Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

hvis jeg har forstått det rett så skal HD8970 etter planen slippes en gang i vintermånedene, men hvordan var det med HD7970? Ble det sluppet før ryktene tilsa? Var vel drøye 3 måneder tidligere ute enn GTX 680, var dette forventet?

 

Vil HD 8900 bli like overklokkingsvennlig som HD7900 eller er det mye som tilsier at det blir låst voltage som med kepler? Ghz-edition var vel ikke låst på noen som helst måte, men det var vel litt lignende boost-teknologi om jeg forsto det rett. Vil AMD også bevege seg i denne retningen?

 

Selvsagt er alt bare spekulasjoner, men det hadde vært gøy å høre synspunkter fra noen med litt innsikt i det tekniske!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis jeg har forstått det rett så skal HD8970 etter planen slippes en gang i vintermånedene, men hvordan var det med HD7970? Ble det sluppet før ryktene tilsa? Var vel drøye 3 måneder tidligere ute enn GTX 680, var dette forventet?

Rettere sagt: 3.5-4.5 måneder tidligere ute, om du tar tilgjengelighet med i beregningen.

Nvidia har i lang tid vært tregere til å ta i bruk ny produksjonsteknikk, AMD var tidligere ute fordi de ville være først ute.

Vil HD 8900 bli like overklokkingsvennlig som HD7900 eller er det mye som tilsier at det blir låst voltage som med kepler? Ghz-edition var vel ikke låst på noen som helst måte, men det var vel litt lignende boost-teknologi om jeg forsto det rett. Vil AMD også bevege seg i denne retningen?

Ingen kan si noe om hvor mye overklokkingsrom 8970 vil ha, men sannsynligvis vil det være mulig å overklokke 100-150MHz med tanke på at strømforbruk må holdes i sjakk.

AMDs Boost-teknologi slik den er implementert nå skrur seg av med en gang du overklokker.

Selvsagt er alt bare spekulasjoner, men det hadde vært gøy å høre synspunkter fra noen med litt innsikt i det tekniske!

Ingen tall har blitt lansert enda for hvordan 8970 vil bli dimensjonert, neste generasjon skal ha 20% mer effektive ALUer, så det kan godt hende vi ender opp med "bare" 1920 shadere og 120 TMUer, men jeg håper på litt flere ROPs.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

12.7 CAP 3

 

http://sites.amd.com...p-profiles.aspx

 

New profiles added to this release:

- The Secret World (DX11): Resolves corruption seen in HUD/options when running in CrossFire mode

- TorchLight 2 – Improves single GPU performance, and disables CrossFire due to incompatible support when running in a Multi-GPU configuration

- Hawken: Improves the CrossFire performance

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Er det noe smart og bruke 12.7CAP med 12.6 driveren?

 

CAP kan du bruke med alle driverne. Spiller ingen rolle hva slags CAP det er.

 

HD8970 vil vel være en del bedre enn 7970 eller?

Snakker vi helt nye kort eller noe anna?

 

Det blir vel en slags versjon 2 av dagens 28nm GCN, ikke noe ny fabrikasjonsprosess. jeg har lest, og det er selfølgelig kun antagelser og bør tas med en klype salt, 30-40% ytelse over 7900 serien.

 

http://www.hardwarez...-hd-8000-series

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Er det sånn at det er relativt lite å hente i 3dMark11 for eksempel, ved å klokke minnet? Har forsøkt å klokke mitt 7950 litt nå, og en økning på core fra 950mhz til 1100mhz gå en fin økning fra P80xx til P89xx. Prøvde å sette minnet til 1500, men det ga instant freeze og striper i 3dMark11. Rundt 1400 går helt glatt, men økningen er veldig beskjeden, rundt 100 poeng. Er det pga. relativt liten oppløsning på P, kombinert med en allerede høy båndbredde, eller er det CPU som begynner å bli begrensende?

Lenke til kommentar

Jeg mente dette handlet om at ytelsen går ned pga. noe innebygget feilkorrigering som trår inn når klokkingen begynner å skape feil. Har sett dette referert til på reviews fra tid til annet, men kan jo godt være en utbredt misforståelse for alt jeg vet. Har man forresten mulig til å justere spenningen til minnet på 79xx?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Referansekjøleren, så muligens det er lurest er å gå fort 7950 (Gigabye) og heller overklokke litt.

 

Edit: 7950 bestilt, slipper jeg noe brukt greier, og med en moderat overklokk er jeg relativt nær 7970 uansett.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...