Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Kanskje på tide å slutte med den overdrevne heksejakten som vanligvis foregår i denne tråden?

 

Å tjene penger på salg er ikke ulovlig, umoralsk eller noe som helst annet negativt. At andre selger under markedspris betyr bare at enten: 1, de driter i pengene eller vil ha hurtig salg. 2, de er dumme og aner ikke hva varen er verdt.

 

Nå burde snart moderatorene ta en mer aktiv rolle i tråden, er jo rene circle jerken her av "rertferdighetdkjempere".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jQUdcq

godt kjøpt for en førstegangsbygger? http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=70454053

 

Nå er det jeg som selger disse delene, så noe svar fra meg vil ikke ha noe reell tyngde. Men du kan spørre de seriøse brukerne (og da refererer jeg ikke de som sprer løgner og meg) her inne hvorvidt de delene som er lagt ut, i den tilstanden de er i, rettferdiggjør prisen eller ikke. Her snakker vi om ca.

 

- 2600,- for CPU (nypris 3500,-)

- 1350,- for hovedkort (nypris 2100,-)

- 550,- for RAM (nypris 800,-) 

 

Totalt 4500,- for knapt brukt deler som koster 6400,- nytt.

 

Legg merke til at jeg også selger alle disse delene separat, men da til høyere enkeltpriser.

Endret av Slettet-jQUdcq
Lenke til kommentar

Kanskje på tide å slutte med den overdrevne heksejakten som vanligvis foregår i denne tråden?

 

Å tjene penger på salg er ikke ulovlig, umoralsk eller noe som helst annet negativt. At andre selger under markedspris betyr bare at enten: 1, de driter i pengene eller vil ha hurtig salg. 2, de er dumme og aner ikke hva varen er verdt.

 

Nå burde snart moderatorene ta en mer aktiv rolle i tråden, er jo rene circle jerken her av "rertferdighetdkjempere".

 

Det tok litt av i den siste saken her ja med unødvendige skjellsord osv. Men nå er det da slik engang at dette er et diskusjonsforum og å diskutere om en annonsen er umoralsk høyt priset eller ikke må da være lov.

Lenke til kommentar

Om de er kjøpt fra Firma så hvordan er det med garanti?

 

Jeg kjøper ikke noe en gyldig kvittering som gir med garanti/reklamasjonsrett.

 

Nå må du kunne forsvare deg så mye du vil. Jeg gir F#$@ :)

 

Skal finnes en "blokk" knapp mener jeg, bruk den gjerne, det skal iallefall jeg. :)

Voks opp. Enten for du bevise at han gjør noe ulovlig eller gi faen i å slenge dritt.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq

Kanskje på tide å slutte med den overdrevne heksejakten som vanligvis foregår i denne tråden?

 

Å tjene penger på salg er ikke ulovlig, umoralsk eller noe som helst annet negativt. At andre selger under markedspris betyr bare at enten: 1, de driter i pengene eller vil ha hurtig salg. 2, de er dumme og aner ikke hva varen er verdt.

 

Nå burde snart moderatorene ta en mer aktiv rolle i tråden, er jo rene circle jerken her av "rertferdighetdkjempere".

 

Takk for ditt saklige bidrag! Jeg for min del ser ingen problemer i å diskutere mine annonser, prisene/verdiene/troverdigheten på dem. Men å lese folk referere til varene min som "tyvegods", er rett og slett forkastelig, da slike bemerkninger fullstendig ødelegger ryktet ditt som selger, og varene du prøver å selge. Man trenger å bare si det en gang før det har en effekt.
Endret av Slettet-jQUdcq
Lenke til kommentar

 

Kanskje på tide å slutte med den overdrevne heksejakten som vanligvis foregår i denne tråden?

 

Å tjene penger på salg er ikke ulovlig, umoralsk eller noe som helst annet negativt. At andre selger under markedspris betyr bare at enten: 1, de driter i pengene eller vil ha hurtig salg. 2, de er dumme og aner ikke hva varen er verdt.

 

Nå burde snart moderatorene ta en mer aktiv rolle i tråden, er jo rene circle jerken her av "rertferdighetdkjempere".

Takk for ditt saklig ebidrag! Jeg for min del ser ingen problemer i å diskutere mine annonser, prisene/verdiene/troverdigheten på dem. Men å lese folk referere til varene min som "tyvegods", er rett og slett forkastelig, da slike bemerkninger fullstendig ødelegger ryktet ditt som selger, og varene du prøver å selge. Man trenger å bare si det en gang før det har en effekt.

Det har vært ett problem lenge i denne tråden at flere føler seg som finn.no sitt moralpoliti, og patruljerer der intenst. Litt slik som det er i IS.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq

Om de er kjøpt fra Firma så hvordan er det med garanti?

 

Jeg kjøper ikke noe en gyldig kvittering som gir med garanti/reklamasjonsrett.

 

Nå må du kunne forsvare deg så mye du vil. Jeg gir F#$@ :)

 

Skal finnes en "blokk" knapp mener jeg, bruk den gjerne, det skal iallefall jeg. :)

 

Ingen kvittering og ingen garanti på disse delene, dessverre. Dvs. ingen garanti utover det som står i Forbrukerkjøpsloven, som altså er 6 måneders garanti på at varen fungerer slik den er oppgitt. 

 

Garanti var tross alt ikke det vi tok opp -- det var det at du påsto at jeg svindlet folk, og gikk så langt som å si at jeg hadde tyvegods.

Lenke til kommentar

Masse folk som driver med gjensalg av pcdeler nå til dags. At du gidder er en ting da jeg vet hvor mye tull det kan være å selge ting på finn.no. Har kommet over din bruker et par ganger på finn og kan ikke si at jeg følte meg krenket av prisene. Du selger til langt ifra spottpris, men jeg syns også at det er litt viktig at markedet er større og tilbudet er større på finn og der gjør du jo din del. Jeg kjøper fortsatt en 4790k til nesten en tuselapp mindre brukt enn fra butikk. Prisene på finn hopper opp og ned og det er generelt ustabilt. 

 

Bare for å si det sånn: gjensalg av brukte varer er noe av det mest vanlige i verden. Når man kjøper en vare så kan du kreve hva slags pris du vil. Man risikerer jo å havne i en tråd hos folk som generelt brenner for hardware som her, men det er jo "occupational hazard" :D

 

Syns Shirkosafari's priser er rundt det meste laget spesielt vel vitende om at varen har byttet eier MINST en gang og i min mening mister en vare verdi hver gang den bytter eier, men så er jo ikke han ute etter å få solgt det til enhver pris heller.

 

Syns det blir litt småfrekt å kalle mannen for tyv uten å kjenne noe som helst til bakgrunnshistorie. Syns det er helt greit at han havnet i tråden og at ting blir diskutert og fremhevet, men blir litt for mye med grunnløse anklagelser.

Endret av tommynecro
Lenke til kommentar

Si jeg selger deg et skjermkort jeg drepte. Jeg sier det funker og gir deg en "god" pris. Du betaler meg 6K og får et defekt kort. Da gjør jeg med til skurk for noen tusen...

 

Vet ikke om jeg skal le eller grine. At jeg ikke liker personen er da lov. Ber deg akseptere det..

Personangrep er aldri godtatt uansett om du liker en person eller ikke. Ser for meg at du får en velfortjent ferie herfra nå.

 

Jeg skal ikke legge meg opp i saken, å selge varer med fortjeneste er faktisk lov det! Forskjell på å ta nesten markedspris og det å forsøke å lure noen til å betale overpris.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

2500kr for 4820k er på den annen side ubegripelig mye.

Er ikke 4820Ken i utgangspunktet bedre enn 4790Ken? Han har i hvert fall lagt ut førstnevnte til en billigere pris. Veldig underlig praksis må jeg si...

 

Til diskusjonen er jeg helt enig det er totalt idioti å kalle andre svindlere og tyver. Slike ting klistrer seg fort i folks hoder, og forsvinner ikke like enkelt. Litt som om ei jente blir kalt tøs offentlig.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

 

Om de er kjøpt fra Firma så hvordan er det med garanti?

 

Jeg kjøper ikke noe en gyldig kvittering som gir med garanti/reklamasjonsrett.

 

Nå må du kunne forsvare deg så mye du vil. Jeg gir F#$@ :)

 

Skal finnes en "blokk" knapp mener jeg, bruk den gjerne, det skal iallefall jeg. :)

 

Ingen kvittering og ingen garanti på disse delene, dessverre. Dvs. ingen garanti utover det som står i Forbrukerkjøpsloven, som altså er 6 måneders garanti på at varen fungerer slik den er oppgitt. 

 

Garanti var tross alt ikke det vi tok opp -- det var det at du påsto at jeg svindlet folk, og gikk så langt som å si at jeg hadde tyvegods.

 

 

En garanti er noe selgeren kan påta seg utover det som defineres som mangler etter forbrukerkjøpsloven.

 

Forbruker har derimot en reklamasjonsrett på 2 år dersom det foreligger en mangel, eventuelt 5 år dersom tingen er ment å vare vesentlig lenger. Forutsatt at du opptrer i næringsvirksomhet og selger til en forbruker. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...