Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Ja, prøver bare å lære meg alle forskjellige skills og ser kamper på e-sportskanalen. Leser og lærer. Det står "Kvartfinaler fra The International 2017" som det har stått de siste 3-4 måneder ^^ Så vet ikke om det er repriser eller hva det er. Men det er artig å følge med. De strever fælt mot slutten ^^

 

Skal kanskje kjøpe ny pc for første gang på 10 år, så da blir det kanske å sette meg inn i det.

 

Du nevner heroes med "god winrate". Jeg ser at noen har bedre winrate enn andre. Men det betyr jo at -noen- vinner med de "dårligste" også. Er ikke alt egentlig ganske balansért? Betyr den winraten at dét er prosenten som vinner kamper med en spiller som er på sitt beste med den heroen, eller betyr det rent generelt? Altså hvis 1000 dårlige spillere som spiller bare for moro skyld taper med en hero, og 1000 gode spillere velger en annen, så blir det litt feil å lese kun prosent.

 

Da tenker jeg det må være best å velge heroes som passer ens spillestil best. Noen liker bedre passive, junglers, support, andre liker kanskje bedre aggressive, durable og initiators. Dette finner man sikkert ut ved erfaring. I alle strategispill spiller jeg alltid "offensive range". Høy dps på avstand, og helst single target. Sniper er kanskje et bra valg ^^ Har sett den på noen spill. Gjør mye skade med ultimate og forbasket lang range.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klarte omsider Orge Magi i Hero challange i går. Etter 4-5 kamper. Hver match whiner folk på manglende wards, enda det ikke er mulig å kjøpe flere. Jeg har også fått 10/10 på "support" i den opplistingen etter kampen. Hadde en Bloodseeker i safelane med meg i går som var helt elendig på LH. Etter at han ikke hadde noen LH på de første 2 waves, trodde jeg han ikke hadde tenkt å ta LH. Så tok jeg 2 LH i neste wave, og da er det full rant (WTF, don't take my LH, newb!).

 

Nå er det vel en ukes spilling med Tusk.. Han ser jeg aldri blir brukt lenger, så han er vel nerfet helt ubrukelig? 

Lenke til kommentar

Tusk er fult brukbar hvis han spilles rett men bør kjenne til en del til spillet før han kan spilles optimalt, da det er lett å feede deg selv og andre hvis amn satser litt :p

 

Med winrate så tenker jeg på at det er hva herosene gjør generelt over gele fjøla når man er avarage god med de. Er man ekstra god kan man selvsagt ha enda høyere winrate med en spesifikk hero.

 

 

Spiller selv heros jeg synes er morro og spille (spiller mest solo offlane selv), så du må kjenne litt på hva du trives med også ja :)

Lenke til kommentar

Det eneste Dota mangler er en skikkelig tutorial for nye spillere, det er et vanvittig vanskelig spill å lære seg. Spesielt med så mange smurfs du møter i starten, tror det ødelegger opplevelsen for de fleste nye spillere og de ender opp med å gi seg før de lærer nok til å se hvor gøyt Dota kan være. Valve er generelt dårlig med å optimalisere spillene sine for nye spillere, csgo f.eks er helt baksides nå der du må spille 30 timer deathmatch med cheatere for å få spilt normal ranked.

Lenke til kommentar

Har et nytt spørsmål. Når jeg ser disse kampene på esportkanalen, så er det alltid spesielt 1, og maks 3 helter som blir ekstremt sterke, altså i net worth gold. Oftest opp mot 20-30 000 gold. Resten blir som regel værende temmelig svake både i gold, nivå og ellers. Med mindre spillet varer lenge, da når de opp mot nivå 20-25.

 

Hvorfor spiller de ikke mer balansert, holder alle på ca likt nivå, items og gold? Er det mer fordelaktig om én blir veldig sterk? Hørte en kommentator si at det er bare så mange creeps, så mye gold å hente, det er ikke uendelige mengder til enhver tid. Betyr det at det er bedre å la én bli best mulig for å få et overtak?

Lenke til kommentar

Ja, det er bedre. Noen heroes trenger ikke items eller høy level for å bidra optimalt i kamper. Så da er det om å gjøre å spille rundt de som må farme da de trenger items før de kan(vil) joine fights. Det nybegynnere ofte gjør feil er at de tror de må ha items på support heroes, som igjen går utover farmen til de heroes-ene som virkelig trenger alt de kan få, pluss man fokuserer på ting man ikke burde fokusere på som support. Supports oppgaver er å sørge for vision på map, hindre ganks, lage space for carry og assistere i team-fights (sørge for at carry/mid ikke dør momentant i det team-fighten starter)

 

Hvem har prioritet vedrørende networth:

1. Carry

2. Mid

3. Offlane

4. Roam/Support

5. Support 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har et nytt spørsmål. Når jeg ser disse kampene på esportkanalen, så er det alltid spesielt 1, og maks 3 helter som blir ekstremt sterke, altså i net worth gold. Oftest opp mot 20-30 000 gold. Resten blir som regel værende temmelig svake både i gold, nivå og ellers. Med mindre spillet varer lenge, da når de opp mot nivå 20-25.

 

Hvorfor spiller de ikke mer balansert, holder alle på ca likt nivå, items og gold? Er det mer fordelaktig om én blir veldig sterk? Hørte en kommentator si at det er bare så mange creeps, så mye gold å hente, det er ikke uendelige mengder til enhver tid. Betyr det at det er bedre å la én bli best mulig for å få et overtak?

Noen heroes er basert rundt at de er sterke tidlig, med spells som peaker ganske tidlig, men allikevel relevante senere selv om mye av kruttet har forsvunnet. Dette er heroes uten behov for mye items, de får som regel små items, boots, windlace etterhvert forcestaff og glimmer. Alle itemsene er support men de utfyller som regel ikke heroen fordi karakteren ikke skalerer like godt med farm. Så istedet for å få store items så skaffer man seg heller utility items som passer supports de er som regel ganske billige, men brukt riktig like kraftige som dyrere items.

 

Visa versa carries som er svake i starten, men skalerer veldig bra med items. Istedet for items som er for hjelp blir det heller kkøpt items som akselerer hvor mye gull du kan ta inn og skade outputen du kan ha. Dette er da som regel items som utfyller karakteren.

 

Så spørsmålet er alltid hvor godt skalerer en hero. Support karakterer kan også gjøre det godt med mye gull, men andre karakterer er mer effektive med å farme eller de skalerer bare ekstremt mye iforhold.

Endret av Zimmerh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...