Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Jeg syns 4000 er akseptabelt, vi er midt i et pris/ytelsessjikt hvor mange leter etter kort, og det gjør alltid at prisen presses høyere opp mot nypris enn for mye annet. GTX1070 er tregere ved maks OC (har jeg hørt :) ) enn et makset 980ti, så jeg føler disse fint kan sidestilles ift nypris. Jeg ser multicom ligger lavt på noen kort fra inno3d, men så var det dette med merker da... det riktige sammenligningsgrunnlaget må være de kortene som typisk selger i stort volum, eksempelvis ASUS Strix, MSI Gaming og EVGA ACX. Den billigste 1070 av disse selges for 4900kr, så en rabatt på 20% tilsvarer de 4000 JEG mener er OK :) Det kan meget godt være noen som selger et "random brand med random kjøler" 980ti må legge seg litt lavere enn noen som selger et kjent kort med bekreftet god kjøleløsning.

Jepp enig. men men, hehe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Luring?

 

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=78161669

 

Selger en SSD som er 3.5 år gammel og påstår den har kostet 2000,- ved kjøp. Legger da ved kvittering hvor det står 1196,- (+mva selvsagt) og en Seagate disk hvor totalt det har kostet 2000,-. Er virkelig noen som tror de har funnet gull uten å sjekke med verden når du får helt nye 240GB SSD'er fra 500-700,-

Lenke til kommentar

Vet OCZ Vertex 3 har en del RMA i tillegg, så ikke en SSD jeg hadde vurdert brukt.

Så har den blitt kjøpt fra gamle netshop\amentio er SSD disken nærmest verdiløst.

 

Edit, noen ganger hjelper det å sende epost til selger, men alikevell 500 kr er noe stiv pris.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Brukt ssd er sikkert greit nok. Brukt hdd holder jeg meg langt unna! :p

Hvorfor? De fleste feiler jo i løpet av de første 100 timene elns om de er defekte, så er jo nesten bedre med noen som er kjørt litt, men om de har stått og gått lenge, så ville jeg også holdt meg unna, har selv kjøpt en del brukte disker til en billig krone uten problemer :)

Lenke til kommentar

Det er forskjell på en 1TB HDD der det har blitt skrevet 1TB om dagen enn en 1TB der det har blitt skrevet 100MB om dagen, det vet man ingenting om. Brukt HDD og forsåvidt SSD er noe jeg holder meg unna så sant det ikke er en skikkelig dyr SSD som er satt ned veldig mye og har kvittering.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

 

Brukt ssd er sikkert greit nok. Brukt hdd holder jeg meg langt unna! :p

Hvorfor? De fleste feiler jo i løpet av de første 100 timene elns om de er defekte, så er jo nesten bedre med noen som er kjørt litt, men om de har stått og gått lenge, så ville jeg også holdt meg unna, har selv kjøpt en del brukte disker til en billig krone uten problemer :)
Har hatt flere HDD tidligere fra billigmerker som Seagate og Kingston som har tatt kvelden etter 2-3 års bruk. Det har ingenting med om de er defekte å gjøre. Siste harddisken jeg kjøpte av Seagate funket vel i litt over et år før den ble kjempetreg og begynte å fryse. Billige harddisker har en veldig redusert levetid, så å kjøpe dette brukt er ren gambling sånn jeg ser det.

 

Aldri mer lagringsenheter fra billigmerker for min del, og skal det kjøpes brukt bør det være fra ett av de kvalitetssikre merkene som enten Intel eller Samsung til en god penge for at jeg i det heletatt skal vurdere å kjøpe brukt. Er nå iværtfall min erfaring....

Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...