Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ah... why? crysis er fullstendig ræva når det kommer til optimalisering

 

EDIT: trodde ingen brukte det i bechmark sammenheng etter warhead kom ut, men instalerer nå

Vel nå er det en 680 og en 7970-test i WARHEAD oppe, og han med 680en var bare 2 fps bak i Crysis er nå 14 fps bak i Warhead :eek:

Må ærlig talt innrømme at dette er litt gøy :tease:inntil Dirt 3 blir dratt inn.

Lenke til kommentar

hmm... det her var jo i bestefall merklige resultater da crysis tidligere har vært et typisk "nvidia" spill.

uansett så er det imponerende 7970 resultater

 

Driver problemer kanskje?

 

Skal værtfall furundre meg stort om det ikke er en forbedring på neste WHQL driver fra Nvidia.

Lenke til kommentar

hmm... det her var jo i bestefall merklige resultater da crysis tidligere har vært et typisk "nvidia" spill.

uansett så er det imponerende 7970 resultater

7970 leder jo på stock over 670 også :p

 

Sliter nok med driverene(jeg hvertfall):

Warhead får jeg ikke edre oppløsning fra 1021*768 og crysis 2 benchmarken låser seg(crysis 2 funker bra i spillet)

Lenke til kommentar

God ettermiddag fra Nvidia GTC!

 

Da er GK110 (også kjent som Big Kepler) annonsert, selvsagt med fokus på GPGPU i første omgang...

 

http://www.nvidia.co...May_2012_LR.pdf

 

I compute-features kan vi nevne snacks som Dynamic Parallelism (spawning av nye tråder rett fra GPU, uten å gå tilbake til CPU) og Hyper-Q (virtualisering av GPU).

 

Regner med tre ganger dual-prescition ytelsen til Fermi med lavere effektforbruk.

 

Tesla-kortene heter Tesla K20.

 

Ellers er også preview av CUDA 5 annonsert i dag...

http://developer.nvi...om/cuda-toolkit

 

GeForce GK110, 2012 eller 2013?

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Etter mye frem og tilbake endte jeg opp med 1 ekstra Evga Gtx680 til den flyttbare gamingpcen med 24" 120Hz skjerm, og 2 stk Gigabyte Gtx670 til den helstasjonære server/gamingmaskinen med 30". Hadde lenge bestemt meg for gtx690, men prisforskjellen på 1400,- mot gtx670 SLI synes jeg ikke det sexy utseende er verdt. Ytelsesmessig er det jo nesten dødt løp, med en ørliten favør 690...

 

Så må jeg spørre: Er det, eller er det ikke PCI-e 3.0 på mitt gigabyte x79 ud7? Leser flere plasser at det ikke er aktivert på x79, men det står nå pci-e 3.0 med relativt stor bokstaver å tall på selve hovedkortet. Cpuen er 3930k.

Lenke til kommentar

Jamfør techreport og computerbase får du ikke like jevn "frame time" med 6XX SLI som med 690. Det er opplevelsen (praktisk bruk) som teller, ikke X FPS vs Y FPS. Litt dumt å sende 6600 kr med "båten" for å spare de siste 1400.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter mye frem og tilbake endte jeg opp med 1 ekstra Evga Gtx680 til den flyttbare gamingpcen med 24" 120Hz skjerm, og 2 stk Gigabyte Gtx670 til den helstasjonære server/gamingmaskinen med 30". Hadde lenge bestemt meg for gtx690, men prisforskjellen på 1400,- mot gtx670 SLI synes jeg ikke det sexy utseende er verdt. Ytelsesmessig er det jo nesten dødt løp, med en ørliten favør 690...

 

Så må jeg spørre: Er det, eller er det ikke PCI-e 3.0 på mitt gigabyte x79 ud7? Leser flere plasser at det ikke er aktivert på x79, men det står nå pci-e 3.0 med relativt stor bokstaver å tall på selve hovedkortet. Cpuen er 3930k.

 

Kun en Ivy CPU kan bruke PCIe 3.0 og fram til nå så er det kun Ivy CPU på Z77 altså LGA-1155 (i5-3570K og i7-3770K). Det hovedkortet du har kan ikke aktivere PCIe 3.0 før du kjøper en Ivy CPU som ikke blir tilgjengelig for X79 på en stund.

 

Edit: i7-3930k er ikke en Ivy Bridge CPU.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

X79 støtter PCIe 3.0 på fleire brett, men ikkje på CPU'en det eg husker. Så det er noko ein må kikka etter på produkt-beskrivelsen.

 

Det gjør i grunnen null og niks derimot om du ikkje har det. Husker ikkje om SB-E tilbyr meir lanes enn SB/IB, men til og med PCIe 2.0 8x har vanskelig for å bli fullt utnyttet, så 2x GTX 670 skal ikkje sjå noko tap imo.

Lenke til kommentar

Etter mye frem og tilbake endte jeg opp med 1 ekstra Evga Gtx680 til den flyttbare gamingpcen med 24" 120Hz skjerm, og 2 stk Gigabyte Gtx670 til den helstasjonære server/gamingmaskinen med 30". Hadde lenge bestemt meg for gtx690, men prisforskjellen på 1400,- mot gtx670 SLI synes jeg ikke det sexy utseende er verdt. Ytelsesmessig er det jo nesten dødt løp, med en ørliten favør 690...

 

Så må jeg spørre: Er det, eller er det ikke PCI-e 3.0 på mitt gigabyte x79 ud7? Leser flere plasser at det ikke er aktivert på x79, men det står nå pci-e 3.0 med relativt stor bokstaver å tall på selve hovedkortet. Cpuen er 3930k.

 

Kun en Ivy CPU kan bruke PCIe 3.0 og fram til nå så er det kun Ivy CPU på Z77 altså LGA-1155 (i5-3570K og i7-3770K). Det hovedkortet du har kan ikke aktivere PCIe 3.0 før du kjøper en Ivy CPU som ikke blir tilgjengelig for X79 på en stund.

 

Edit: i7-3930k er ikke en Ivy Bridge CPU.

Sandy Bridge-E har PCIe 3.0 jo?

http://www.anandtech.com/show/5264/sandy-bridge-e-x79-pcie-30-it-works

Lenke til kommentar

Etter mye frem og tilbake endte jeg opp med 1 ekstra Evga Gtx680 til den flyttbare gamingpcen med 24" 120Hz skjerm, og 2 stk Gigabyte Gtx670 til den helstasjonære server/gamingmaskinen med 30". Hadde lenge bestemt meg for gtx690, men prisforskjellen på 1400,- mot gtx670 SLI synes jeg ikke det sexy utseende er verdt. Ytelsesmessig er det jo nesten dødt løp, med en ørliten favør 690...

 

Så må jeg spørre: Er det, eller er det ikke PCI-e 3.0 på mitt gigabyte x79 ud7? Leser flere plasser at det ikke er aktivert på x79, men det står nå pci-e 3.0 med relativt stor bokstaver å tall på selve hovedkortet. Cpuen er 3930k.

 

Kun en Ivy CPU kan bruke PCIe 3.0 og fram til nå så er det kun Ivy CPU på Z77 altså LGA-1155 (i5-3570K og i7-3770K). Det hovedkortet du har kan ikke aktivere PCIe 3.0 før du kjøper en Ivy CPU som ikke blir tilgjengelig for X79 på en stund.

 

Edit: i7-3930k er ikke en Ivy Bridge CPU.

Sandy Bridge-E har PCIe 3.0 jo?

http://www.anandtech...cie-30-it-works

 

Ja, men CPUen MÅ være en Ivy for at det skal funke. Leste det noen steder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...