Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte batteri selv på 2007 Audi Allroad 2.7 tdi


raathass

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Møller skal ha respektable 4200 smekkers for å bytte batteri på en 2007-modell Audi Allroad 2.7 tdi. De påstår at dette er et spesialbatteri med en intern styreenhet.

 

Noen som kan bekrefte eller avkrefte Møllers påstand og i hvilken grad det medfører fornuft?

 

Torshov skal ha 1750 for et tilsvarende 100Ah/830A-batteri, og Sønnak 2500 for et state of the art batteri på 100Ah/900A.

 

I tilfelle det er vissvass, hva er trikset for å unngå å miste alle innstillinger dersom man bytter selv, koble et annet batteri til polene i motorrommet mens hovedbatteriet byttes?

 

 

 

/r

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Møller skal ha respektable 4200 smekkers for å bytte batteri på en 2007-modell Audi Allroad 2.7 tdi. De påstår at dette er et spesialbatteri med en intern styreenhet.

 

Noen som kan bekrefte eller avkrefte Møllers påstand og i hvilken grad det medfører fornuft?

 

Torshov skal ha 1750 for et tilsvarende 100Ah/830A-batteri, og Sønnak 2500 for et state of the art batteri på 100Ah/900A.

 

I tilfelle det er vissvass, hva er trikset for å unngå å miste alle innstillinger dersom man bytter selv, koble et annet batteri til polene i motorrommet mens hovedbatteriet byttes?

 

 

 

/r

 

Såvidt jeg kjenner til (er overhodet ingen ekspert, bare så det er sagt, dette er synsing!), så er batteriet i seg selv ikke noe spesielt med. Men, en må lære opp bilen til å "akseptere" batteriet og dens kapasitet. Mener å ha hørt at de bruker drøye 2 timer på jobben. På Q7 samme årsmodell kan en bruke VAG-COM, om du har tilgang til slikt. Ikke umulig at du kan handle et ordinært batteri og sette det opp selv med VAG-COM også i din. Men er det ikke et eget Audi-forum du kan høre med noen der?

 

Det er vel dette en må leve med når en handler Audi...

Lenke til kommentar

Jepp, i 2007 var Allroad synonymt med A6.

 

Skulle ikke forundre meg om batteri og bil må parres.

 

Jeg har en funksjon i MMI-en som sier noe om spenningsnivå på batteriet, og så vidt jeg har erfart er den ganske god. Etter en del småkjøring og kaldt være kan den fort stå på 80%, og etter en lang økt med Webstoen kan den komme et stykke ned. Webastoen skrur seg også av automatisk når spenningen blir for lav.

 

Som en kuriositet kan jeg nevne at jeg akkurat leste at Exide er offisiell leverandør av batterier til Audi.

 

Finnes mye kompetanse på vacn.no, kanskje en ide å melde meg inn? :-)

 

 

 

/r

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du får tak i slike batterier som passer på verksted...

Ellers så er det ikke noe problem med å bytte batteri selv men du må huske å koble fra - først og + etter på og når du skal koble til igjen så må du huske på å ta + først og - etter på.

 

Jeg tror ikke at du er en idiot men sier det fordi det er viktig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...