Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Tab funksjonen tror jeg er lik den i wc3 og starcraft. Altså at de er tiltenkt de forskjellige abilitiene til unitene innad i gruppen. F.eks hvis du har en helt, 3 treants, 2 illusions og en centaur i en gruppe, vil tabben behandle alle 3 treants som èn gruppe og illusjonene som en gruppe, slik som helten og centauren er en gruppe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Control group tab" / "bind tab dota_cycle_selected" (samme funksjonen i consolen) funker ikke slik jeg kunne tenkt meg... Kan jeg virkelig ikke bevege enkelte units jeg cycler gjennom individuelt?

 

F.eks på Naga Siren når jeg vil spre illusions til 3 forskjellige camps.

Q (alle units selected ved spawn, eller valgt manuelt ved spawn) -> TAB -> attackmove camp 1 med -> TAB -> attackmove camp 2 -> TAB -> attackmove camp 3

 

Eller raskt spre illusjonene mine fra illusion-rune veldig raskt for vision.

 

Er denne funksjonen kun tiltenkt units med spells?

 

Dette er ogsaa noe jeg har lurt paa. Naar man spiller naga siren man cycle gjennom alle illusjonene med tab. Jeg fant nettop ut at man kan man bruke CTRL + right click for aa sende en ordre til helten og alle illusjonene selv om man ikke skulle ha alle (eller noen) selected. Det jeg lurer paa naa er hvordan man rast kan sende en ordre til hver enkelt illusjon nar man har selve helten og alle de tre illusjoene valgt. For eksempel om man sitter paa radiance og vil farme alle neutralcampene mens man pusher med illusjoner. Fordi naa maa jeg klikke paa hver enkelt illusjon, slik at kun den uniten er valg, og saa sende den manuelt til en camp foer jeg velger neste illusjon osv.

 

Noen microere der ute?

Lenke til kommentar

Er det ikke bare å lage 4 hotkeys til hver og en også 2A, 3A og 4A?

 

EDIT: Har vært ganske bra community hittil, men idag møtte jeg på kidz som begynte å krangle, jeg er en noob og en som gir litt F.. i om folk er nye eller ikke syntes jeg det er latterlig hvordan kidza (om du er 30-40 og flamer om noobs, hvem som er best osv. er du en kid). Spiller Single draft for å prøve alle heroes jeg kan, endte i midten som kunka, fant ikke en skikkelig tutorial på guide delen på spillet, de guidene som sier litt om heroen er gull verdt og når de beskriver spellene og de beskriver items er konge, så ble litt sånn der. Men det var mye drittunger i den matchen.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Ja, det hender at folk blir så sure at de blamer og reporter folk for å være noobs. (Eksempel hvis du prøver ut en ny helt og det ikke går helt smertefritt).

 

Men det betyr bare at de er dårlige tapere.

 

Sammenlignet med HoN og LoL synes jeg egentlig at samfunnet på DoTA 2 er noe bedre.

Endret av mrZnote
Lenke til kommentar

Måten du gjør det på nå er jo sånn det skal gjøres. Det å ha god micro er jo en viktig del av Warcraft og ble også en del av DOTA.

Det er litt snevert å se slik på det spør du meg. De har control tab funksjonen tilgjengelig... Bare at den forblir ubrukelig i denne formen når det gjelder naga eller illusjonkontroll. Det her kun dårlige valgmuligheter gitt oss av valve. De prøver tross alt å lage spillet tilgjengelig for flere, så hvorfor ikke gjøre micromulighetene større, ettersom alle har forskjellige preferanser?

 

God micro å måtte museklikke hver enkelt illusion? Det er ikke satt at "slik" skal det gjøres. Handler ikke god micro om effektivitet? Vil en være effektiv taber man gjennom hver enkelt (som i naga tilfellet), og det kan gjøres mens du har kamera på din egen helt (attackmove camps på minimap)

 

For øvrig skulle man også hatt valg på om kamera skal centres på unit valgt etter tab eller ei.

Endret av Helpsomer
Lenke til kommentar

Det er litt snevert å se slik på det spør du meg. De har control tab funksjonen tilgjengelig... Bare at den forblir ubrukelig i denne formen når det gjelder naga eller illusjonkontroll. Det her kun dårlige valgmuligheter gitt oss av valve. De prøver tross alt å lage spillet tilgjengelig for flere, så hvorfor ikke gjøre micromulighetene større, ettersom alle har forskjellige preferanser?

 

God micro å måtte museklikke hver enkelt illusion? Det er ikke satt at "slik" skal det gjøres. Handler ikke god micro om effektivitet? Vil en være effektiv taber man gjennom hver enkelt (som i naga tilfellet), og det kan gjøres mens du har kamera på din egen helt (attackmove camps på minimap)

 

For øvrig skulle man også hatt valg på om kamera skal centres på unit valgt etter tab eller ei.

 

Mulig jeg er snever, men jeg synes faktisk ikke at funksjonen du etterspør har noen plass i DOTA. Det skal kreves litt at man har litt micro ferdigheter. Du skal altså måtte jobbe litt for å creepe perfekt med Naga.

 

Klart den enkle løsningen har blitt foreslått, kontroll grupper. Nå er jeg ikke 100% sikker, men jeg tror kontrollgruppene vedvarer selv om illusjonen forsvinner. Slik at du har de neste gang du lager noen.

Lenke til kommentar

Klart den enkle løsningen har blitt foreslått, kontroll grupper. Nå er jeg ikke 100% sikker, men jeg tror kontrollgruppene vedvarer selv om illusjonen forsvinner. Slik at du har de neste gang du lager noen.

De vedvarer ikke. Ingen løsning :) Endret av Helpsomer
Lenke til kommentar

Holder på! :closedeyes:

 

Kjører:

 

Select all other units -> attackmove camp1 - mouseclicker en illusion -> rightclicker camp2 -> shift+attackmove camp 2 - mouseclicker en annen illusion -> rightclicker camp 3 -> shift+attackmove camp3

 

Funker bra, men kunne utvilsomt gjort det raskere med tab eller som nevnt vedvarende controlgroups.

Endret av Helpsomer
Lenke til kommentar

Hvordan kan en gjeng svensker være SÅ god i dota? Sykt.

 

Alle lag dominerer minst 1 år om gangen. Så slutter de å dominere neste år.

 

Svenskene har 14-0 i 2013. I 2012 var det LGD.China som hadde 14-0. Det er helt normalt at kineserne ikke lenger dominerer fordi de alltid kjører alchemist og dragon knight heroes 99% av tiden. Kineserne taper game 1 med alchemist. Tar alchemist igjen i game 2 og taper. Det samme gjør de med dragon knight. De kjører samme strategi, mens svenskene, Navi osv kjører andre strategier.

 

Det er samme som å si at kineserne bruker den samme Kung Fu stilen hvert år og taper fordi de ikke gidder å bruke noe nytt.

 

De har bare startet eliminasjons runden for å putte lag i brackets. Det vil si at i neste runde så kommer Alliance til å møte sterkere lag som Navi, og Dk. Da får de mer utfordringer.

http://www.dota2.com...relims/results/

Endret av Anvilycus
Lenke til kommentar

Alle lag dominerer minst 1 år om gangen. Så slutter de å dominere neste år.

 

Svenskene har 14-0 i 2013. I 2012 var det LGD.China som hadde 14-0. Det er helt normalt at kineserne ikke lenger dominerer fordi de alltid kjører alchemist og dragon knight heroes 99% av tiden. Kineserne taper game 1 med alchemist. Tar alchemist igjen i game 2 og taper. Det samme gjør de med dragon knight. De kjører samme strategi, mens svenskene, Navi osv kjører andre strategier.

 

Det er samme som å si at kineserne bruker den samme Kung Fu stilen hvert år og taper fordi de ikke gidder å bruke noe nytt.

 

De har bare startet eliminasjons runden for å putte lag i brackets. Det vil si at i neste runde så kommer Alliance til å møte sterkere lag som Navi, og Dk. Da får de mer utfordringer.

http://www.dota2.com...relims/results/

 

I teorien og i praksis mot andre østlige lag er denne taktikken bra, derimot fikk vesten se taktikken tidlig med G-1 osv, og fikk ikke "nagasjokket" fra i fjor. De som fortsatt mener at østen er SÅ mye bedre enn vesten i dota, har tatt feil i god tid nå.

 

Må nesten nevne at jeg synes det er kjempekult at det allerede er brukt så mange forskjellige helter, deilig å se mirana og razor igjen også! :)

 

At Fnatic gjør det så bra varmer en gammel hontrashfan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle lag dominerer minst 1 år om gangen. Så slutter de å dominere neste år.

 

Svenskene har 14-0 i 2013. I 2012 var det LGD.China som hadde 14-0. Det er helt normalt at kineserne ikke lenger dominerer fordi de alltid kjører alchemist og dragon knight heroes 99% av tiden. Kineserne taper game 1 med alchemist. Tar alchemist igjen i game 2 og taper. Det samme gjør de med dragon knight. De kjører samme strategi, mens svenskene, Navi osv kjører andre strategier.

 

Det er samme som å si at kineserne bruker den samme Kung Fu stilen hvert år og taper fordi de ikke gidder å bruke noe nytt.

 

De har bare startet eliminasjons runden for å putte lag i brackets. Det vil si at i neste runde så kommer Alliance til å møte sterkere lag som Navi, og Dk. Da får de mer utfordringer.

http://www.dota2.com...relims/results/

De har da møtt like sterke lag som navi og dk i sin egen gruppe. Orange, tongfu og IG er da langt ifra nybegynnere.

 

Å forklare suksessen til alliance med at kineserne alltid picker alch og dk blir i beste fall utrolig simplistisk. Jeg er mer interessert i grunnen til at de picker som de gjør, i stedet for å komme med en sånn dum forenkling. Om de tapte hvert game pga alch hadde de garantert sluttet å picke han, de er ikke idioter.

Lenke til kommentar

De har da møtt like sterke lag som navi og dk i sin egen gruppe. Orange, tongfu og IG er da langt ifra nybegynnere.

 

Å forklare suksessen til alliance med at kineserne alltid picker alch og dk blir i beste fall utrolig simplistisk. Jeg er mer interessert i grunnen til at de picker som de gjør, i stedet for å komme med en sånn dum forenkling. Om de tapte hvert game pga alch hadde de garantert sluttet å picke han, de er ikke idioter.

 

Ironisk nok så picket de han både i game 1 og 2 mot alliance med forskjellige supports bare. Kineserne kjører jo bare de samme strats fordi de har lyst til å vinne TI3. De må prøve nye strats istedenfor å kjøre de samme strats som de har gjort året rundt.

Endret av eXalpha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...