Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Har lyst til å prøve nvidia, 2 x GTX 670.

 

Selger begge samlet,.

 

Selger du enkeltvis, får du solgt dem kjapt, hvis prisen er riktig. Litt i overkant av 2000 får du nok. 7970 skal vel ned litt i pris nå også. Hvorfor du skal selge og tape masse penger på så gode kort er en annen

sak...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan dere AMD/ATI eksperter hjelpe meg med et valg?

 

Jeg har en AMD Phenom II X6 1055, Asus Crosshair IV Formula 890FX hovedkort, 8GB DDR3 og 120GB SSD som jeg skal bruke som server, men som jeg også vil skal duge på BF3 i 1920X1200 når en kompis stikker innom og spiller litt.

 

Jeg har sett på 7870 og 7950 som alternativer, men jeg er usikker på om hardwaren min vil kunne "mate" slike skjermkort :hmm: Vil helst at average FPS skal ligge over 60 på HIGH, men dette er vel kanskje for mye forlangt med en slik maskin :ermm: eller...?

 

Har nesten bare erfaring med i7-cpuer i spill, så jeg er på meget tynn is her når det gjelder "CPU-scaling".

 

Hva vil dere anbefale?

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Hørte rykter om at prisen på enkelte amd kort, tror der innebar 7850 og 7870 i alllefall skulle synke. Men i norge er prisene forsatt opp mot 2k for et 7850, dessuten er de ofte utsolgt. Er det slik at så lenge pågangen er så stor så vil neppe prisene synke?(Joda det sier seg litt selv) Litt irriterende å kjøpe et kort i dag, for at det så faller mange lapper i pris neste uke.

 

Men tenker mest på om de norske butikkene har for vane å føle "resten av verden", eller om det er blir overstyrt av den store pågangen for øyeblikket - det virker i allefall som det er stor pågang siden butikkene ofte er utsolgt.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Har da endelig bestemt meg for å knalle til å oppgradere mitt HD6790 til noe rundt HD7950. Hva er etter deres mening det som har den mest støysvake kjøleløsningen? Det skal stå i et åpent kabinett, type "testbenk" like ved, og ønsker det derfor så stille som mulig. Kan også være 7970 for den del. Kjøper gjerne brukt dersom noen av dere har et til overs :) PM i så fall.

 

Er det forresten nødvendig å gjøre en reinstall eller noe av drivere? Er på 12.6 idag mener jeg. Eller er det plug and pray, så lenge det fortsatt er AMD?

Lenke til kommentar

Sapphire virker til å ha den beste kjøleløsningen, både at den gir lav temperatur og støyer lite. Det var i allefall min konklusjon etter litt research. Bare sleng opp en søk på google etter tester så finner du nok svaret kjapt.

 

Jeg prøvde 7850 sapphire oc i en liten periode før jeg sendte det tilbake siden det hadde en feil. viftene var helt overlegen alt jeg noen gang har hatt tidligere.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...