Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger litt hjelp.

 

Jeg har et merkelig problem.

 

Nytt installert Windows 7 med et Radeon HD 7970 kort.

 

Spill og film går som en drøm..men...jeg har et rart problem her. Skal prøve å forklare så godt jeg kan.

 

 

 

Hvis jeg har f.eks et vindu åpent (f.eks Google Chrome)...Og jeg trykker på vinduet for å bevege det rundt på skjermen. Helt smooth er det. Hvis jeg derimot lukker det vinduet, og skal flytte på ikoner rundt om på skjermen, er det en slags "lag" følelse eller, vil egentlig kalle det mer som "slowdown" Jeg ser tydlig at det går saktere. Derimot, om jeg har et ekstra vindu åpent, og flytter på ikoner på skrivebordet: SMOOTH

 

Hva skjer?

 

Har prøvd GPU scaling, ikke overscan..Ja you name it.

 

Hjelp :)

 

Kan det være ulps som kicker inn kanskje?

Lenke til kommentar

Merker andre enn meg en del flickering til tider? Tror skjermene blir svarte i millisekund også. Ikke under gaming, eller ellers når det ville gjort med forbanna, men random. Er ikke farlig, men gir meg jo intrykket av at min nye GPU er halvdau allerede..

 

Har overclocket minimalt, mest bare "fordi". Men tempen er helt grei, aldri over 70 tror jeg (det under load). Den overlevde OCCT test også. 2 timer.

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg får helt smooth her heller, men har det noen praktisk betydning?

 

Kan du åpne f.eks et ekstra "vindu"? En mappe, google chrome etc, også deretter "dra noen iconer rundt på skrivebordet?

 

Hos meg er det helt smooth. MEN hvis jeg lukker alt av vinduer og diverse, er det en slags mini slowdown altså..ikke smooth.

 

Ingen praktisk betydning i seg selv, alt flyter i spill osv :) er bare litt irriterende. Når min laptop til 3000 gjør det helt smooth. Mens min dekstop pc til 16000 gjør det ikke xD!

 

Kan det være ulps som kicker inn kanskje?

 

ulps?

Endret av xbox fan
Lenke til kommentar

Resolves an intermittent hang seen in Crossfire configurations with the new Crysis 3 patch. - See more at: http://support.amd.c...h.vG5OroIm.dpuf

 

http://support.amd.c...betadriver.aspx

 

Jeg får prøve denne driveren, etter en ny installasjon av windows. Jeg mistenker min ASUS USB-N66 Dual-Band N900 USB Adapter sine drivere ikke er helt optimalisert. Jeg får bare installere nyeste driver fra den og IKKE fra cden. Når jeg har fresh install :)

Lenke til kommentar

Damn nå tror jeg ikke tør å klokke noe mer, kom noen syke artifacts i dag på BL2, og disse fortsatte i windows, helt til jeg klokket ned og restartet. Har opplevd flere ganger nå at spillet har hengt seg i en hektisk situasjon, forbanna irriterende. Når jeg da går tilbake til windows ser jeg i AB at kjernen har klokket seg ned til 500, derfor hakker det noe voldsomt like etter at det har hengt seg. BL2 ser ut til å være svært dårlig optimalisert for AMD, stikk motsatt av FC3 som fungerte for det meste bra. Har det vært noen fiks til disse spillene i senere drivere?

Power control står på 20 %, dog har denne en lei tendens til å resette seg av seg selv. Ved et annet tilfelle så jeg at kjernen til stadighet klokket seg fra 1050 og ned til 900-950 cirka, spikes hele veien bortover og da begynte det å hakke. Høyeste jeg har sett er 73 grader, mest rundt 65, dette skal vel ikke være nok til å throttle?

Lenke til kommentar

Ehm :blush:

Tester ett vannkjølt 7970 her nå men jeg får ikke låst opp voltage controll i MSI AF, bruker versjon 2.3.1.

Hadde ett ref. kort her for en stund tilbake og mener å huske at det funket på der.

 

Dette skal være ett XFX "Black dualfan" kort.

Prøvd 2.2.3?

Lenke til kommentar

Nei finner den ikke heller :(

 

Fant også ut at kortet er flashet med MSI Lightning bios noe som sikkert har noe å si :p

Da tror jeg du MÅ ha den 2.2.3 extreme utgaven som er unlocked :p

Du finner den sikkert hvis du vil :D

 

Edit: Du kan jo spørre PURE gutta, siden du kjenner dem :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...