ut, og en eller annen gluping får det til å høres ut som han gjør DEG en tjeneste om det blir en handel "i kveld" til en nedprutet pris, før du har fått sett om du får prisforlangende. Burde vel heller nesten snu på det og si at om han trenger varen raskt, trekker det prisen opp.

Haha ja, også de som tror at "cash i hånda" trekker prisen ned.

Tenkte de å få varen på avbetaling?

 

Jeg foretrekker uansett vipps, så slipper jeg å dra ned i banken å sette inn kontanter siden jeg kun bruker kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...