Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Hva mener dere om rampriser?

 

finn Corsair Dominator Platinum DDR3 16GB

1 000,- brukt 1 år

 

Komplett ny

Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB Kit w/2x8GB XMS3 DHX, CL9-10-9-27, Platinum

 

Hva mener dere, brukt rambrikker, med den høyden verdt halvparten av ny pris?

Selv litt i tvil om det er en luring eller om han har noe stiv pris.

 

Rambrikker tror jeg de fleste kjøper nytt, hvis de ikke er halv priset som ny.

Selv demo versjonen på brikkene er 100 kr billigere en finn personen selger det til.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men vil du si 500-700 kr er maks selger kan ta?

Over det er luringer?

 

Nytter vel ikke å påstå rambrikkene kan klokkes til 2400 mhz\ 3200 mhz stabilt på 1.65 volt og bruke det som argument for prisene er samme. Eneste fordelen med å kjøpe brukt vil i så fall være kjøperen har testet brikkene.

Men tror nok dyrere rambrikker blir testet, noe annet med kingston valueram som knapt kan overklokket før de de blir ustabile\ryker.

 

Egentlig tror jeg det er lite vits å bytte fra 1333 mhz\1600 mhz. Men kunne vært gøy å teste, AMD Støtter raskere ram, ut av boken i motsettning til intel. Tror raskere ram kun gir muligens bedre effekt mot cpu.

F.eks programmer starter fortere hvis man åpner\avslutter de ofte.

 

Før har jeg aldri vurdert rask ram fordi jeg mener det ikke har vært stor bruk, men etter som 32 GB blir mere vanlig så hvorfor ikke.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ja størst sansynlig får man aldri svar fra de, antakelig reist på ferie, eller rett og slett gidder ikke å svare.

 

Vet en del ikke vil bruke finn betalings garanti, fordi kjøper man brekke brikkene og sende de tilbake.

Derfor ville jeg styrt unna risikoen ved å kjøpe brukt, med mindre jeg sparer noe penger på det. Er rett og slett ikke verdt tiden man bruker på det. Frykter snart vil DDR3 brikkene blir dyrere en DDR4 så antakelig skjer det samme på bruktmarkedet på grunn av høy etterspørsel.

 

Vet ikke om jeg skal satse på å overklokke kingston value ram eller Geil DDR3 1600 RAM ram da jeg tror brikkene fort ryker.

 

Hva jeg finner på internett:

Enkelte mener også rambrikkene ikke kan ødlegges på grunn av overklokking. Men kanskje det er skjeldent det ser, så sant man har under 1.65 volt på DDR3.

 

Det siste er kanskje ikke helt sant, cpu\hovedkort kan bli varme 50-60 grader om sommeren, rambrikkene består vel av 40 % metall og resten plast? Så ja rambrikkene kan også bli varme, men ikke på grunn av brikkene, mest på grunn av varme fra kabinettet\ (CPU\skjermkort.)

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hadde Ikke brydd meg. Veldig lite å tjene i høyere klokk på ram. Problemet er vel at man ikke får kjørt så lav latency når man kommer opp i hastighet, så vinninga går opp i spinninga.

 

Er du heldig og finner noe som skalerer godt med økt bredde, så kansje 3-5% å tjene.

 

I alle fall slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

Jeg har vertfall noe å tjene på 32 GB ram, tester ark survival evolved med msi afterburner med minnemåler virker det som det spillet klarer å bruke 19 GB minne eller noe slik. Normalsett 11 GB hvis man har 16 GB minne.

 

Men merker lite forskjellig i bruk, så vet ikke om det er snakk om minnelekasje eller om spillet krever mye ram. Særlig ved SLI aktivert.

Men kanskje jeg skal droppe hastighet, skaffe de billigste 32 GB brikkene jeg får tak i. Får jeg prioritere raske brikker når jeg skaffer DDR4 ram, kanskje de brikkene gir mere ytelsegevinst ved høyere hastigheter?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg har vertfall noe å tjene på 32 GB ram, tester ark survival evolved med msi afterburner med minnemåler virker det som det spillet klarer å bruke 19 GB minne eller noe slik. Normalsett 11 GB hvis man har 16 GB minne.

 

Men merker lite forskjellig i bruk, så vet ikke om det er snakk om minnelekasje eller om spillet krever mye ram. Særlig ved SLI aktivert.

Men kanskje jeg skal droppe hastighet, skaffe de billigste 32 GB brikkene jeg får tak i. Får jeg prioritere raske brikker når jeg skaffer DDR4 ram, kanskje de brikkene gir mere ytelsegevinst ved høyere hastigheter?

Har ikke spillt spillet på noe annet enn Low memory mode, har det noen gevinst å kjøre normal mode nå? Da jeg spillte det for ca 6 mnd siden var det lite å hente. Hoster også egen server på Lan.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er helt fair at en selger baserer seg på identisk produkt, egentlig. Skal du selge en Fiat sammenligner du ikke med Opel-biler av samme sjanger med lignende spesifikasjoner. At noen brikker er priset høyere nye enn de er verdt er nå så, men da får bruktselger heller bare juster det hele ned litt etter hvert.

Hæ?

Lenke til kommentar

Er ikke få annonser jeg ser nesten daglig hvor prisen er høyere på finn.no for noe brukt enn hva det hadde kosta på komplett.no

 

Det morsomme er reaksjonen til de som har lagt ut dersom du pruter eller noe på de annonsene :D

Fikk svar fra selger nå

Altså, jeg driter i at Komplett har tilbud og at du mener jeg er for dyr. Fint, da kjøper du på komplett. "

Litt morsomt av selgeren dette. Da han burde vist bedre. Han er ikke interisert å selge med andre ord.

Lenke til kommentar

 

Er ikke få annonser jeg ser nesten daglig hvor prisen er høyere på finn.no for noe brukt enn hva det hadde kosta på komplett.no

 

Det morsomme er reaksjonen til de som har lagt ut dersom du pruter eller noe på de annonsene :D

Fikk svar fra selger nå

Altså, jeg driter i at Komplett har tilbud og at du mener jeg er for dyr. Fint, da kjøper du på komplett. "

Litt morsomt av selgeren dette. Da han burde vist bedre. Han er ikke interisert å selge med andre ord.

 

 

Kunne jo selvfølgelig svart i en annen tone, men selge vil han, bare ikke til deg :)

 

Det er vel slik holdning de som vet at de selger gråstein og forlanger gull pris har. Synes helt ærlig at det ikke er morsomt i det hele tatt og at det er på tide å begynne å ta betalt for annonsene slik at en slipper alle de useriøse selgerne som skal se om de får skutt gull-fuglen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Er ikke få annonser jeg ser nesten daglig hvor prisen er høyere på finn.no for noe brukt enn hva det hadde kosta på komplett.no

 

Det morsomme er reaksjonen til de som har lagt ut dersom du pruter eller noe på de annonsene :D

Fikk svar fra selger nå

Altså, jeg driter i at Komplett har tilbud og at du mener jeg er for dyr. Fint, da kjøper du på komplett. "

Litt morsomt av selgeren dette. Da han burde vist bedre. Han er ikke interisert å selge med andre ord.

 

 

Kunne jo selvfølgelig svart i en annen tone, men selge vil han, bare ikke til deg :)

 

Det er vel slik holdning de som vet at de selger gråstein og forlanger gull pris har. Synes helt ærlig at det ikke er morsomt i det hele tatt og at det er på tide å begynne å ta betalt for annonsene slik at en slipper alle de useriøse selgerne som skal se om de får skutt gull-fuglen.

 

Hva mener du er beste strategien mot slike småhaier? Er det å komme med iriterene kommentarer\lavere bud nok?

Hjelper det ikke får vi gi personen dårlig rykte.

 

Eller over det er det lite å få gjort. Kan jo forstå enkelte som selger at de har ingen ting å tjene på salget, kun kjøperen som sitter med størst fortjenelse ved bruktkjøp, eneste fordelen er å selge man taper ikke alt verdien. Hvis varen slutter å fungere så slipper man å reklamere også. Men kjøper man brukt er man ikke helt rettløst heller, får bare ikke samme reklamasjons mulighetene som nytt.

Lenke til kommentar

 

 

 

Er ikke få annonser jeg ser nesten daglig hvor prisen er høyere på finn.no for noe brukt enn hva det hadde kosta på komplett.no

 

Det morsomme er reaksjonen til de som har lagt ut dersom du pruter eller noe på de annonsene :D

Fikk svar fra selger nå

Altså, jeg driter i at Komplett har tilbud og at du mener jeg er for dyr. Fint, da kjøper du på komplett. "

Litt morsomt av selgeren dette. Da han burde vist bedre. Han er ikke interisert å selge med andre ord.

 

 

Kunne jo selvfølgelig svart i en annen tone, men selge vil han, bare ikke til deg :)

 

Det er vel slik holdning de som vet at de selger gråstein og forlanger gull pris har. Synes helt ærlig at det ikke er morsomt i det hele tatt og at det er på tide å begynne å ta betalt for annonsene slik at en slipper alle de useriøse selgerne som skal se om de får skutt gull-fuglen.

 

Hva mener du er beste strategien mot slike småhaier? Er det å komme med iriterene kommentarer\lavere bud nok?

 

 

 

 

Det beste er å overse hele annonsen. Hvorfor diskutere/prute på noe som er priset høyere enn butikk pris? 

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...