Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Er ikke få annonser jeg ser nesten daglig hvor prisen er høyere på finn.no for noe brukt enn hva det hadde kosta på komplett.no

 

Det morsomme er reaksjonen til de som har lagt ut dersom du pruter eller noe på de annonsene :D

Fikk svar fra selger nå

Altså, jeg driter i at Komplett har tilbud og at du mener jeg er for dyr. Fint, da kjøper du på komplett. "

Litt morsomt av selgeren dette. Da han burde vist bedre. Han er ikke interisert å selge med andre ord.

Kunne jo selvfølgelig svart i en annen tone, men selge vil han, bare ikke til deg :)

 

Det er vel slik holdning de som vet at de selger gråstein og forlanger gull pris har.

Hva mener du er beste strategien mot slike småhaier? Er det å komme med iriterene kommentarer\lavere bud nok?

 

Det beste er å overse hele annonsen. Hvorfor diskutere/prute på noe som er priset høyere enn butikk pris? 

 

Nei, ikke begynn å overse annonser folkens. At noen her inne tar seg tid til å diskutere/ prute med noen av idiotene på Finn.no er det desidert artigste elementet i denne tråden :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg syns det er helt fair at en selger baserer seg på identisk produkt, egentlig. Skal du selge en Fiat sammenligner du ikke med Opel-biler av samme sjanger med lignende spesifikasjoner. At noen brikker er priset høyere nye enn de er verdt er nå så, men da får bruktselger heller bare juster det hele ned litt etter hvert.

Hæ?

 

 

Det ble kommentert lenger opp i tråden at man måtte se på LIGNENDE brikker fremfor samme modell, og det var det jeg refererte til her.

Lenke til kommentar

Følger meg på finn for tiden fordi jeg er sånn vagt ute etter til 980ti kort. Det er jo flere som legger ved sin kjøpspris på komplett, enn det kortet faktisk koster nytt i dag. Tror de folk er så tjukke i skallen? Folk som kjøper kort til så mange lapper har vel hørt om prisguide og prisjakt ???

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I skrivende stund fant jeg 12 980ti på finn, i annonser med 980ti i overskriften. Av disse er det ikke et ENESTE som er priset under det det faktisk koster nytt. Er jeg blind? Det dyreste er et EVGA SC+, men det koster 5690 nytt på billigste nettbutikk og selges for 5500kr, og er derfor ikke dyrere enn "det kortet faktisk koster nytt i dag".

Lenke til kommentar

 

Jeg har vertfall noe å tjene på 32 GB ram, tester ark survival evolved med msi afterburner med minnemåler virker det som det spillet klarer å bruke 19 GB minne eller noe slik. Normalsett 11 GB hvis man har 16 GB minne.

 

Men merker lite forskjellig i bruk, så vet ikke om det er snakk om minnelekasje eller om spillet krever mye ram. Særlig ved SLI aktivert.

Men kanskje jeg skal droppe hastighet, skaffe de billigste 32 GB brikkene jeg får tak i. Får jeg prioritere raske brikker når jeg skaffer DDR4 ram, kanskje de brikkene gir mere ytelsegevinst ved høyere hastigheter?

Har ikke spillt spillet på noe annet enn Low memory mode, har det noen gevinst å kjøre normal mode nå? Da jeg spillte det for ca 6 mnd siden var det lite å hente. Hoster også egen server på Lan.

 

Det blir blir samme hva du velger, minnebruken blir identisk, merker det tar 18 GB minne med siste oppdateringen.

Så det er nok størst sansynlig en feil i spillet. Slik er det med beta.

Lenke til kommentar

Jeg syns 4000 er akseptabelt, vi er midt i et pris/ytelsessjikt hvor mange leter etter kort, og det gjør alltid at prisen presses høyere opp mot nypris enn for mye annet. GTX1070 er tregere ved maks OC (har jeg hørt :) ) enn et makset 980ti, så jeg føler disse fint kan sidestilles ift nypris. Jeg ser multicom ligger lavt på noen kort fra inno3d, men så var det dette med merker da... det riktige sammenligningsgrunnlaget må være de kortene som typisk selger i stort volum, eksempelvis ASUS Strix, MSI Gaming og EVGA ACX. Den billigste 1070 av disse selges for 4900kr, så en rabatt på 20% tilsvarer de 4000 JEG mener er OK :) Det kan meget godt være noen som selger et "random brand med random kjøler" 980ti må legge seg litt lavere enn noen som selger et kjent kort med bekreftet god kjøleløsning.

Lenke til kommentar

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=78038361

 

Var vel en sprek maskin en gang i tiden. Er det i det hele tatt noe å ha i dag?

Eneste med verdi i den annonsen er Windows om lisensen er ekte, så ganske enkelt ikke verdt en krone i dag slik jeg ser det.

 

Den PCen vil han nok brenne inne med om han ikke godtar pruting, er bare verdt en brøkdel av prisen han har oppgitt.

Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...