Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Nei, du nevnte ingenting om slike forskjeller, men symmetrical gjorde. Hadde forøvrig vært fint om du hadde lagt ved linken til sitatene for dem som vurderer et slikt kort.

 

En annen ting som kan være verdt å nevne er at det finnes ulike typer støy som kan være mer eller mindre ubehagelig å høre på, selv om det ikke kan måles på desibel-skalaen.

Av slike årsaker er det lurt å lese noen sammenligningstester mellom feks twin frozr og Asus Top istedenfor å se seg blind på tall.

Kvaliteten på lyden man hører er vel så viktig som mengden av lyd man hører, for å si det slik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bestilt meg et Evga gtx 690 for lenge siden, men det ser ut som det drøyer veldig før nettbutikkene her til lands får det inn på lager. Ser at Komplett nå har merket Gainward inne på lager, og lurer på om jeg heller skal velge det..

 

Noen her som har erfaring med Gainward, og er det i det hele tatt noen som helst forskjell på disse referansekortene?

Lenke til kommentar

Er det fortsatt helt ubrukelig å gå får Quad-sli? Får 15k tilbake på skatten som er reservert grafikkoppgradering, har egentlig alt klart til et slikt oppsett. Spiller bare i 2560x1600. Men er også veldig glad i å overklokke og benchmarke uansett ,så kanskje jeg skal ta meg råd uansett.

 

Hva er best å gå for av 4x 680 eller 2x 690?

Lenke til kommentar

Er det fortsatt helt ubrukelig å gå får Quad-sli? Får 15k tilbake på skatten som er reservert grafikkoppgradering, har egentlig alt klart til et slikt oppsett. Spiller bare i 2560x1600. Men er også veldig glad i å overklokke og benchmarke uansett ,så kanskje jeg skal ta meg råd uansett.

 

Hva er best å gå for av 4x 680 eller 2x 690?

Jeg testet quad sli med 4x680 og driverene som er kommet til nå støtter ikkje særlig bra quad sli. Feks i bf3 så var det ikkje bedre enn 2 kort.

 

I følge tester så hjelper ikkje quadsli før ved sinnsyk oppløsning med evig AA på. Og knapt det virker det som.

Jeg ville iallefall ha gått for 2x 680 eller ett 690, for så eventuelt kjøpt ett til.

Personlig ville jeg ha kjøpt 2x680 ,fordi da kan man kjøpe ett til og dermed kjøre 3-way. Noe som nesten alltid har vært nok skaleringsmessig. Dermed blir det litt billigere også.

 

Under BF3 så trakk systemet mitt bare 690 watt på det meste. Synes nesten det var lavt :)

Spec er jo x79 6 kjerner + 2x680 og 19 harddisker og 8 ssder i hovedmaskinen.

 

Men kjører jeg full pupp med cpu og gpuene og torrent til alle arrayene på en gang, så trekker nok systemet over 1000w ville jeg tro. Overklokker jo også gpu og cpu.

 

Edit: Glemte å si at i 3dmark 11 ble det 200fps konstant i mange tester med 4-way 680 :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

AMD har sin pinned memory-utvidelse for å aksessere systemminne fra GPU, men jeg har ikke funnet noe tilsvarende for nVidia ennå.

Du har kunnet bruke "pinned memory" nesten siden begynnelsen i CUDA.

Det er blant annet en av tingene man må bruke hvis man skal bruke CUDA streams.

Jeg har lest litt i whitepaper som har kommet ut nå, og CUDA 5.0 virker virkelig spennende med GPUDirect. Jeg vurderer seriøst å ta frem igjen CUDA og eksperiementere med det igjen. Men vet du om noen mindre brikker (f.eks. GK107) kommer med denne funksjonaliteten innen GK110 kommer? (compute 3.5?)
Lenke til kommentar

Nei, du nevnte ingenting om slike forskjeller, men symmetrical gjorde. Hadde forøvrig vært fint om du hadde lagt ved linken til sitatene for dem som vurderer et slikt kort.

 

En annen ting som kan være verdt å nevne er at det finnes ulike typer støy som kan være mer eller mindre ubehagelig å høre på, selv om det ikke kan måles på desibel-skalaen.

Av slike årsaker er det lurt å lese noen sammenligningstester mellom feks twin frozr og Asus Top istedenfor å se seg blind på tall.

Kvaliteten på lyden man hører er vel så viktig som mengden av lyd man hører, for å si det slik.

 

Review:

ASUS GeForce GTX 670 Direct CU II TOP 2 GB

Viftestøy

Konklusjon

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, du nevnte ingenting om slike forskjeller, men symmetrical gjorde. Hadde forøvrig vært fint om du hadde lagt ved linken til sitatene for dem som vurderer et slikt kort.

 

En annen ting som kan være verdt å nevne er at det finnes ulike typer støy som kan være mer eller mindre ubehagelig å høre på, selv om det ikke kan måles på desibel-skalaen.

Av slike årsaker er det lurt å lese noen sammenligningstester mellom feks twin frozr og Asus Top istedenfor å se seg blind på tall.

Kvaliteten på lyden man hører er vel så viktig som mengden av lyd man hører, for å si det slik.

 

Review:

ASUS GeForce GTX 670 Direct CU II TOP 2 GB

Viftestøy

Konklusjon

 

Dersom viftestøy og temperatur er viktig så burde du egentlig kjøpe kjølere slik som Acclero Extreme Plus III og lignende - eller Acclero Hybrid. Det er absolutt ingen custom versjonen av noen GTX 670 kort som kan slå dem. :)

Lenke til kommentar

Godt mulig, men det er uaktuelt. Jeg har montert en del tredjepartskjølere og jeg kan ikke si at det frister til gjentakelse. Noen ganger går monteringen helt fint og andre ganger er ikke kretskortet kompatibelt med kjøleren.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Er det fortsatt helt ubrukelig å gå får Quad-sli? Får 15k tilbake på skatten som er reservert grafikkoppgradering, har egentlig alt klart til et slikt oppsett. Spiller bare i 2560x1600. Men er også veldig glad i å overklokke og benchmarke uansett ,så kanskje jeg skal ta meg råd uansett.

 

Hva er best å gå for av 4x 680 eller 2x 690?

Jeg testet quad sli med 4x680 og driverene som er kommet til nå støtter ikkje særlig bra quad sli. Feks i bf3 så var det ikkje bedre enn 2 kort.

 

I følge tester så hjelper ikkje quadsli før ved sinnsyk oppløsning med evig AA på. Og knapt det virker det som.

Jeg ville iallefall ha gått for 2x 680 eller ett 690, for så eventuelt kjøpt ett til.

Personlig ville jeg ha kjøpt 2x680 ,fordi da kan man kjøpe ett til og dermed kjøre 3-way. Noe som nesten alltid har vært nok skaleringsmessig. Dermed blir det litt billigere også.

 

Under BF3 så trakk systemet mitt bare 690 watt på det meste. Synes nesten det var lavt :)

Spec er jo x79 6 kjerner + 2x680 og 19 harddisker og 8 ssder i hovedmaskinen.

 

Men kjører jeg full pupp med cpu og gpuene og torrent til alle arrayene på en gang, så trekker nok systemet over 1000w ville jeg tro. Overklokker jo også gpu og cpu.

 

Edit: Glemte å si at i 3dmark 11 ble det 200fps konstant i mange tester med 4-way 680 :p

 

 

Tror jeg får være fornuftig å starte på 2x 680. Så får jeg heller ligge til flere senere :)

Lenke til kommentar

NVIDIA To Recall all GeForce GTX 600 Series Cards?

According to Pnosker, a leak from chip producer TSMC says that NVIDIA might be recalling all GeForce Kepler based cards. GeForce GTX 600 Series may be suffering from performance degradation caused by long periods of heavy load. That’s the second problem with whole GTX 600 Series lineup, as we are already familiar with Adaptive V-Sync technology causing stuttering problems.
Lenke til kommentar

Test ett og ett skjermkort for å sjekke om det ene er defekt.

Har testet begge med BF3. Begge i orden, men nå ser det ut som problemet er løst :) Snudde SLI-broen og flyttet den i tillegg til de innerste SLI-portene på 680-korta.

 

Har det noe som helst å si hvilke SLI-porter man bruker, og hvilken vei broen står? :hmm:

Lenke til kommentar

NVIDIA To Recall all GeForce GTX 600 Series Cards?

According to Pnosker, a leak from chip producer TSMC says that NVIDIA might be recalling all GeForce Kepler based cards. GeForce GTX 600 Series may be suffering from performance degradation caused by long periods of heavy load. That’s the second problem with whole GTX 600 Series lineup, as we are already familiar with Adaptive V-Sync technology causing stuttering problems.

 

Vell, blir uansett en stund å vente på Zotac 680 kortet mitt med 4Gb minne... Ubekreftet dato 30 Juni :p

Jaja, litt negative sider må det være med å "lease" skjermkort, synd at 5970'n røk akkurat når kortene i samme prisklasse var vanskelig å oppdrive.

Lenke til kommentar

NVIDIA To Recall all GeForce GTX 600 Series Cards?

According to Pnosker, a leak from chip producer TSMC says that NVIDIA might be recalling all GeForce Kepler based cards. GeForce GTX 600 Series may be suffering from performance degradation caused by long periods of heavy load. That’s the second problem with whole GTX 600 Series lineup, as we are already familiar with Adaptive V-Sync technology causing stuttering problems.

Jøss.... Er dette Charlie Demerjian sin enda mer fantasifulle tvilling?

 

"There is no truth to this," said Bryan Del Rizzo, a spokesman for Nvidia.

http://www.xbitlabs.com/news/graphics/display/20120521120817_Nvidia_Denies_Plans_to_Recall_GeForce_GTX_600_Due_to_Performance_Degradation.html

 

Vel, vel... Patrick Nosker har vel fått sine "15 minutes of fame" :p

Endret av HKS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...