Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Er dette en luring?

Heftig Gaming pc selges!

 

Syns prisen er noe stiv, mere fornuftig med GTX 1080 en 980 TI SLI.

Eller påstår selgeren 980 TI SLI er 3-4 ganger raskere?

 

Generielt sett er det nok uansett vanskelig å selge ting over 15 000 kr brukt.

 

De som kjøper:

Corsair AX1200i

Vet neppe hva de betaler for. Prisen er nok noe stiv hvis det er stk pris.

Man blosser i kvalitet, da ferreste trenger slike.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke en helt feil pris, men ikke helt verdt pengene. Ingen "vanlige gamere" kjøper en 40K PC og (nesten) ingen som er villige til å kjøpe PC for 40K kjøper et komplett oppsett brukt på Finn.no.

 

Så er jo 980Ti "crap" nå så man må sette ned prisen drastisk på dem. 2stk skjermer som bare har 60Hz til 8K er nok heller ikke så ettertraktet å kjøpe inkludert i en slik pakke. Minus 10K for skjermene så er vi nede i 30K minus 8K for skjermene blir kanskje bedre? Blir da 32K for PC'en. Tar jeg mattestykket i hodet så er det en luring ja.

 

Så er det vel ingen med vettet i behold som vil få med tastatur og mus som muligens er fullt av spermrester :wee:

 

Tenker nå jeg :)

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Er dette en luring?

Heftig Gaming pc selges!

 

Syns prisen er noe stiv, mere fornuftig med GTX 1080 en 980 TI SLI.

Eller påstår selgeren 980 TI SLI er 3-4 ganger raskere?

 

Generielt sett er det nok uansett vanskelig å selge ting over 15 000 kr brukt.

 

De som kjøper:

Corsair AX1200i

Vet neppe hva de betaler for. Prisen er nok noe stiv hvis det er stk pris.

Man blosser i kvalitet, da ferreste trenger slike.

Nypriser:17k for skjermene, 980ti classy selges faktisk til 5,5k på proshop, så 11k der. 5930k koster 6k ny. Da er summen 34k. 1,5k for harddisker. SSD + RAM: 3k, HK + PSU: 4k. Resten av blinget er vel ca 3k nytt. 45,5k i nypris. Luring? Neh. For høyt? Ja. Vanskelig å selge en enkeltmaskin for 15k++? Sikkert riktig, men da lønner det seg heller å splitte den opp - sikkert noe rundt 30k i salgsverdier her, skulle en tro.

 

Litt stiv pris på AX1200i, men helt håpløst er det ikke. Om fyren har kvittering som ikke er altfor gammel kunne jeg definitivt vurdert enhetene til 5000kr samlet om jeg hadde et reelt behov. 2750kr samlet er fullstendig latterlig, så DET kunne det aldri vært :p

Endret av knopflerbruce
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil ikke si

980Ti "crap"

1080 er en forbedring av 980.

Så Ti må man nok gå for 1080 OC i så fall.

 

Ikke pcen er så utdatert, men prisen blir noe høy man burde forvente vannkøling så enig med 30 000 kr er mere fornuftig.

 

Huh? Mener du at man må kjøre OC på et 1080 for å nærme seg 980 Ti? 1070 yter bedre enn 980 Ti så ja, 980 Ti ble brått "crap", merk deg at det er et par gåseøyne der. Det jeg mener er at det er veldig lite verdt pengene å kjøpe en så dyr totalpakke med 980 Ti. Selge sakene i deler er nok enklere og vil muligens gi fyren prisen han vil ha for alt.

 

HW sin test av 1070 :)

 

Jeg ville heller hatt 1 stykk 1080 enn 2 stykk 980 Ti, SLI er ikke helt knirkefritt enda.

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

 

Vil ikke si

980Ti "crap"

1080 er en forbedring av 980.

Så Ti må man nok gå for 1080 OC i så fall.

 

Ikke pcen er så utdatert, men prisen blir noe høy man burde forvente vannkøling så enig med 30 000 kr er mere fornuftig.

 

Huh? Mener du at man må kjøre OC på et 1080 for å nærme seg 980 Ti? 1070 yter bedre enn 980 Ti så ja, 980 Ti ble brått "crap", merk deg at det er et par gåseøyne der. Det jeg mener er at det er veldig lite verdt pengene å kjøpe en så dyr totalpakke med 980 Ti. Selge sakene i deler er nok enklere og vil muligens gi fyren prisen han vil ha for alt.

 

HW sin test av 1070 :)

 

Jeg ville heller hatt 1 stykk 1080 enn 2 stykk 980 Ti, SLI er ikke helt knirkefritt enda.

 

Verdt å merke seg at 980ti overklokket yter bedre enn 1070 overklokket :)

Lenke til kommentar

 

Jeg ville heller hatt 1 stykk 1080 enn 2 stykk 980 Ti, SLI er ikke helt knirkefritt enda.

 

 

Som Nizzen sier så er frekvensen på GTX1070 satt av Nvidia slik at den jevnt over såvidt slår et GTX980Ti "ut av boksen". Men overklokker man begge maks, så er det GTX980Ti som stikker av med seieren. At 1070 yter bedre enn 980Ti blir sånn sett en sannhet med modifikasjoner (der hoved modifikasjonen er at det rett og slett ikke er sant! :p). Jeg har min tvil om hvorvidt vi kommer til å se et eneste fabrikkoverklokket GTX1070 som klarer å hamle opp med MSIs 980Ti lightning. Faktisk overklokker Lightning seg til og med såvidt forbi GTX1080FE på stock i BF3 1440p. Og det gjorde det i oktober i fjor med 358.50 driveren.

 

Når det gjelder SLI så skjønner jeg jo hva folk snakker om. Men for meg, så er det nesten en helt uaktuell problemstilling. Jeg trenger ikke spille spillene samme dag de kommer ut. Venter man litt til de verste buggene er patchet ut, så får man jo en mye bedre spillopplevelse. Og da er som regel SLI også fikset om det trengs, og det lar seg fikse. At man skal være irritert på SLI fordi spillprodusenter driter i SLI er jo egentlig litt bakvendt. Vi ser enkelte får til nesten 100% skalering, mens de aller verste eksemplene blir man til og med straffet for å ha 2 (eller flere) kort i SLI. Siden folk med SLI er et lite mindretall, så blir det aldri noe særlig oppstyr når produsenter kløner det så til de grader til. Det er bare på entusiast forum man kan få inntrykk av at nå kommer de til å gå konkurs, for ingen kommer vel til å handle spill av dem igjen nå? :p

 

Men det er uansett ikke mange spill som sliter mye med SLI at det ikke er verdt det. Det er rett og slett en diskusjon om glasset er halvtomt eller halvfullt. Skal vi fokusere på de spillene som suger i SLI, eller de som gir deg nesten dobbelt ytelse av ett kort? "The Division" skalerer flott i SLI. Vil jeg bytte mine 2x980Ti i ett GTX1080 da? Neppe. ;)

 

Jeg har kjørt med SLI/CFX siden GTX470, og jeg har bokstavelig talt aldri hatt et eneste problem med SLI. "The Division" vant jeg i en konkurranse, og akkurat da testet jeg med 280X i CFX. Siden jeg spilte fra dag en fikk jeg altså med meg problemene med CFX i den tittelen. Hadde jeg ventet, så hadde det vært varm kniv i smør.

 

Nå ser vi at Nvidia virkelig har bestemt seg for å drite på kundene sine med SLI begrensningene til GTX10x0. Skal man kjøre mer enn 2 kort, så får man bare SLI i benchmarks! De raskeste datamaskinene i entusiasters hjem etter GTX1080 lanseringen er faktisk maskiner med 980Ti/TX i 3x og 4x SLI. Det er i grunnen smått utrolig...

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=77469681

 

Skal ha 5000 for brett som koster deg 2591,44 med toll og avgifter fra gearbest..

 

Begrunner med da jeg spør hvorfor denne prisen,

 

Sitat :"Hei. Ferdig innstalert med norsk språk, moms og tollgebyr. Leveringstid er vanlig vis 21 dager + ++ selv om de lover ned til 7 dager. Forbredt for stylus og leveres med omslag. Mvh" sitat slutt.

Lenke til kommentar

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=77746147

 

Er det virkelig så bra altså?

 

Han må nok nesten kunne sies å være en "luring" ja. Kunne vært artig å be han om å vise hvor han har sett det slå ett GTX1080. Han spesifisere at det er i 4K det slår GTX1080. Så da må han jo nesten ha sjekket opp i dette. Da vet han godt at det er relativt sett mye dårligere i 1080p enn i 4K.

 

I følge TPU er uansett et stock GTX1080FE ~18% raskere i 4K. Men går vi ned i 1080p blir 295x2 pulverisert med ~32%. Riktignok inkluderer TPUs test oppsett nå flere titler som rett og slett ikke støtter CFX/SLI. Og i de tilfellene så yter jo 295x2 som ett enkelt 290X. Om vi fjerner (men hvorfor skal vi det?) titlene som ikke støtter CFX, så kan det tenkes at 295x2 faktisk nesten matcher, eller til og med hiver seg et hestehode foran GTX1080 (men jeg gidder ikke regne på det.). Det er raskere i titler som BF3 og Crysis 3.

 

Prisen er jo uansett da håpløs. Hvorfor skal man betale 6000Kr for et brukt kort som ikke holder det han lover, når man får et nytt GTX1080 til en tusenlapp mer? 295x2 ble også sluttsolgt for 5500Kr om jeg ikke husker helt galt (kan ha vært billigere også). Riktig pris for 295x2 i dag vil være litt over 2x prisen for et enkelt 290X. Det kan jo være en viss fordel med 295x2 som eneste mulighet til å få CFX på m-ATX hovedkort med kun en PCIe-16x port.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=77746147

 

Er det virkelig så bra altså?

 

Han må nok nesten kunne sies å være en "luring" ja. Kunne vært artig å be han om å vise hvor han har sett det slå ett GTX1080. Han spesifisere at det er i 4K det slår GTX1080. Så da må han jo nesten ha sjekket opp i dette. Da vet han godt at det er relativt sett mye dårligere i 1080p enn i 4K.

 

I følge TPU er uansett et stock GTX1080FE ~18% raskere i 4K. Men går vi ned i 1080p blir 295x2 pulverisert med ~32%. Riktignok inkluderer TPUs test oppsett nå flere titler som rett og slett ikke støtter CFX/SLI. Og i de tilfellene så yter jo 295x2 som ett enkelt 290X. Om vi fjerner (men hvorfor skal vi det?) titlene som ikke støtter CFX, så kan det tenkes at 295x2 faktisk nesten matcher, eller til og med hiver seg et hestehode foran GTX1080 (men jeg gidder ikke regne på det.). Det er raskere i titler som BF3 og Crysis 3.

 

Prisen er jo uansett da håpløs. Hvorfor skal man betale 6000Kr for et brukt kort som ikke holder det han lover, når man får et nytt GTX1080 til en tusenlapp mer? 295x2 ble også sluttsolgt for 5500Kr om jeg ikke husker helt galt (kan ha vært billigere også). Riktig pris for 295x2 i dag vil være litt over 2x prisen for et enkelt 290X. Det kan jo være en viss fordel med 295x2 som eneste mulighet til å få CFX på m-ATX hovedkort med kun en PCIe-16x port.

 

 

Tja, Radeon Pro Duo? Kanskje litt drøy pris..

 

Jeg lette etter et par tester selv, og alle de jeg fant (kan godt være noen jeg ikke fant som viser noe annet), så lå GTX 1080 et skritt foran 295x2. I både 1080p, 1440p og 4K. Det var med CF aktivt og til og med i noen spill som favoriserer AMD.

 

Om noen har en link til en test der 295x2 gjør det bedre, så vil jeg gjerne lese det! Hadde vært interessant å se hvordan det ligger an :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...