Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

7970 kostet drøyt 4 når det kom, 3000 er ikke akkurat så veldig mye å syte over.

 

Nei, men poenget mitt er jo at det er en del penger, uansett om hvordan prisen var når den først kom, det er jo ikke relevant.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Billigere varianter av 7970, fornøyd da?

 

Har du husket å bruke skrollbaren på høyre side av Trixx? Av en eller annen grunn fungerer ikke skrollehjulet på musa i Trixx.

 

La ikke merke til det, men nei, det var ikke noe om volt der..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Gigabyte sitt 7970OC kan du ikke justere opp spenningen på nei(kun det første partiet av kortene du har mulighet til dette på, alle etter 2. rev er dette låst.). Eneste alternativet er å flashe bios med GHZ edition.

Du kan ikke justere spenning på Gigabyte 7970 windforce ver 2.0 og 2.1 vel.

 

Er du sikker på at det holder å flashe Snotty?

 

Deprimerende lesning.. :(

 

Med andre ord så vil jeg ikke kunne klokke skjermkortet optimalt?

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Du kan ikke justere spenning på Gigabyte 7970 windforce ver 2.0 og 2.1 vel.

 

Er du sikker på at det holder å flashe Snotty? Vet du hvilken bios som i tilfelle gjelder?

Jepp, har gjort dette selv.

Her er biosen:

https://docs.google.com/folder/d/0B5XoDQ-AQHOdN0Z0VkpoUXhraUk/edit

 

Tråd om samme emnet på overclock.net:

http://www.overclock.net/t/1294856/cant-increase-voltage-gigabyte-7970-windforce-3x-gv-r797oc-3gd

Lenke til kommentar

Deprimerende lesning.. :(

 

Med andre ord så vil jeg ikke kunne klokke skjermkortet optimalt?

Spenningen på de nye Gigabyte-kortene er låst såvidt jeg vet. Har lest flere steder hvor folk klager over dette og har gått så langt som til å bytte kortet mot et fra en annen produsent.

 

Hva er stock spenning da? Sjekk i MSI AB (teoretisk spenning) eller GPU-Z (faktisk spenning). Hvis den er satt ganske høyt (1.256V eller lignende) så kan du forvente rundt 1150-1200 MHz som er mer enn bra nok. Jeg vil råde deg til å styre unna bios-flashing med disse kortene som har custom PBC og mangler bios switch. Du kan i verste fall ende opp med et ubrukelig skjermkort.

 

EDIT: 1.170 V, er det stock spenningen? Da er det kanskje ikke så rart at du ikke får høyere hastigheter siden mitt GHz-kort har samme spenning (vdroop medregnet) ved standard 1050/1500 MHz. Ikke så mye du får gjort da, dessverre. :(

Endret av Genius-Boy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Spenningen på de nye Gigabyte-kortene er låst såvidt jeg vet. Har lest flere steder hvor folk klager over dette og har gått så langt som til å bytte kortet mot et fra en annen produsent.

 

Hva er stock spenning da? Sjekk i MSI AB (teoretisk spenning) eller GPU-Z (faktisk spenning). Hvis den er satt ganske høyt (1.256V eller lignende) så kan du forvente rundt 1150-1200 MHz som er mer enn bra nok. Jeg vil råde deg til å styre unna bios-flashing med disse kortene som har custom PBC og mangler bios switch. Du kan i verste fall ende opp med et ubrukelig skjermkort.

 

EDIT: 1.170 V, er det stock spenningen? Da er det kanskje ikke så rart at du ikke får høyere hastigheter siden mitt GHz-kort har samme spenning (vdroop medregnet) ved standard 1050/1500 MHz. Ikke så mye du får gjort da, dessverre. :(

 

Jeg har GIGABYTE RADEON HD7970 OC 3GB, volten litter på 1,170.

Lenke til kommentar

Jeg skrev det vell ikke, men om du flasher bios får du fremdeles ikke mulighet for å stille spenningen, den vil bli låst på 1.256V. For å flashe må du bruke force kommandoer(de er skrevet på side 7 av twisded1 på den overclock.net tråden jeg linket til litt høyere opp), og husk å reinstaller skjermkort-drivere etter flashing.

Lenke til kommentar

Noen av dere som har spilt/spiller Crysis 3 beta? Jeg er interessert i å vite hva slags innstillinger dere bruker. :) Jeg får rundt 30-50 FPS på Museum med innstillingene satt til Very High og 2xMSAA (Low), samt "High" Textures i 1920x1200. Høres dette rikitig ut? Hvilken form for antialiasing er å anbefale?

 

"High settings" øker frameraten nevneverdig til rundt 50-70+ uten noen veldig tydelige forandringer i bildet.

 

Jeg bruker forøvrig nyeste CCC (13.2 B5). Kortet kjører på 1175/1650 MHz.

Endret av Genius-Boy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...