Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Det er vel en strategi. Ole, Dole og Doffen solgte saft til en million kroner (eller lignende) glasset i en stripe en gang, med tanken om at bare ett glass ville sikre dem en enorm inntekt. Om det ble noe salg husker jeg ikke i farten :p

Jeg skjønner ikke hvordan en eller annen som skal kjøpe en PC bare klikker på en tilfeldig link og kjøper en maskin uten å gjøre NOEN undersøkelser whatsoever. Selv om det er mye rart som er dyrt på finn er jo mesteparten bedre dealer, og det på så åpenbart vis at man virkelig må være hardwaremessig analfabet for å ikke forstå det. Sorry, "bestemor"; ingen sympati fra meg. Har du råd til å kjøpe noe til 14k uten å bruke en halvtime på undersøkelser har du sikkert mer på lager der de pengene kommer fra...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel en strategi. Ole, Dole og Doffen solgte saft til en million kroner (eller lignende) glasset i en stripe en gang, med tanken om at bare ett glass ville sikre dem en enorm inntekt. Om det ble noe salg husker jeg ikke i farten :p

 

Jeg skjønner ikke hvordan en eller annen som skal kjøpe en PC bare klikker på en tilfeldig link og kjøper en maskin uten å gjøre NOEN undersøkelser whatsoever. Selv om det er mye rart som er dyrt på finn er jo mesteparten bedre dealer, og det på så åpenbart vis at man virkelig må være hardwaremessig analfabet for å ikke forstå det. Sorry, "bestemor"; ingen sympati fra meg. Har du råd til å kjøpe noe til 14k uten å bruke en halvtime på undersøkelser har du sikkert mer på lager der de pengene kommer fra...

Så det er altså greit å svindle de som han mye penger? Merkelig holdning. En annen ting er at det er ikke like lett for alle å sjekke hva ting er verdt. Er faktisk ikke alle eldre mennesker som er særlig gode på data. Har selv sittet flere ganger å hjulpet personer på 50+ og lært dem hvordan man skal finne en web side eller åpne/sende mail. Jeg er en av de som kan handle noe til 14k uten at det ville ha plaget lommeboken nevneverdig. Men ville allikevel blitt mektig forbannet om jeg hadde blitt svindlet. Ville nok irritert meg akkurat nok til at jeg ville ha gjort livet ditt surt en stund fremover...

Lenke til kommentar

Men seriøst, er ikke flere av disse skjrmkortene i demokroken priset noe hinsides?

Kan også finne gullfunn i demokroken til komplett. Jeg kjøpte min Asus Swift PG278 for ca 6mnd siden for 4200. Fikk den med eske og alt, så 100% ny ut med klistermerker og plast over skjermen.

Vurderer nå om jeg skal legge den på finn for 5-5,5k. Har lyst på en x34 i stedet.

Lenke til kommentar

Ikke noe mer svindel enn at norske forretninger tar fortjeneste på varer de importerer.

 

Eller butikker som selger feks dyre HDMI-kabler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ikke noe mer svindel enn at norske forretninger tar fortjeneste på varer de importerer.

 

Eller butikker som selger feks dyre HDMI-kabler.

 

Helt greit det, men det må være grenser for påslag! Tror heller ikke han her importerer allverden.

Lenke til kommentar

 

 

Ikke noe unormalt med det. Send in som rma motta ny vare selg fort som f. Å Oppgrader etterpå :-)

 

Er vel heller det at denne er kjøpt på tilbud til 7K hos Elkjøp og personen prøver å tjene penger på dette.

Lenke til kommentar

 

 

Ikke noe mer svindel enn at norske forretninger tar fortjeneste på varer de importerer.

 

Eller butikker som selger feks dyre HDMI-kabler.

 

Helt greit det, men det må være grenser for påslag! Tror heller ikke han her importerer allverden.

 

Det er da opp til kjøperen å bedømme. Dersom man langer ut 6.5k på ett kamera via finn uten å gjøre noen som helst sjekk så har man ikke lov til å klage heller.

 

Ville jeg ha kjøpt det eller annbefalt noen det? Absolutt ikke.

Men det betyr ikke at folk ikke skal ha lov til å prøve seg =)

 

Dersom man blir lurt en gang husker man følelsen og gjør bedre research neste gang ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...