Gå til innhold

Her er Nokias første Windows-mobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lumia 800 virker spennende den, absolutt :thumbup:

 

Men 16GB minne og uten minnekort-leser ??

 

Skjer det ingen utvikling hos Nokia lenger ?? N8 ble lansert for over 1år siden med 16GB+32GB kortplass og så kommer de med dette nå.. :mad: 800 burde jo blitt lansert idag med 32GB+kortleser som standard om man sammenligner med N8 nivå...

 

For all del mye positivt også om Lumia 800 med desverre syns jeg Nokia går tilbake på enkelte områder for tiden....

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

ja merkelig uten minnekort. jeg regner med de promoterer skytjenesten deres?

 

Joda, skytjenesten kan sikkert ta noe men den kan ikke erstatte minne på en mobil... Eks. musikk, filmer og store mengder bildefiler er ikke særlig praktisk å kjøre via skytjenesten..

 

Ser bare på min egen N8, har for lengst tatt i bruk minnekortet utover de 16GB som er i selve telefonen.. Tenker man på att det er 1år mellom N8 og disse nye mobilene er det for dårlig.. :cry:

Lenke til kommentar

WP er en totalt genial brukeropplevelse, spesielt når det kommer til fart, så legg igjen de tøysete småbarnskommentarene hjemme.

Jeg vet at det er veldig generelt spørsmål, men hvor mye kan grensesnittet tilpasses av brukeren? Er man like fri som på android eller for den saks skyld symbian? Så langt så er det to ting som for meg virker negative med Mango UI:

1. Samme rigide, gammeldagse tanken om at UI språk ikke skal være konfigurerbart av brukeren, men avhengig av hvor du kjøpte telefonen

2. I følge screenshots har skjermbildet enten en ubrukt stripe på høyre side eller at innholdet er klipt

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Synes godt den burde ha HDMI og FM-sender slik som N8 har. Men ser ut som en veldig pen tlf. Pen pris også. 3200kr eller 4000kr med mva... så vil sikkert butikkene ha litt.

 

Ja HDMI og FM-sender mangler den også i tillegg til minnekort-leser.. :(

Tror ikke det stopper der, såvidt jeg kan se har den heller ikke USB-on-the go, og kun bluetooth 2.1, og ikke DLNA heller ?

Når kamera etter all sannsynlighet også er dårligere enn N8(og mangler xenon blitz), kan jeg ikke akkuratt si att dette er noe fremskritt nei :cry:

Usikker på om den har front-kamera (som N8 har)? står ikke noe i specen om det..

 

Er kansje litt sleipt å sammenligne med N8 da den er en meget sterk kandidat fremdeles idag men man må jo kunne forvente en viss utvikling på 1 år....

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Er kansje litt sleipt å sammenligne med N8 da den er en meget sterk kandidat fremdeles idag men man må jo kunne forvente en viss utvikling på 1 år....

Både HDMI, FM-sender og USB-host er bortevekk. Nokia har mindre mulighet til å diktere slike ting selv enn med Symbian. Spesielt HDMI og USB-host krever ganske dyp integrasjon i operativsystemet.

 

Men fremskritt har det da så absolutt vært. Mobilen er blitt mindre, skjermen er blitt større, batteriet er blitt større, skjermoppløsningen økt betraktelig, datakraften økt betraktelig osv.. Men det aller viktigste; den er tidsriktig lekker og den har et brukervennlig grensesnitt.

 

Da N8 og E7 ble lansert var det de peneste mobilene jeg visste om. Nå har jeg sett N9/L800, og N8/E7 er blitt ..meh.. :)

Lenke til kommentar

Har lest postene ovenfor. Jeg syntes enda ikke det er en sterk kandidat :p .

 

USBOTG har jeg sjelden brukt, men det er jo snasnt. Hvorvidt 800 støtter dette vet jeg ikke. Jeg vet de jobber med å fikse dette til N9, men det er ikke Nokia som utvikler dette though.

 

Minnekort er tøft, men aldri brukt det selv. Jeg hadde kanskje brukt det om jeg hadde et liggende, men har aldri hatt behov for å anskaffe det.

 

At den ikke har FM sender er jo crazytalk. Mener selv N9 har det. Men jack-jack plugg løser jo det ganske greit nå til dags.

 

HDMI brukte jeg lite av på N8. Prøvde bruke Nokia Big Screen en gang jeg ikke hadde en laptop tilgjengelig, men det var ikke HELT supert. Igjen en ting jeg ikke brukte spesielt mye på N8. Dessuten funker vel DLNA til samme nytte? Oder...?

 

 

Jeg vet ikke, det blir bare merkelig å påstå en såpass småkjip mobil som N8 kan være "sterk kandidat" i dag. Den var ikke en sterk kandidat da den ble gitt ut engang :/ . Og tiden har ikke gjort den noen tjenester, selv med Belle.

 

Med ett unntak of course: kameraet.

Lenke til kommentar

Har lest postene ovenfor. Jeg syntes enda ikke det er en sterk kandidat :p .

 

USBOTG har jeg sjelden brukt, men det er jo snasnt. Hvorvidt 800 støtter dette vet jeg ikke. Jeg vet de jobber med å fikse dette til N9, men det er ikke Nokia som utvikler dette though.

 

Minnekort er tøft, men aldri brukt det selv. Jeg hadde kanskje brukt det om jeg hadde et liggende, men har aldri hatt behov for å anskaffe det.

 

At den ikke har FM sender er jo crazytalk. Mener selv N9 har det. Men jack-jack plugg løser jo det ganske greit nå til dags.

 

HDMI brukte jeg lite av på N8. Prøvde bruke Nokia Big Screen en gang jeg ikke hadde en laptop tilgjengelig, men det var ikke HELT supert. Igjen en ting jeg ikke brukte spesielt mye på N8. Dessuten funker vel DLNA til samme nytte? Oder...?

 

 

Jeg vet ikke, det blir bare merkelig å påstå en såpass småkjip mobil som N8 kan være "sterk kandidat" i dag. Den var ikke en sterk kandidat da den ble gitt ut engang :/ . Og tiden har ikke gjort den noen tjenester, selv med Belle.

 

Med ett unntak of course: kameraet.

 

Nytter ikke å diskutere teknisk spec. når du bruker argumenter som "kjekt å ha/aldri bruk for" osv.. for det meste..

Jeg bare konstaterer att Nokia går tilbake på mange områder i forhold til tidligere, det er spec. mot spec, enkelt og greitt..

 

Har Lumia 800 DLNA da ?? kunne ikke se att den hadde det, men mulig jeg tar feil..

 

Att du mener N8 er småkjip får være din mening, det legger ikke jeg meg opp i. Men for min egen del hadde jeg blitt rimelig skuffet om jeg plutselig fikk en mobil som manglet alle disse features..

Min mening er iallfall att Nokia har litt feil utvikling om dagen..

Lenke til kommentar

Okay lets get teknisk.

 

Symbian Anna kontra alle andre OS som finnes akkurat nå på mobiler.

 

Teknisk nok ;) ?

 

Joda jeg er enig, de pakket jævlig mye tøft inn i N8, som USB-OTG og HDMI osv. Men å si den er en contender mot SGS2, SGN, Nexus Prime, N9 og Iphone4s feks bli helt sinnsvakt, syntes jeg.

 

Jeg er iHVERTFALL enig i at de skulle holdt seg på maemosporet mpt OS og "why not" sporet mtp ting som HDMI, USBOTG, FMsender, osv. Det er bare kule ting å ha for the fuck of it.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Okay lets get teknisk.

 

Symbian Anna kontra alle andre OS som finnes akkurat nå på mobiler.

 

Teknisk nok ;) ?

 

Joda jeg er enig, de pakket jævlig mye tøft inn i N8, som USB-OTG og HDMI osv. Men å si den er en contender mot SGS2, SGN, Nexus Prime, N9 og Iphone4s feks bli helt sinnsvakt, syntes jeg.

 

OS`et er nok ikke N8`s sterkeste side og der blir den nok slått av andre OS.. enig idet. Men så har ikke jeg sagt att N8 er best på ALT heller da, den har eks. svakere prosessor også...

Men vi må jo holde oss til saken her, vi diskuterte spesifikke HW funksjoner! Og der er N8 en meget sterkt kandidat etter min mening.

 

Så bli det opptil hver enkel bruker om hva som er viktigst, OSèt eller HW generellt på mobilen. Jeg foretrekker sistnevnte med ett ett veldig bra utvalg av muligheter og bryr meg mindre om jeg bruker 1 sek ekstra på å åpne ett program ;) og ikke minst ett supert kamera som altid ligger i lommen, priceless :tease:

Lenke til kommentar

Tenkte du mente N8 var en sterk kandidat på markedet :p .

 

Men enig, digger N8 sitt kamera ;) . Ga den til dama though, mener N9 sitt kamera er greit nok. Men drar jeg på ferie tar jeg med N8 som kamera uansett.

 

Den er jo en sterk kandidat da om du ser bort ifra CPU-speed og OS.. Noe jeg forøvrig ikke har problem med..

 

Blir litt meningsløst hvis man skal ha med seg 2 mobiler for å kunne ta gode bilder, men det er meg da ;)

 

NB! Bare det att Nokia lanserer Lumia 800 med 16GB minne (samme som N8 hadde for 1 år siden) (!)og UTEN minnekortleser er jo bare ett prakt-eksempel på att Nokia er i feil retning.... huff :no:

Gidder ikke gi flere eksempler på N8vs800 du får sammenligne selv ;)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Og skjermen er ikke all verden, og den er litt klumpete, osv osv osv. Men det er jo smakssak antar jeg.

 

Joda, å virre rundt med 5 mobiler, 3 pads, 2 laptoper og en stasjonær hver gang man skal på Rema er litt drøyt, men jeg pleier bare pakke endel når jeg skal på ferie så en N8 får liksom plass ;) .

 

Jau, de kunne iallefall kjørt ut en 64gb versjon som med N9.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...