Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mer interessert i når kortene er å forventas. :p

 

Rykter fra Guru3D konstaterer at den skal lanseres mot slutten av året:

 

AMD is slowly but steadily preparing to launch its new series of GPUs for the winter season.

 

These GPUs will bear the HD 8000 series branding and are codenamed “Sea Islands”. Radeon HD 8000 series will obviously be faster than the current HD 7000 series. Rumors suggest that the Sea Islands GPUs will be built with TSMC 28nm manufacturing technology which is also being used for HD 7000 series but the new GPU will have 5.1 billion transistors; that’s an 18% increase over the current transistor count of 4.3 billion transistors. That is expected to bring in around 40% increase in performance over the current generation of GPUs.

 

Sea Islands GPUs are rumored to have 2560 stream processors, 160 texture units (TMUs), 32 or 48 ROP units (ROPs) and 384-bit wide memory interface. AMD is likely to maintain their ‘GHz’ frequencies with the upcoming GPUs too.

 

http://www.guru3d.co...ds-gpu-details/

Lenke til kommentar

Da er det nok ikke en pålitelig kilde. Som vanlig må en nok vente på offisielle uttalelser fra produsenten selv. På en annen side så er det relativt sikkert at AMD lanserer HD 8xxx mot slutten av året eller Q1 2013. Det som ikke er så positivt er at AMD enda ikke har lansert HD 7990…

Lenke til kommentar

Det som ikke er så positivt er at AMD enda ikke har lansert HD 7990…

Har mine tvil om at det kortet kommer denne gangen. Nvidia ligger såpass langt foran på strømforbruk mot ytelse at AMD ikke akkurat kan smelle sammen 2x Tahiti XT på 7950-klokker og forvente at det skal være kompetetivt på annet enn strømforbruk.

Lenke til kommentar

Da var første test av 7970 TOXIC 6GB ute: http://www.tweaktown...iew/index1.html

Ingen eyefinity-test dessverre, men det kommer på 1200/1600 ved å trykke på en knapp!

Kraftigste grafikkort ut av eska utenom GTX 690?

 

Det er imponerende. Men hvor mye kommer den til å koste?

 

Er imponerende at det kan kjøre på 1200/1600, men hvor mye støyer det? Og den knappen, er det garantert at det kan kjøre på den klokken, eller er det oc på eget ansvar?

Lenke til kommentar

Er imponerende at det kan kjøre på 1200/1600, men hvor mye støyer det? Og den knappen, er det garantert at det kan kjøre på den klokken, eller er det oc på eget ansvar?

 

71.4 dB

64c

 

Ja, du er garantert at overklokken skal fungere korrekt:

 

Pressing the button that sits next to our CrossFire connectors, though, pushes the core to 1200MHz while the 6GB of GDDR5 is pushed even higher coming in at 6400MHz QDR. These are some attractive clocks and should bring with it some excellent performance.
Lenke til kommentar

Er imponerende at det kan kjøre på 1200/1600, men hvor mye støyer det? Og den knappen, er det garantert at det kan kjøre på den klokken, eller er det oc på eget ansvar?

 

71.4 dB

64c

 

Ja, du er garantert at overklokken skal fungere korrekt:

 

Pressing the button that sits next to our CrossFire connectors, though, pushes the core to 1200MHz while the 6GB of GDDR5 is pushed even higher coming in at 6400MHz QDR. These are some attractive clocks and should bring with it some excellent performance.

 

Står ikke at kortet kjører på 1200Mhz på lydtesten, noe jeg tviler på at det gjør.

Så hvis det ikke skulle gå stabilt ved å bruke knappen er det bare å sende kortet i retur, selv om det fungerer perfekt "stock"?

 

Basert på den elendige anmeldelsen, favoriserer faktisk dette 7970 til 2000kr mindre. Hvis en kun ser på testene som er gjennomført.

Lenke til kommentar

Står ikke at kortet kjører på 1200Mhz på lydtesten, noe jeg tviler på at det gjør.

Så hvis det ikke skulle gå stabilt ved å bruke knappen er det bare å sende kortet i retur, selv om det fungerer perfekt "stock"?

 

Basert på den elendige anmeldelsen, favoriserer faktisk dette 7970 til 2000kr mindre. Hvis en kun ser på testene som er gjennomført.

 

Les en gang til:

 

Den er med andre ord helt stabil på 1200/6400.

 

Again, though, I find myself a little puzzled as to why Sapphire really worry about the lower clocks / button option when they could just have the card running at 1200MHz / 6400MHz QDR out of the box. If you're buying this card, I'm not sure why you'd bother with the 1100MHz / 6000MHz QDR option when an even stronger overclock is a push away.
Endret av Gigahertz
Lenke til kommentar

Står ikke at kortet kjører på 1200Mhz på lydtesten, noe jeg tviler på at det gjør.

Så hvis det ikke skulle gå stabilt ved å bruke knappen er det bare å sende kortet i retur, selv om det fungerer perfekt "stock"?

 

Basert på den elendige anmeldelsen, favoriserer faktisk dette 7970 til 2000kr mindre. Hvis en kun ser på testene som er gjennomført.

 

Les en gang til:

 

Den er med andre ord helt stabil på 1200/6400.

 

Again, though, I find myself a little puzzled as to why Sapphire really worry about the lower clocks / button option when they could just have the card running at 1200MHz / 6400MHz QDR out of the box. If you're buying this card, I'm not sure why you'd bother with the 1100MHz / 6000MHz QDR option when an even stronger overclock is a push away.

 

Så hvis det ikke skulle gå stabilt ved å bruke knappen er det bare å sende kortet i retur, selv om det fungerer perfekt på 1100/6000

 

Litt problemer med å finne det jeg vil ha svar på i testen ser du ;)

Endret av otl
Lenke til kommentar

Så hvis det ikke skulle gå stabilt ved å bruke knappen er det bare å sende kortet i retur, selv om det fungerer perfekt på 1100/6000

 

Litt problemer med å finne det jeg vil ha svar på i testen ser du ;)

 

Ja, dersom denne 'knappen' fører til at kortet blir ustabilt så kan du RMA.

Endret av Gigahertz
Lenke til kommentar

Referanse 7970 er nede i 3 199 kr. Med denne prisen er 7970 veldig mye for pengene.

 

Men nå kommer det priskutt igjen fra AMD!

 

 

Effective Monday 16th July, 2012

Card Launch Price Spring MSRP Summer MSRP

Radeon HD 7970 $549 $479 $429

Radeon HD 7950 $449 $399 $349

Radeon HD 7870 $349 $349 $299

Radeon HD 7850 $249 $249 ~$239

Radeon HD 7770 $159 $139 ~$119

Radeon HD 7750 $109 $109 ~$99

 

Vi snakker da nærmere 2500kr etterhvert :w00t:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Referanse 7970 er nede i 3 199 kr. Med denne prisen er 7970 veldig mye for pengene.

 

Men nå kommer det priskutt igjen fra AMD!

 

 

Effective Monday 16th July, 2012

Card Launch Price Spring MSRP Summer MSRP

Radeon HD 7970 $549 $479 $429

Radeon HD 7950 $449 $399 $349

Radeon HD 7870 $349 $349 $299

Radeon HD 7850 $249 $249 ~$239

Radeon HD 7770 $159 $139 ~$119

Radeon HD 7750 $109 $109 ~$99

 

Vi snakker da nærmere 2500kr etterhvert :w00t:

 

Dette gir meg et inntrykk av at AMD utnyttet det at de var først på markedet ved bruken av mye høyere priser i forhold til det de egentlig kunne solgt for. Noe som er negativt i mine øyne - spesielt for de som allerede har kjøp HD 7970 tidligere. Eller kanskje de mange prisreduksjonene er desperasjon? Kanskje de har solgt mye dårligere enn forventet?

Lenke til kommentar

Men det er jo bare nice, nå kan en fattiglus som meg kjøpe ett nytt kort, yay.

 

For forbrukerne nå så er dette selvfølgelig positivt men jeg liker virkelig ikke hvordan AMD har en tendens til å utnytte forbrukerne sine - noe som også gjelder Nvidia. De priser produktene deres alltid mye høyere enn nødvendig noe som blir tydeliggjort nå.

Endret av Gigahertz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...