Gå til innhold

Her er Nokias første Windows-mobiler


Anbefalte innlegg

2. Kjøpe en Nokia fra utlandet. Men hvordan er språkoppsett på WP7.5. Kan en velge første gang en starter telefon? Kan en skifte underveis? Har alle telefoner alle språk?

Det lurer jeg på også, kan man velge mellom alle tilgjengelige språk for OSet eller er det begrenset slik som på Symbian og Windows utenom Ultimate/Enterprise?

 

Endring av språk krever restart av telefonen. Men hvis du kjøper fra f.eks England så vil du neppe få med norsk språk.

 

Ikke at det er noe krise akkurat. Det blir som å ha engelsk Windows 7 på maskina. Region, tall, dato, tastatur, etc er norsk, men det står "open" og "call" istedet for "åpne" og "ring". Jeg har hatt wp7 med engelsk i ca et år nå. Kan ikke si jeg noen gang har tenkt over at den ikke har norsk.

Ellers fins det ROMs med Norskt lagt til på xda-developers sitt forum og det er ikke noe spesielt vanskelig å flashe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ellers fins det ROMs med Norskt lagt til på xda-developers sitt forum og det er ikke noe spesielt vanskelig å flashe.

Seriøst?! man må flashe med roms lastet ned fra en tredjepart for å bytte språk? Det suger jo ganske bra. Kan man installere ordbøker for vilkårlige språk i det minste?

Det er bare for å få Norsk som display språk, du får uansett Norskt tastatur og ordbok om du har et annet display språk aktivt.

 

Om du importerer fra f.eks England ja, det følger vanligvis bare med Engelsk, Tysk, Spansk, Fransk og Italienskt. Om du kjøper i Norge så får du med Norsk selvsagt.

Lenke til kommentar

Windows 8 eller Windows Phone versjonen?

 

Uansett blir det jo awesome. Har ikke testet betaen enda selv, men hører mye bra om Windows 8.

 

Tror dette er en god vending for Nokia, selv om i en perfekt verden hadde de fortsatt med Maemo6/Meego Harmattan siden det er helt fantastisk etter min mening og erfaring.

 

Men that aside, og hvis vi klarer se forbi hele flausen med Symbian^3 og Symbian S60v5, syntes jeg dette virker ganske så stramt som begynnelse.

Lenke til kommentar

Nokia 900 (Ace) kommer nok. Og når den kommer vil den nok både ha dual core cpu, nok RAM og et minst like bra kamera som N8, noe annet ville overasket.

Takk for opplysningen, var ikke klar over at Mango ikke støtter dual-core som innebærer hadet bra til 1080p video, samt at OS'et må omtrent reskrives for å støtte dual-core det engang skjer. Samt at kun 800x480 oppløsning støttes. Og det ser ut til at MS ikke vil prioritere å støtte flash, så syns jeg det her ser dårlig ut.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...