Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Er nok ikke svindel dessverre... Hadde det vert svindel så hadde jo 90% av butikker i Norge blitt tatt for svindel med sine "veiledende" priser... Men uetisk må man vel kalle det. Er vel også lite trolig han får solgt det. PC markedet er ikke akkurat det beste for tiden. Og de fleste sjekker jo litt priser. :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpere vil som regel ha mye HW for penga, mens selgere vil ha mye penger for HW.

Har selv vært borti selgere av GPU som skal ha x antall tusen for sitt skjermkort. Samme selger har "ønskes kjøpt" anonnse på nøyaktig samme skjermkort, for vesentlig mindre penger. Det var helt tydelig at vedkommende enten ville kvitte seg med sin GPU og kjøpe et nytt kort, eller skaffe seg et kort ekstra og kjøre SLI. Når da samme person mener at sitt kort er verd 3K men selv bare er villig til å betale 1500 spenn for nøyaktig samme kort, så kan vi begynne å snakke om "kødd".

 

Dat greed.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greit da, gir meg. Er kanskje mer uetisk. Men selv med de dyreste butikkene så tviler jeg på en prisøkning på nesten 40%.

Hadde det vært 5960x eller Titan X så kan selvsagt prisene variere en del, men ikke med slik mid-range komponenter. Han kan umulig ha betalt 15K for den riggen, uavhengig av butikk.

Men greit, det er nok mer en etisk greie og en luring dette her enn svindel ;)

Lenke til kommentar

Nå er ikke dette salg gjennom butikk, men en privatperson som har gått over markedsverdien med hensikt om å lure intetanende til å betale mer, så jo per definisjon er det svindel. At Dustin kan selge 5960X 3.5K dyrere enn Digital Impuls er en helt annen sak da begge disse er butikker som kjøper inn større partier og justerer prisene etter avgifter og størrelse på bestilling, som forklarer prisforskjellen.

At en privatkunde strekker disse grensene ytterligere er en annen sak. I tillegg til at vi ikke har beviser for at selger faktisk er i besittelse av sagt maskin.

Per definisjon er det IKKE svindel.

Lenke til kommentar

Noen som har lyst til å prøve seg på hva denne maskinen kan være verd?

 

 

 

Fractal Design S

Antec HCP 1300

Asus P9X79 s2011

i7 3930K

4*4 GB Corsair Vengeance LP 1600mhz

Samsung 850 Pro 256 GB

2* EVGA 780 Classy Vanilla

EK X-Res D5 pumpe/res

EK Supremacy CPU blokk

EK fullcover /m bakplate til GPU'ene

Et eller anna HDD, må se hva jeg har. WD Black sikkert.

Totalt 3*120mm EK radiator (120 + 240) /m Corsair SP vifter

Bitspower nipler, 3/8" ID 5/8" OD Primoflex slange.

 

 

 

Vurderer å sette sammen en maskin for salg, men vet ikke om jeg gidder.

Skal ikke ha mest mulig for den, prisen må være "bli kvitt kjapt".

Lenke til kommentar

Gaming-PC med MSI GeForce GTX 970 4GB og AMD FX-8350 Eight-Core 4,01 GHZ

 

Det morsomste:

 

Kabinett: Cooler Master Haf 932
Hovedkort: ASUSTEK COMPUTER INC. SABERTOOTH 990FX
Prosessor: AMD FX-8350 Eight-Core Processor 4.01 GHz
Grafikkort: 2xNvidia Geforce GTX 560 Ti
Ram: 16 GB
SSD: 128GB
Harddisk: Seagate ST500DM002-1BD142 ATA Device(500GB)
Vannkjøling.
64-biters operativsystem: Windows 10 PRO.

 

Skulle tro selgeren prøver å anta GTX 560 TI SLI blir samme som GTX 970.

 

Kyrre S. : Prøv så selg maskinen til 12 000- 15 000 kr bare så se om folk er villige å gi det for den.

Finnes langt verre selgere en dette på finn.no.

Men tror du må regne å få en del hendelser av kjøpere som prøver å prute den ned til 8000 kr fordi de har ikke råd å betale mere.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

 

Er profesjonell 'finn.no'er, som har mye kunnskap om søking av varer og salg av varer. Har en selvlaget diplom i kunskap om varer og har også gått i min egen privatskole om salg av varer. Denne teksten er bare tull å kan inneholde spor av nøtter.

 

Gaming-PC med MSI GeForce GTX 970 4GB og AMD FX-8350 Eight-Core 4,01 GHZ

 

Det morsomste:

 

Kabinett: Cooler Master Haf 932

Hovedkort: ASUSTEK COMPUTER INC. SABERTOOTH 990FX

Prosessor: AMD FX-8350 Eight-Core Processor 4.01 GHz

Grafikkort: 2xNvidia Geforce GTX 560 Ti

Ram: 16 GB

SSD: 128GB

Harddisk: Seagate ST500DM002-1BD142 ATA Device(500GB)

Vannkjøling.

64-biters operativsystem: Windows 10 PRO.

 

Skulle tro selgeren prøver å anta GTX 560 TI SLI blir samme som GTX 970.

 

Kyrre S. : Prøv så selg maskinen til 12 000- 15 000 kr bare så se om folk er villige å gi det for den.

Finnes langt verre selgere en dette på finn.no.

Men tror du må regne å få en del hendelser av kjøpere som prøver å prute den ned til 8000 kr fordi de har ikke råd å betale mere.

Ser ut til at han fikset det nå, haha

 

Noen her inne som selger den? ^^  :hmm:

Lenke til kommentar
Kyrre S., den 25 Jan 2016 - 10:03, sa:

12-15 var vel litt mye - tror ikke jeg "skal prøve meg" da havner jeg bare her :p

Jeg så for meg 9-10 var en fornuftig pris.

Jeg er ikke uenig med LMH1 som sier at pc`n du vurderer å selge er verdt i overkant av 12k. Ville sagt at 10k er løp og kjøp pris. Men selvfølgelig vil du få en masse folk som ringer og skal ha "last prise" og spør om å få kjøpe den til halv pris. Så om du ønsker 10k for den så ville jeg lagt den ut for 12k. Treffer du rett kjøper så får du rett pris. La heller folk få prute litt. :innocent:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har lyst til å prøve seg på hva denne maskinen kan være verd?

 

 

 

Fractal Design S

Antec HCP 1300

Asus P9X79 s2011

i7 3930K

4*4 GB Corsair Vengeance LP 1600mhz

Samsung 850 Pro 256 GB

2* EVGA 780 Classy Vanilla

EK X-Res D5 pumpe/res

EK Supremacy CPU blokk

EK fullcover /m bakplate til GPU'ene

Et eller anna HDD, må se hva jeg har. WD Black sikkert.

Totalt 3*120mm EK radiator (120 + 240) /m Corsair SP vifter

Bitspower nipler, 3/8" ID 5/8" OD Primoflex slange.

 

 

 

Vurderer å sette sammen en maskin for salg, men vet ikke om jeg gidder.

Skal ikke ha mest mulig for den, prisen må være "bli kvitt kjapt".

 

VIlle ikke sagt 15k er umulig for den der. Du får sikkert endel "dise delene er sjempegammle og over priset"-sutrekopper, men hexa er verdt gode penger, fortsatt. Du får jo et greit estimat på en tilsvarende x99-maskin med 5820k, billigste sort hovedkort, 4x4GB DDR4 og f.eks. GTX970 SLI. Nå er ikke 780 classy verdt like mye som et 970, men om du slenger på vannblokker og bakplater ser ting annerledes ut. Kom akkurat hjem fra Tyskland (med en haug HW i bagasjen), så akkurat denne tilnærmingen kan du evt gjøre selv, da jeg ikke har tid til å nilese prisjakt :)

Lenke til kommentar

Er dessverre mange som ikke skjønner at data nærmest er "ferskvare". Pc`r og deler faller jo ufattelig fort i pris paga enorm utvikling. Hjelper jo heller ikke at enkelte butikker, (Skal ikke nevne navn). selger halvgammelt utstyr til ferskvare pris. :innocent:

 

Utviklingen står jo nesten på stedet hvil ift CPUer. 2600k er fortsatt en meget kapabel prosessor, og det har vel aldri hendt før at en med en godt over 5 år gammel CPU fortsatt ikke opplever en nevneverdig flaskehals på CPU-fronten, spesielt om du legger inn litt overklokking. 3930k kommer til å holde i maaaange år enda, og også den har rundet 4 år forlengst.

 

Begge disse CPUene kan selges til over halvparten av innkjøpsprisen (lengre periode litt etter launch for begge hvor prisen var nokså stabil) den dag i dag :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.finn.no/68960084

 

Dette var da også ett real kupp!

Priset til 15k ja, helt ekstremt.

 

Tipper denne maskinen kostet ca. 8-9k når vedkommende bygget den i 2011. Her snakker vi altså en prisstigning på rundt 70% på fem år. Imponerende. Dette er helt klart et forsøk på å treffe en uvitende mamma som kjøper pc til sønnen.

 

Jeg tror uansett at slike forsøk failer 99% av tiden. Fatter ikke hvorfor folk gidder å prøve en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...