Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Video?

 

Nå er jeg nysgjerrig ;)

Å ta opp krever mer ytelse, rimelig meningsløst å ta opp en runde av en benchmark med mindre man gjør det for å vise den frem, og da gjør man det heller med et 3/4-veis SLI/CFX-oppsett så man ikke har noen problemer med ytelsen.

 

Ja, men syns det er litt rart at ingen har hatt lyst til å vise det frem. Ikke en eneste video.Kommer det artifacts eller noe slik? mere det jeg gjerne kunne tenkt å sett. Er den eneste grunnen jeg finner for at det ikke er lagt ut noe. meningsløst å legge alt annet ut også da, kun med ett enkelt kort for å vise det frem?

Dirt 3,bf3+++

 

Fleste tar vel opp med eget kamera, vet ikke hvor mye ekstra ytelse det krever

Endret av otl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Video?

 

Nå er jeg nysgjerrig ;)

Å ta opp krever mer ytelse, rimelig meningsløst å ta opp en runde av en benchmark med mindre man gjør det for å vise den frem, og da gjør man det heller med et 3/4-veis SLI/CFX-oppsett så man ikke har noen problemer med ytelsen.

 

Ja, men syns det er litt rart at ingen har hatt lyst til å vise det frem. Ikke en eneste video.Kommer det artifacts eller noe slik? mere det jeg gjerne kunne tenkt å sett. Er den eneste grunnen jeg finner for at det ikke er lagt ut noe. meningsløst å legge alt annet ut også da, kun med ett enkelt kort for å vise det frem?

Dirt 3,bf3+++

 

Fleste tar vel opp med eget kamera, vet ikke hvor mye ekstra ytelse det krever

Jeg har 2 7970 vannkjølt, de kjører bare på 1200/1650 siden jeg fikk et litt dårligere kort #2, men kort #1 klarer 1250/1750 24/7 om jeg ønsker. Jeg har verken Unigine eller videoredigeringsprogram installert eller på disk i nærheten og gidder ikke laste ned noe for å bevise at jeg ikke får artifakter på disse klokkefrekvensene.

Med et kamera er det håpløst å oppdage artifakter uansett.

Videkodeks senker kvaliteten, så selv om man tar opp med FRAPS får man fortsatt artifakter. Jeg gidder hvertfall ikke å laste opp 85-170GB med RAW-video for å bevise at jeg ikke får artifakter heller.

 

Dessuten er hvert kort unikt og ingen klokker likt.

Lenke til kommentar

Men er det noe galt med heaven 3? Ved dragen? Som dette ved ca 2:16?

Du mener de sorte blinkene?

Det er artifakter ja, et sikkert tegn på en ustabil overklokk

 

EDIT:

Så nærmere nå.

Jeg har sett det samme på selv min M14x R2, sannsynligvis et problem med Heaven-benken.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

uten overclock da? Han kjører kortene på stock står det.Litt lenger ned står det at en annen sliter med det samme. Samme skjer på mitt 7970 på stock. Så ingen av dere andre har antydning til det samme?

 

Det er ikke artifakter, det er kameraposisjonen som går igjennom ett eller annet rendret objekt... Det er vel noe man ser uansett klokk mener jeg å huske..

 

Takk for den ;)

 

Derfor jeg begynte å læite som en gud etter 7970'ene på nett.

Hehe

Endret av otl
Lenke til kommentar

Dette har fulgt med Unigine på samme sted i evigheter, siden 1.0... Med tyngre settings og lavere FPS blir nok dette tydligere pga. høyere frametime. På free camera kan man kikke litt nøyere på scenen, men det er uansett et fenomen man ser på både AMD og Nvidia, mitt GTX580 var 100% likt på samme sted men det synes tydligere på 580 pga. generellt lavere FPS..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Kom frem til ett brukbart resultat på heaven. Ikke noe i toppsiktet, men fornøyd.

Kjørte kortet på 1240/1375. Cpu'n skal vel ikke gjøre noe særlig stort utslag? Jada, skal ha ny, men ikke hastverk med det akkurat nå. Ellers ligger kortet behagelig på 1070.

 

 

 

Heaven Benchmark v3.0 Basic

FPS:

53.4 Scores:

1346 Min FPS:

21.2 Max FPS:

135.6

Hardware

Binary:

Windows 32bit Visual C++ 1600 Release Mar 7 2012 Operating system:

Windows 7 (build 7601, Service Pack 1) 64bit CPU model:

Intel® Core i5 CPU 750 @ 2.67GHz CPU flags:

3310MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE41 SSE42 HTT GPU model:

AMD Radeon HD 7900 Series 8.961.0.0 3072Mb

Settings

Render:

direct3d11 Mode:

1920x1080 8xAA fullscreen Shaders:

high Textures:

high Filter:

trilinear Anisotropy:

16x Occlusion:

enabled Refraction:

enabled Volumetric:

enabled Tessellation:

extreme

Lenke til kommentar

Vil anbefale deg å i det minste installere Catalyst 12.6

Tviler sterkt på at en (overklokket) i5-750 vil holde et 7970 tilbake.

 

For øyeblikket er jeg på 12.7 betaen. Angående den der cpu overklokken, nei, den går ikke lenger. Kjørte alt mulig før, kunne kaste på alt jeg ville. Nå nekter den alt. Må kjøre stock til jeg får nytt.

Men må jo se positivt på det, blir jo fine temp på cpu i det minste. D14 på stock 750 ;) Sterkt ønske om å kjøre vann gjennom systemet pga. støy siden jeg sitter med pc'n i stua, men sabla dyrt.

Lenke til kommentar

Vil anbefale deg å i det minste installere Catalyst 12.6

Tviler sterkt på at en (overklokket) i5-750 vil holde et 7970 tilbake.

 

For øyeblikket er jeg på 12.7 betaen. Angående den der cpu overklokken, nei, den går ikke lenger. Kjørte alt mulig før, kunne kaste på alt jeg ville. Nå nekter den alt. Må kjøre stock til jeg får nytt.

Men må jo se positivt på det, blir jo fine temp på cpu i det minste. D14 på stock 750 ;) Sterkt ønske om å kjøre vann gjennom systemet pga. støy siden jeg sitter med pc'n i stua, men sabla dyrt.

Du er ikke på 12.7 BETA, 8.961 antyder 12.5 WHQL eller eldre.

Lenke til kommentar

Er på 12.7 nu. Der hadde jeg 12.4

 

Samme her. Vet ikke om det bare er meg, men alle drivere så langt (bortsett fra RC11) Har gitt kortet mitt dårligere ytelse og vært helt ustabile.

 

Gikk nylig fra 12.6 til 12.7 Beta og gikk fra 40-50 fps i BF3 (max innstillinger men uten 4x MSAA) til 60-80 fps med samme innstillinger.

 

Håper virkelig at jeg ikke er den eneste som opplever dette. Og håper litt på at AMD fikser litt opp i driverene sine. Ellers er alt helt greit :)

Endret av TheBrokenToast
Lenke til kommentar

Er på 12.7 nu. Der hadde jeg 12.4

 

Samme her. Vet ikke om det bare er meg, men alle drivere så langt (bortsett fra RC11) Har gitt kortet mitt dårligere ytelse og vært helt ustabile.

 

Gikk nylig fra 12.6 til 12.7 Beta og gikk fra 40-50 fps i BF3 (max innstillinger men uten 4x MSAA) til 60-80 fps med samme innstillinger.

 

Håper virkelig at jeg ikke er den eneste som opplever dette. Og håper litt på at AMD fikser litt opp i driverene sine. Ellers er alt helt greit :)

Forhåpentligvis er det ikke så mange som opplever en stor forskjell på 12.7 BETA fra 12.6 BETA.

 

Gleder meg til neste WHQL-lansering fra AMD ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...