Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som så iG vs DK i natt? Helt vill kamp. Endte opp å vare i rundt 98 minutter totalt, noe som er det lengste noensinne i en proffkamp.

DK hadde overtaket på slutten, men valgte heller å "showe" litt, og farmet jungle i typ 15-20 minutter før de gikk inn i to teamfighter. De klarte selvfølgelig å tape begge to, til min store nytelse. :D

Lenke til kommentar

Noen som så iG vs DK i natt? Helt vill kamp. Endte opp å vare i rundt 98 minutter totalt, noe som er det lengste noensinne i en proffkamp.

DK hadde overtaket på slutten, men valgte heller å "showe" litt, og farmet jungle i typ 15-20 minutter før de gikk inn i to teamfighter. De klarte selvfølgelig å tape begge to, til min store nytelse. :D

 

Synes å huske mouz vs fnatic for 2-3 uker siden var over 100. Var en altfor lang kamp uansett! Sånn at hele mappet begynte å bugge. Hadde de fiksa det til i går? Tror det begynner rundt 90 min.

Lenke til kommentar

Den Mouz/Fnatic matchen varte 96:26, mens DK/IG var 98:58.

 

Så kineserene leder med to og et halvt minutt.

 

Forferdelig lenge varte den uansett, sånn til punktet hvor 1 stor teamfight er nok for å vinne, og begge venter på at den andre skal gjøre en stor feil.

 

Ang det, synes at buyback burde omgjøres når gamet varer så lenge, at den burde øke utifra hvor langt man er inne i gamet. ikke være konstant som den er nå. Si at det hadde økt med 1 minutt for hvert 10ende minutt spilt etter 40 minutter.

 

Dunno, synes bare det blir lite "risktaking" når det er så mye på spill, alt blir så safe at de taper nesten på det. Om noen her så fnatic mouz kampen som varte i 96 minutter, så skjønner dere hva jeg mener, fnatic kunne vunnet om de bare gikk inn i basen fra ca 50 min ut i spillet. Alle hadde buyback hver fight virka det som.

Endret av AleksanderK
Lenke til kommentar

Ang det, synes at buyback burde omgjøres når gamet varer så lenge, at den burde øke utifra hvor langt man er inne i gamet. ikke være konstant som den er nå. Si at det hadde økt med 1 minutt for hvert 10ende minutt spilt etter 40 minutter.

 

Buybacks er ikke konstant. Det er ikke nødvendigvis allmenn vitenskap, så skjønner godt at du tror det, men sjekk opp ting før du poster det, så unngår du å spre løgn ved uhell.

 

Buyback formel hentet fra playdota.com (http://www.playdota.com/mechanics/Gold):

 

100+Level*Level*1.5+GameTime*15, rounded down to a multiplier of 50

 

EDIT: Holy shit snakk om å lande i egen felle. flaut.

 

 

Tror ikke å øke buyback cooldown kommer til å gjøre så særlig mye lategame med kinesiske lag. Når ingen av lagene har lyst til å teamfighte uten buybacks betyr bare lengre buyback cd at spillet kommer til å vare enda lengre.

Endret av JonasKFC
Lenke til kommentar
Alliance mot LGD china slår den med god margin, aldri sett en så syk kamp før.

Ja den var helt rå.

Aldri sett en så jevn slutt før i noen e-sport.

 

Selv har jeg nesten ikke sett på eller spilt dota før, men har blitt hekta på TI3. Veldig spennende og actionfylt.

Lenke til kommentar

Beste changen som har blitt gjort i Heroes of Newerth: Maks to buybacks per game. Kanskje en kunne slengt på et større tall, men er det kun jeg som syntes det er dørgende kjedelig å se to store teams ryke i tottene på hverandre, miste en eller to viktige spillere, foreta full retrett og farme i 10 nye minutter mens de venter på at buybacks skal bli klar igjen? Det er latterlig kjedelig. Buybacks burde være noe man sparte til viktige teamfights, noe man ikke brukte på level 2 fordi man driter seg ut. Mindre buybacks, kortere games.

Lenke til kommentar

Buybacks er ikke konstant. Det er ikke nødvendigvis allmenn vitenskap, så skjønner godt at du tror det, men sjekk opp ting før du poster det, så unngår du å spre løgn ved uhell.

 

Buyback formel hentet fra playdota.com (http://www.playdota.com/mechanics/Gold):

 

100+Level*Level*1.5+GameTime*15, rounded down to a multiplier of 50

 

EDIT: Holy shit snakk om å lande i egen felle. flaut.

 

 

Tror ikke å øke buyback cooldown kommer til å gjøre så særlig mye lategame med kinesiske lag. Når ingen av lagene har lyst til å teamfighte uten buybacks betyr bare lengre buyback cd at spillet kommer til å vare enda lengre.

 

Buyback har en cd på 6 minutter. At prisen endrer seg er jeg fult klar over. Er ikke sikker på om det var det du resonnerte deg frem til eller om det var prisen, som jeg ikke nevnte engang i første post.

 

Uansett, kan nok være at det ender med enda lenger ventetid før noe skjer, eller at ett av lagene tar litt mer sjanser pga frykt for at om 10 min er det andre laget for sterkt. Er ikke ett forslag jeg brenner for mye, men synes at rundene i nåværende metagame varer enten 25 min eller 60. (personlig mening utifra de kampene jeg ser, kan være tilfeldig) De 30-40 minuttgamene jeg har sett har ofte bare vært ett lag som egentlig tapte etter 10 minutter, men deffer for harde livet, bare for å ikke gi opp. Er ikke en summerfag som ser bare på competitive dota under TI, ser på året rundt. Om noen tror jeg refererer til 20 kamper.

 

 

Beste changen som har blitt gjort i Heroes of Newerth: Maks to buybacks per game. Kanskje en kunne slengt på et større tall, men er det kun jeg som syntes det er dørgende kjedelig å se to store teams ryke i tottene på hverandre, miste en eller to viktige spillere, foreta full retrett og farme i 10 nye minutter mens de venter på at buybacks skal bli klar igjen? Det er latterlig kjedelig. Buybacks burde være noe man sparte til viktige teamfights, noe man ikke brukte på level 2 fordi man driter seg ut. Mindre buybacks, kortere games.

 

Vel, om dota har lært noe fra å se på hvordan hon har "balansert" spillet, er det å ikke gjøre som de.

Spilt hon i 4 år selv, ble bare tåpeligere og tåpeligere for hver store patch.

 

Selvom jeg er halvveis enig at det er noe med å gi en maksgrense på buyback tror jeg det ikke er "ille" nok til å gjøre det. Må også huske på at det er veldig likt skillnivå på lagene, hvor ofte havner ikke finaler i fotball på ekstrarunder og straffekonk. i sluttspill.

Endret av AleksanderK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...