Gå til innhold

Lovlighet rundt å filme bilkjøring?


Andzel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, Men hva skjedde egentlig her ? jeg ser at hun/han (vet ikke helt hvor ratte er hen kjennr ikke igjen skiltene :p) stopper for så at han med kamera stopper også kjører (blir dyttet?) inn i han/hun ?

BMW-en (bilen med kvinnen som sjåfør) stopper og rygger inn i bilen med kamera. Hadde ikke kameraet vært der, hadde det vært enkelt for sjåføren av BMW-en å skylde på sjåføren av bilen bak. Som du kanskje vet får du automatisk skylden hvis du kjører inn i noen bakfra.

 

I tillegg ser du hvor sint kvinnen blir, helt til sjåføren av bilen bak peker på kameraet. :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Joda, Men hva skjedde egentlig her ? jeg ser at hun/han (vet ikke helt hvor ratte er hen kjennr ikke igjen skiltene :p) stopper for så at han med kamera stopper også kjører (blir dyttet?) inn i han/hun ?

BMW-en (bilen med kvinnen som sjåfør) stopper og rygger inn i bilen med kamera. Hadde ikke kameraet vært der, hadde det vært enkelt for sjåføren av BMW-en å skylde på sjåføren av bilen bak. Som du kanskje vet får du automatisk skylden hvis du kjører inn i noen bakfra.

 

I tillegg ser du hvor sint kvinnen blir, helt til sjåføren av bilen bak peker på kameraet. :)

 

tenkte ikke på at de rygga :p la ikke merke til det, ser jo det nå :p

Lenke til kommentar

Slike kameraer er stilige, og kan også bli vanvittig billige på nettauksjon:

 

Her er et eksempel, selv om akkuratt denne auksjonen er over:

 

http://www.qxl.no/pris/bil-mc-baat/deler-tilbehoer/biltilbehoer/rekvisita/hd-720p-bil-kamera-dvr-dashboard-recorder-ir/v/an669625944/

 

(Jeg kan ikke garantere at dette er kvalitet som virker i nødens stund.)

 

 

Takker så mye for påminnelsen. Kanskje jeg også skal ha sånn.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Det er ikkje ulovlig å filme eller fotografere med mindre det er spesielt forbud mot det.

 

Det som kan være ulovlig er å montere eit slikt kamera og la det stå og gå medan bilen er parkert sidan det då kan argumenterast med at det er ulovlig kameraovervåkning.

 

Kameraet må sjølvsagt heller ikkje monterast ein plass der det er til hinder for føraren sitt synsfelt.

Lenke til kommentar

Har selv kjøpt Roadhawk, men ikke montert det enda. Kameraet må ha strøm fra sigarettuttaket, så den største utfordringen er å legge opp kablene på en pen måte. Kan jo ikke ha kabelen hengende ned.

Jeg kan ikke se at et slikt kamera er på kant med loven, det er jo lov å filme i det offentlige rom.

Dog kan politiet reagere hvis man har montert kameraet slik at det reduserer sikten.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...