Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

670 vil være lurt. 680 dumt. 690 fullstendig idiotisk.

 

What type of person are you? :grin:

 

Skal vær enig i at 670 er det beste kjøpet, men 680 har vel ikke fått noen optimalisering av driverene slik som 670 har fått så det spekuleres i en ytelsesboost i neste driverpakke på diverse fora. Rent spekulativt, men kan jo håpe.

 

690 Fullstendig idiotisk :nei2:

Syns det er ganske tåplig og komme med meninger om hva andre har behov for fordi du selv ikke har det. Så hvorfor er det idiotisk om du har det behovet?

Meg bekjent så er det ingen andre kort som kan kjøre feks bf3@120fps.

Så har du fordelen med midre microstutter på 690

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar

690 Fullstendig idiotisk :nei2:

Syns det er ganske og komme med meninger om hva andre har behov for fordi du selv ikke har det. Så hvorfor er det idiotisk om du har det behovet?

Meg bekjent så er det ingen andre kort som kan kjøre feks bf3@120fps.

Så har du fordelen med midre microstutter på 690

Ville avventet til Techreport fikk satt opp kameratesten sin før jeg sa noe spesifikt om microstutter rundt 670/680/690. Tallene de presenterer nå er tatt fra spillet sender dataene til Direct3D, altså før CPU generer draw calls og GPU rendrer bildet.

Lenke til kommentar

Skal vær enig i at 670 er det beste kjøpet, men 680 har vel ikke fått noen optimalisering av driverene slik som 670 har fått så det spekuleres i en ytelsesboost i neste driverpakke på diverse fora. Rent spekulativt, men kan jo håpe.

 

690 Fullstendig idiotisk :nei2:

Syns det er ganske tåplig og komme med meninger om hva andre har behov for fordi du selv ikke har det. Så hvorfor er det idiotisk om du har det behovet?

Meg bekjent så er det ingen andre kort som kan kjøre feks bf3@120fps.

Så har du fordelen med midre microstutter på 690

Synes det er ganske tåpelig å komme med meninger om andre sine meninger. See what I just did?

 

I utgangspunktet var innlegget litt sarkastisk, derav smiley-trynet på slutten. Men det er også en sannhet i det, for behovet for å kjøre bf3 i 120 fps er mer stormannsgalskap enn noe man trenger. Med mindre man har vært stormannsgal nok til å kjøpe de dyreste skjermene med 120 hz og de beste prosessorene for å kunne kjøre i 120fps,for da er det dumt å ikke fortsette trenden med stormannsgalskap for å ikke nullifisere alle andre tingene man har kjøpt.

 

Samtidig føler jeg det er et poeng at stormannsgale knotthoder neppe vil spørre om det er verdt å kjøpe de mest stormannsgale produktene da det vil gå automatikk i stormannsgalskapen :green:

Lenke til kommentar

670 vil være lurt. 680 dumt. 690 fullstendig idiotisk.

 

What type of person are you? :grin:

 

Du burde snakke for deg selv og ikke påstå at andre som kan finne argumenter for å kjøpe GTX 690 er idioter.

Helt greit å kjøpe GTX 690 så lenge man kan bruke det til 1920x1080 @ 120 Hz, 2560x1600/1440 eller flerskjermsoppsett. Folk har ulike perspektiv, å kalle andre for idioter sier bare at du selv har skylapper og lite eller ingen forståelse til å se at andre mennesker har helt andre behov eller prioriteringer enn deg selv. Verden spinner ikke rundt en selv.

 

Dersom man må kjøpe GTX 670 over 680 har man enten dårlig styring på pengene eller er rett og slett lite interessert i gaming. Skal man ned på 670 blir det ytelsesmessig lite å hente på å skifte ut de kort man allerede har. Dersom man sjekker kort for tredjepartsdesign så er det ikke veldig mange kroner opp til GTX 680. Har man 3500-3600 kr til et GTX 670 DirectCU II TOP har man også 4300 kr til et GTX 680 DirectCU II TOP.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som kunne kommet med en objektiv formening om hva som man burde kunne forvente i erstatning for defekt MSI GeForce GTX 480 og defekt Zotac GeForce GTX 580 AMP!?

 

Logiske erstatningen for MSI kortet blir vell et helt vanlig GTX 580 referansemodell, ettersom GTX 480 er ute av produksjon og GTX 580 mer eller mindre er en optimalisert GTX 480. Enig?

 

Zotac kortet er heller ikke i produksjon lenger, og Norek / Komplett har ingen modeller som klarer å matche frekvensene til AMP! kortet så da kan vell kanskje GTX 670 eller GTX 680 være aktuelle kandidater?

 

 

Håper egentlig å kunne betale et mellomlegg og få GTX 690 som erstatning, spørsmålet er hvor stort mellomlegget burde komme på, noen som har noen formeninger her med tanke på verdien til de to defekte kortene oppimot prisen på GTX 690?

Lenke til kommentar

Antar at Zotac-kortet kostet ca 4k. Siden det ikke er AMP2!-kortet med Zalman-kjøler burde du ha krav på referanse Zotac GTX 680 til ca 4k. Du skal ha tilsvarende eller bedre kort innenfor noenlunde samme pris. De kan ikke gi deg et kort som er dårligere enn det du hadde.

 

Det skal i følge vanlig praksis ikke være mulig å betale mellomlegg for å få bedre kort.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Antar at Zotac-kortet kostet ca 4k. Siden det ikke er AMP2!-kortet med Zalman-kjøler burde du ha krav på referanse Zotac GTX 680 til ca 4k.

 

Det er ikke vanlig praksis å få betale mellomlegg for bedre kort.

 

Jeg betalte 4500 kr for GeForce 8800 ULTRA og da det "tok kveld" fikk jeg GTX 280 til 4500 kr som erstatning.

 

Prisen hva han betalte har jo ikkje noe å si. Han skal ha tilsvarende ytelse eller bedre. Dog komplett er ofte veldig greie på dette, og mellomlegg går sikkert i boks om man spør.

 

RamGuy: Hvordan klarer du å drepe 2 skjermkort? JEg har bare drept et skjermkort, og det var 7900gt med voltmodd. Dog dette levde i 3år med modden og med ghetto kjøleribbe :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Et kjapt OT spørsmål: kommer det 22nm til lga2011 i nermeste fremtid?

 

Det siste jeg leste var at det kommer i 2013, men enkelte mener at det kommer senere i år. Jeg antar at det kommer 6-9 måneder etter lanseringen av Ivy Bridge, men det er vanskelig å si noe sikkert.

Lenke til kommentar

Prisen har en del å si. Dersom han har betalt oppimot 5k for et kort skal ha ikke ha et GTX 680 til 3900 kr men en modell som koster oppimot 5k.

 

Det som skal ivaretas ved erstatning er hastighet>minnemengde>kjølertype>tilkoblingsmuliheter>pris.

 

Det skal ikke legges mekt vekt på pris men det er en del av helheten.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Det du skriver er selvmotsigende pga prisen skal kun ivaretas etter at de andre kriteriene er ivaretatt.

 

Kunden skal ha en ny TV med tilsvarende eller bedre spesifikasjoner og byggekvalitet som den han kjøpte uavhengig av pris men han skal heller ikke ha en TV som koster betydelig mindre enn den han kjøpte.

 

La oss ta et eksempel med grafikkort:

Dersom en kunde hadde ett GTX 285 til 4k som tok kveld så skal ikke denne kunden få et GTX 560 til 1500-200 kr tilbake, han skal ha et nytt grafikkort til 4k som er bedre eller tilsvarende til det han kjøpte. Butikken skal ikke tjene på at kundne får feil på utstyret.

 

Butikker har nok ulik praksis på dette og de useriøse prøver gjerne å "lure" kunden til å godta dårligere erstatningsprodukt enn kunden har krav på.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

670 vil være lurt. 680 dumt. 690 fullstendig idiotisk.

 

What type of person are you? :grin:

 

Du burde snakke for deg selv og ikke påstå at andre som kan finne argumenter for å kjøpe GTX 690 er idioter.

Helt greit å kjøpe GTX 690 så lenge man kan bruke det til 1920x1080 @ 120 Hz, 2560x1600/1440 eller flerskjermsoppsett. Folk har ulike perspektiv, å kalle andre for idioter sier bare at du selv har skylapper og lite eller ingen forståelse til å se at andre mennesker har helt andre behov eller prioriteringer enn deg selv. Verden spinner ikke rundt en selv.

 

Dersom man må kjøpe GTX 670 over 680 har man enten dårlig styring på pengene eller er rett og slett lite interessert i gaming. Skal man ned på 670 blir det ytelsesmessig lite å hente på å skifte ut de kort man allerede har. Dersom man sjekker kort for tredjepartsdesign så er det ikke veldig mange kroner opp til GTX 680. Har man 3500-3600 kr til et GTX 670 DirectCU II TOP har man også 4300 kr til et GTX 680 DirectCU II TOP.

Er dette en slags forsamling med skrapskaller som ikke kan lese eller? :hmm:

Vennligst les forrige innlegg der jeg presiserte at smiley-tegnet ganske åpenbart viser at det var sarkastisk ment.

Har forøvrig ikke kalt noen for idioter. Det er to veldig forskjellige ting å gjøre noe idiotisk og det å være en idiot. Har heller ikke kalt deg for skrapskalle da første setning var et retorisk spørsmål myntet på alle lesere med et hint om å faktisk, ehm, lese innleggene før man kommenterer.

 

Jeg synes det er litt komisk at du beskylder meg for å ha skylapper med ingen forståelse av at folk har andre prioriteringer enn meg for så å begynne neste paragraf med "Dersom man må kjøpe GTX 670 over 680 har man enten dårlig styring på pengene eller er rett og slett lite interessert i gaming."

Husker ikke ordtaket, men det var vel noe sånt som å feie egne bjelker tom for fliser med øyet på riktige dør. If you smell what the Rock is cooking.

Endret av tommytoa
Lenke til kommentar

Smålig av deg å dra "The Rock" inn i dette. "The Rock doesn't know who you are..."

 

Du forsøker åpenbart å provosere ved å sette folk i bås.

 

GTX 690 er et såppas flott kort at det er dumt å kjøpe noe annet dersom interessen og behovet er til stede. For en del folk er GTX 690 et kort de har ventet på helt siden Vodoo 5 SLI. Den gangen SLI stod for San Line Interleave og faktisk virket.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Smålig av deg å dra "The Rock" inn i dette. "The Rock doesn't know who you are..."

:wallbash:

 

Du forsøker åpenbart å provosere ved å sette folk i bås.
Nei, jeg pleier ikke å stigmatisere folk. Muligens i motsetning til dem som sier at alle som har andre meninger enn dem selv er full i skylapper.

La oss droppe denne latterlige linjen som ikke fører annet enn unødvendig sinne med seg.

 

GTX 690 er et såppas flott kort at det er dumt å kjøpe noe annet dersom interessen og behovet er til stede. For en del folk er GTX 690 et kort de har ventet på helt siden Vodoo 5 SLI. Den gangen SLI stod for San Line Interleave og faktisk virket.

Dersom man trenger et 690 for å utnytte systemet man har skaffet seg, være det 120hz 3d skjerm, 3 skjerms-oppsett eller andre ting, så er jo saken grei. Da må jo man kjøpe 690 for å ikke ha kastet bort alle de andre pengene man har (kastet bort) brukt fra før av.

 

Det blir litt som en diskusjon om det er nødvendig med Brembo gate/racing bremser på bilen sin. Om man har en Suzuki Swift med 55 hk er jo svaret helt klart nei. Selv om man vil stoppe 4 meter fortere fra 80 km/t.

 

Men dersom man har plassert 400hk under panseret, montert sportsfjæring og gått til innkjøp av 265/40-20 felger med sportsgummi, så vil jo det være opplagt at Brembo-bremsene ville vært en god investering.

Uten ville jo resten av oppsettet være litt bortkastet...

 

Men i forhold til 690 og gaming, så må man jo også ta i betraktning det arni90 sier hele tiden; sli fører med seg microstuttering i mer eller mindre grad. Og for de fleste seriøse gamere vil det være plagsomt å oppleve dette i spill. Og før tester har vist at 690 er kvitt dette problemet vil det jo være feil å anbefale 690 til gamere. I mine øyne.

Lenke til kommentar

Mitt tips er å ikkje anbefale noe før man har testet det selv. Derfor tester jeg det meste, så vet jeg hva jeg får. Har fått mange ahaopplevelser for å si det slik. Både possetive og negative.

Selv hater jeg synsing. Bare harde fakta er godt nok for meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...