Jump to content

joka

Medlemmer
  • Content Count

    1474
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

165 :)

About joka

  • Birthday 07/14/1965

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

16651 profile views
  1. km standen er nok i miles, så den har gått 392.000 km og speedemeteret kan ha vært byttet... så den har/kan ha gått noe mer
  2. den ruta SKAL gå gjennom... se punkt 3.1 og 3.2 https://www.vegvesen.no/_attachment/2354663/binary/1311258?fast_title=Kontrollinstruks+for+periodisk+kontroll+av+kjøretøy.pdf og punkt 3 (Side 7) https://www.vegvesen.no/_attachment/2587933/binary/1346412?fast_title=Veileder+til+kontrollinstruks.pdf edit: rettet feil link
  3. ja, inntil 4 personer men tilhengeren må ha lemmer... https://lovdata.no/forskrift/1990-01-25-92/§3-1
  4. har bilen sideairbag? disse kan være deaktivert da bilen ble varebil første gang.... som personbil er det et krav at airbagene er aktiv. hvis du har baksetene, er det lurt å sette de i før godkjenning av bilen (du kan ta ut setene etterpå) ... hvis du en dag skal selge bilen så er nok 2 seter personbil mindre verdt enn 5 seter
  5. hvordan motor er det?
  6. joka

    Biltips med automat

    de første 6 trinns dsg hadde problem med elektronikken (mechatronic) og 7 trinns kassene har tørre clutcher og har litt problemer.. disse er brukt på de minste motorene (max 250 Nm) 1,2 og 1,4 bensin + 1,6 og 1,9 tdi
  7. jeg vet om et tilfelle hvor en person som mistet lappen etter fartskontroll i tunnel, fikk lappen tilbake etter rettsak. jeg finner ikke avisartikkelen, men det var i Ibestadtunnelen, Troms fylke, FV848.... undersjøisk tunnel uten ventilasjonsvifter, og forbudt for gående / syklister
  8. joka

    eberspächer diagnose

    servicemanual finner du her: https://www.butlertechnik.com/downloads/Eberspacher_Heater_Hydronic_B4WSC_D5WSC_Workshop_manual.pdf se først side 47.. er noe skjema og diagnose der
  9. bytt plass på pærene, høyre - venstre, og se om problemet da blir på venstre side
  10. jepp, på diesel er det enkelt... pumpa foran drives av egen reim = gen1 pumpa bak, drives av registeret = gen 2
  11. etter litt research... 3,0 tdi 224hk var generasjon 1 fram til okt 2008, ellers så varierer det litt når de endret motoren... Audi med V6 før 2011 bør sjekkes veldig nøye før kjøp... Porsche (diesel) bruker samme motor, og har samme problem hvis du oppdager det før det sier "pang", så er det mulig å bytte de øvre kjedene uten å ta ut motoren... det er de øvre kjedene/strammerne som er problemet. kan vel også nevne at byttemotor hos møller koster 140.000 inkl montering da
  12. den "nye" V6 motoren havarerer... gjelder både bensin og diesel... bytte register koster rundt 50.000 VAG kom med en generasjon 2 motor som er bra... se bildet, røsk av motordekslet... er dieselpumpa foran er det gen 1... styr unna
  13. hvis det er en V6, så er det helt normalt at de havarerer... og den nye motoren blir nok å havarere den også... registerkjedene ligger i bakkant av motor, og er kjent for at de strekker/ryker..
  14. den bilen MÅ du ikke bruke, hvis fjæra kutter bremseslangen som er på innsiden der.... trenger vel ikke forklare hva som kan skje..
  15. hvis du velger A7 eller Panamera med V6 motor (både bensin og diesel) må du sjekke at det er generasjon 2 motor... registerkjedene, som er plassert i bakkant av motor er SØPPEL på gen 1 motor, og koster ca 50.000 å fikse
×
×
  • Create New...