Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva gjelder temperaturer, så kjører jeg per nå 1200/1600 OC, og ved idle ligger den på 30-33c, og ved full load 65-70c.

 

Når det kommer til ytelse, så avhenger jo det av andre komponenter også, men generelt skalerer CFX bra etter mitt inntrykk. Har ikke opplevd noe særlig til microstuttering - so far!

 

Kan egentlig ikke annet enn å anbefale å kjøre disse i CFX, da jeg per nå kun har utelukkende positive opplevelser. Har selv en 850w, og er nok litt i grenseland, så om du skal oppgradere PSU, så er det nok like greit å bare kline til med 1000w+

 

Ved OC av 2600K'en din, så kan du ta en titt her, hvor det er gjort en test av nettopp strømforbruk ved OC.

 

Lykke til :)

 

Suverent, akkuratt det jeg lurte på! Takk for svar! :)

 

Fant bilde av riggen din i "deres kabinetter her"-tråden, og ser at du får like liten klaring mellom korta som jeg vil få.

Det er ikke noe problem? Begge korta holder seg jevne på temperatur?

 

 

Ser forøvrig at det er få GHz edition kort på lager, som selges med Never Settle bundle.. Vurderte egentlig å bestille et kort til nå, så jeg er klar for Crysis 3! :D

Lenke til kommentar

Suverent, akkuratt det jeg lurte på! Takk for svar! :)

 

Fant bilde av riggen din i "deres kabinetter her"-tråden, og ser at du får like liten klaring mellom korta som jeg vil få.

Det er ikke noe problem? Begge korta holder seg jevne på temperatur?

 

 

Ser forøvrig at det er få GHz edition kort på lager, som selges med Never Settle bundle.. Vurderte egentlig å bestille et kort til nå, så jeg er klar for Crysis 3! :D

Bare hyggelig :) Temperaturene er ikke noe problem fram til nå, hverken ved vanlig bruk eller ved OC/benchmarking. Nå varierer nok dette med temps fra kabinett til kabinett, samt hvor godt ventilert det er. Hadde trodd temperaturen skulle stige nevneverdig ved CFX, men overraskende lite, så er nok mye luft som flyttes bak og ut.

 

Om du skal ha litt utbytte av grafikken i Crysis 3, så skader det nok ikke med ett til ;)

Lenke til kommentar

Jeg har et rart problem. Jeg kan kjøre 1100/1575 (høyeste som går i AB) på 3dmark. Men når jeg skal spille BL2 hakker det som bare juling! 15-20 fps. Tar ned kjernen til 1050 cirka så går det glatt igjen, nesten konstant på 62 fps med 60-70 % last.. Kjører på smooth 22-62 fps. Vanlig problem eller? Har jo sett folk som har kjørt 1300/1750 på korta sine, men det var på vann. Dog har jeg sett 1200 core på luft, jeg kan jo ikke være så nærme grensen?

Lenke til kommentar

Jeg har 7950. Kjørte 3dm11 på 1100/1575. Hvordan får man dratt sliderene lenger egentlig, må man bruke et annet program som Trixx?

Nå kjører jeg cirka 1010 på core, voltage rundt 1150. Memory voltage 1550 ved 1575 mhz.

Når Core var på 1100 brukte jeg voltage på 1220. Er det bare å sette core på 1100 og maxe spenningen til 1300 for å se om det går eller kan det gå galt da? Skal vel ikke trenge stort mer enn 1.2 volt på 1100 core.

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp.

 

Jeg har et merkelig problem.

 

Nytt installert Windows 7 med et Radeon HD 7970 kort.

 

Spill og film går som en drøm..men...jeg har et rart problem her. Skal prøve å forklare så godt jeg kan.

 

 

 

Hvis jeg har f.eks et vindu åpent (f.eks Google Chrome)...Og jeg trykker på vinduet for å bevege det rundt på skjermen. Helt smooth er det. Hvis jeg derimot lukker det vinduet, og skal flytte på ikoner rundt om på skjermen, er det en slags "lag" følelse eller, vil egentlig kalle det mer som "slowdown" Jeg ser tydlig at det går saktere. Derimot, om jeg har et ekstra vindu åpent, og flytter på ikoner på skrivebordet: SMOOTH

 

Hva skjer?

 

Har prøvd GPU scaling, ikke overscan..Ja you name it.

 

Hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...