Gå til innhold

Lovlighet rundt å filme bilkjøring?


Andzel

Anbefalte innlegg

Konge bra kvalitet! Må vurdere det der selv! Får sjekke rundt omkring på nette angående pris xD. Men send klage til nettbuss angående den kjøringen er helt idiotisk å blokkere to felt også.

 

Hører du ingenting ta kontakt med lokal avisen da sier nettbuss at saken skal etterforskes! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte et par billige cams fra DX.com (http://dx.com/p/h-26...i-2-5-lcd-54137), ganske grei kvalitet, men den takler ikke møtende lys særlig bra... Blir store flares.

Fikk veldig lyst til å skaffe  BlackVue DR400-G HD II som Merko har :)

 

Fikk du kameraet røykfritt? Ser ut som DR400 er best ja. Kanskje du kan sette DX kameraet bak og DR400 fram? Min erfaring er at det skjer mest lovbrudd bak bilen!

 

Edit: Momsfritt = røykfritt i androidverden :)

Endret av Luske_Ludvig
Lenke til kommentar

Kjøpte et par billige cams fra DX.com (http://dx.com/p/h-26...i-2-5-lcd-54137), ganske grei kvalitet, men den takler ikke møtende lys særlig bra... Blir store flares.

Fikk veldig lyst til å skaffe BlackVue DR400-G HD II som Merko har :)

Anbefaler at du venter litt med BlackVue. DR500-G HD kommer i midten av desember, den har WiFi, slik at du kan koble opp til den med en Smart tlf (iphone, android eller windows phone), da kan du se live, eller se opptak osv. Litt bedre linse (sier de), men ellers er det stort sett det samme.

Lenke til kommentar

Anbefaler at du venter litt med BlackVue. DR500-G HD kommer i midten av desember, den har WiFi, slik at du kan koble opp til den med en Smart tlf (iphone, android eller windows phone), da kan du se live, eller se opptak osv. Litt bedre linse (sier de), men ellers er det stort sett det samme.

 

Vet du noe om prisen? Gi meg gjerne linker til der du har lest dette. :)

Lenke til kommentar

Vet du noe om prisen? Gi meg gjerne linker til der du har lest dette. :)

Det har ikke kommet noen priser på kameraet enda, ikke en gang fra produsenten.

Det er iallefall noen russiske nettbutikker som selger en slags forhåndsbestilling for overkant av $400, men vil tippe på at kameraet vil komme på rundt $200-250kr en plass.

 

Står ikke så mye om kameraet enda, annet en liten bloggpost her.

http://www.carcamcen...december-launch

 

 

Dere som har blackvue...bruker dere parking mode når dere står parkert på kjøpesentre osv?

nei, ikke akkurat nå, men skal koble til kameraet slik at det er på strømnettet heletiden, da kan jeg bruke park mode.

Da tar den kunn opptak når det er noen bevegelser forran kameraet. Bruker ekstremt lite strøm også, så skal ikke tappe batteriet noe særlig. :)

 

Veldig nyttig. Ting som dette kan jo fort skje;

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Hvor rimelige får man tak i bilkameraer? Hvilket minstenivå mener dere man bør opp på? Hvilke specs bør man se etter?

 

Er kameraene kun separate enkeltkameraer eller finnes det kameraer i system for å filme alle 4 sidene av bilen samtidig? De er sikkert dyre, men hva koster noe sånt?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Er kameraene kun separate enkeltkameraer eller finnes det kameraer i system for å filme alle 4 sidene av bilen samtidig? De er sikkert dyre, men hva koster noe sånt?

 

For lenge siden fant jeg en forumtråd på et annet forum hvor en fyr viste hvordan han hadde koblet sammen tre kameraer: Et pekende fremover, et pekende bakover, og det siste inne i bilen. Han hadde en opptaker av noe slag (laget for biler) i bagasjerommet, hvor video fra alle tre kameraer, i tillegg til et ekstra fra det som pekte fremover (med GPS-info lagt over), ble lagret på en harddisk.

 

Dette er mye jobb. Det er nok enklere og billigere å sette opp fire individuelle kameraer og starte de når du begynner å kjøre.

Lenke til kommentar

Hvor rimelige får man tak i bilkameraer? Hvilket minstenivå mener dere man bør opp på? Hvilke specs bør man se etter?

Kommer litt an på hva man er ute etter.

Minimums krav bør være 720p, men 1080p anbefales da man lettere ser skilt nummer osv (som kan være en avgjørende faktor). Kjøpte mitt BlackVue for $218 på ebay, som jeg absolutt synes var verdt prisen.

 

Går man litt ned i pris fra det, så får man fort nokså dårlig kvalitet på bildet, dårlig programvare (om det i det heletatt følger med noe).

 

Denne opptakeren kan filme fra to kameraer: http://smartprodukte...odcon1th0dpds24

 

Kameraer kommer i tillegg. :)

hehe, litt dyrt ja. Da ville jeg heller bare kjøprt 2 kameraer med egne minnekort som tar opptak av seg selv.

Lenke til kommentar

Hmm, mulig jeg bare monterer en holder for mobiltelefonen i frontruta og setter den på opptak. Så kan jeg slette opptaket etter turen hvis det ikke er noe å ta vare på. Eneste ulempe er at jeg ikke får opptak når jeg har parkert. Bulkere som stikker av forblir uoppdagede hvis ikke eventuelle vitner sier i fra.

Lenke til kommentar

jepp :) samt programvaren som følger med er veldig oversiktlig. Finner lett frem til riktig tidspunkt osv. følger med 16gb minnekort, men tenker jeg oppgraderer til 32 etterhvert :)

Det kommer en ny versjon i neste måned hvor man kan koble opp telefonen mot kameraet via Wifi (iphone, android og windows phone), slik at man kan se og laste ned filmklippene til den. Så anbefaler at du venter til det kommer før du går til innkjøp :)

 

Limer inn ifra annen tråd, da det blir offtopic i den tråden.

 

Trenger man egentlig wifi? Jeg er jo mest ute etter å ha muligheten til å se opptaket i ettertid, om det blir aktuelt å gjøre noe med det.

Om det er folk som er idioter i trafikken, og prøver å skylde på deg (uten at det er din skyld), holder det sikkert lenge med å vise til at "hei, jeg har kamera i ruten, alt dette er på film"?

 

Og kjører du opptak av hele turer Merko, eller er det sånn buffer opptak, der den lagrer de siste 5min om du trykker på en knapp?.

Ser du er ute å kjører på Lund i Kr.sand, bussene her nede er tvilsomme, jeg holdt på å bli presset i autovernet på brua ut mot sørlandssenteret her om dagen av buss.

Og det er ikke bare busser som ikke kan å kjøre her i byen, en av grunnene til at jeg ønsker kamera, sikker på at noen kommer til å kjøre i meg snart.

 

Sånn sett burde man egentlig hatt 4 stk, fram, bak, og til hver side, men da blir det fort dyrt.

Lenke til kommentar

Trenger man egentlig wifi? Jeg er jo mest ute etter å ha muligheten til å se opptaket i ettertid, om det blir aktuelt å gjøre noe med det.

Om det er folk som er idioter i trafikken, og prøver å skylde på deg (uten at det er din skyld), holder det sikkert lenge med å vise til at "hei, jeg har kamera i ruten, alt dette er på film"?

Nei, WiFi er absolutt ikke nødvendig.

 

Og kjører du opptak av hele turer Merko, eller er det sånn buffer opptak, der den lagrer de siste 5min om du trykker på en knapp?.

Den tar opptak heletiden. Når minnekortet blir fullt, så erstattert den det eldste opptaket, slik at den heletiden overskriver de eldste opptakene.

Om du kobler den direkte til batteriet, så kan du aktivere "park mode" (noe som skjer automatisk om bilen ikke beveger seg på 10min), da tar den opptak når det er bevegelser forran bilen. Veldig greit når man står parkert en plass.

 

Akkurat nå har jeg bare koblet den slik at kameraet slår seg på automatisk når jeg starter bilen.

 

Ser du er ute å kjører på Lund i Kr.sand, bussene her nede er tvilsomme, jeg holdt på å bli presset i autovernet på brua ut mot sørlandssenteret her om dagen av buss.

Og det er ikke bare busser som ikke kan å kjøre her i byen, en av grunnene til at jeg ønsker kamera, sikker på at noen kommer til å kjøre i meg snart.

Sånn sett burde man egentlig hatt 4 stk, fram, bak, og til hver side, men da blir det fort dyrt.

jah, mange som ikke burde hatt lappen. en av grunnen for at jeg også gikk til innkjøp av kameraet.

Endret av Merko.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...