Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han får bare brenne inne med noe av det der. Dog er vel ikke 3k for 780ti det verste, det yter jo bedre enn 970. Ville ikke kjøpt det selv, men du får det du betaler for. 2500kr for 4820k er på den annen side ubegripelig mye. Utover det bryr jeg meg ikke noe om fyren. Han er vel typisk en slik som ville fått "søplevarer" av meg :p

Mulig jeg pruter på AX'en hans, da jeg har en importert enhet selv som trenger en kvittering...

Edit: ser ut som han legger seg på ca 15-20% under nypris? Føler ikke det er noe problem. Han har vel vært der så lenge at jeg regner med at han i det minste eier varene. Finn gidder jo ikke ha rene svindlere aktive i årevis...

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

 

Til meg så har han bare gitt skambud de gangene jeg har lagt ut noe...

 

OT: Er det bare jeg som har opplevd å avtale sted og pris med noen for å oppleve at de pruter når de møter opp?

 

Har hendt en gang eller to, men normen er at folk oppfører seg redelig.

 

Blir like "sjokkert" hver gang, greit nok å prute men gjør det iaf. før du kommer og skal hente da!

Pleier som regel bare å be dem kjøpte til avtalt pris, eller dra igjen :p

Lenke til kommentar

Til meg så har han bare gitt skambud de gangene jeg har lagt ut noe...

 

OT: Er det bare jeg som har opplevd å avtale sted og pris med noen for å oppleve at de pruter når de møter opp?

Jeg hadde ikke hatt stor tålmodighet med noen som pruter etter avtalt tid. Nesten så jeg hadde nektet å selge til avtalt pris av prinsipp da.
Lenke til kommentar

 

Står i annonsen at det kommer fra en "firmapc".

Ingenting er momsfritt :)

 

 

hmm, jeg mener at det var en diskusjon her en lang tid tilbake der det var snakk om folk som kjøpte pc-ustyr på firma uten moms, også solgte det videre på finn. Er iallefall her inne jeg har det fra, utover det aner jeg ikke.

Endret av Apox
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq
Ser en del skittkasting har kommet mot meg, og føler jeg nesten må tre inn for å rettferdiggjøre meg selv og forsvare mine meninger og annonser.
 
Først vil jeg bare si at jeg er en student som driver med kjøp og salg på ulike bruktmarkeder for å finansiere studiene mine. Jeg kjøper inn brukte varer, og selger dem videre dyrere. Intet mer, intet mindre. At folk føler at dette er negativt finner jeg merkelig, da dette er en helt vanlig praksis.
 

Snip pga tidligere moderering - Malvado

 

Ser gjerne at du lar være å legge fram usaklige og frekke kommentarer som "jævel" og "idiot". Selv om du er 16 år, bør du holde deg god for dette.
 
Til GTX 690-diskusjonen:
 
1. Jeg prøvde aldri å selge 690 for 4000,-, men sammenlignet den ytelsesmessig med GTX 980, og krevde en pris rundtomkring der, som endte med 3000,-, som var også det jeg fikk solgt den for.
 
2. Jeg la samtlige ganger fram benchmarks der både GTX 980 og GTX 690 var inkludert,  som viste at GTX 690en scorte høyere enn 980en i moderne spill i oppløsninger fra 1080p til 4K. Dette gjorde jeg etter en lang rekke kommentarer om at den gamle GTX 690en med dets lave VRAM på absolutt ingen måter kunne nå 980 i FPS.
 
Ikke en eneste gang klarte verken du eller noen andre å vise til benchmarks eller tester som sa noe annet enn det jeg mente. I det kommentarfeltet skrev du selv at "690 er to nedklokket 680 kort, som yter mer mot 670. Så ta utganstpunkt i 670 sli mtp ytelse." Her konfirmerte du det jeg påsto fra begynnelsen av, og som jeg viste kilder til: nemlig at GTX 690, i syntetiske og praktisk spilltester, yter som en GTX 980. Ikke om VRAM, og de mangler som følger her. Ikke om strømforbruk. Ikke om støynivå. Men om den aktuelle ytelsen på benchmarks i moderne spill, fra kilder som Anandtech og Techpowerup. Det er ubestridelige fakta.
 

 

Kjøper han på firma, momsfritt også selger videre? Der er vel ganske så ulovlig.

 

Varene kjøpte jeg av en person som sa han hadde fått de fra firma -- som var også der jeg møtte han når jeg hentet de.

 

Snip pga tidligere moderering - Malvado

 

Ingenting er tyvegods. Ser helst at du slutter å spre løgner og falsk informasjon om det jeg selger.

 

Når det gjelder GTX 780 Ti må du gjerne ta deg en tur på bruktmarkedet for grafikkort. Der ligger for eks. en GTX 780 på ca. 2000-2200,-. Ser derfor ikke 780 Ti på 2999,-, som er også der de andre 780 Tiene ligger, som noe rart.

 

 

 

Snip pga tidligere moderering - Malvado

Snip pga tidligere moderering - Malvado

 

 

Jeg har ikke svindlet ("scammet") en eneste person. Det eneste jeg gjør er å kjøpe ting billig og selge det dyrere-- skal du anmelde meg for dette?

 

Igjen vil jeg bemerke at ingenting jeg har er tyvegods. Og all handel med meg foregår profesjonelt og rettferdig, og i henhold til Forbrukerkjøpsloven. Det samme kan ikke sies om for eks. Christian Thorkildsen (som også driver med kjøp/salg), da han ikke er myndig. Han kan dermed både svindle og bryte avtaler uten reell konsekvens fra loven -- med mindre han representerer seg ved en fullmakt i salget.

 

Om kjøper får en vare som viser seg å ikke fungere optimalt eller etter hans/hennes forventninger, eller om det slutter å fungere, garanterer jeg alltid pengene tilbake (det har vært en rekke tilfeller, senest 2 uker siden, der dette skjedde). Som jeg bestandig også repeterer til potensielle kjøpere som føler seg usikre, så har han/hun Forbrukerkjøpsloven på sine side (sammen med mitt fulle navn, adresse og telefonnummer) om videre problemer skulle oppstå -- noe det såklart aldri vil gjøre.

Endret av Slettet-jQUdcq
Har fjernet innlegg tidligere i tråden og fjerner det som også er quotet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...