Gå til innhold

Den store Playstationkaféen


CypheroN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Muligens feil tråd, men prøver: Kjøpte Prometheus på blu-ray forleden. Da jeg skulle se den på min gode gamle ps3, fikk jeg beskjed om at krypterings(?)programvaren var utdatert, og at jeg ikke kunne se filmen i det hele tatt før jeg hadde installert siste software-update. NÅ er bare moroa det at jeg aldri har hatt ps3 på nett, så hva i hel.... gjør jeg? Hva slags nazi-opplegg er det når en ikke kan se sine egne filmer?? Går det an å hente ned siste software fra nettet et sted og installere det til-via-en minnepinne???

Og her har jeg sittet og ledd rått av Diablo 3-skandalen.....

Lenke til kommentar

Muligens feil tråd, men prøver: Kjøpte Prometheus på blu-ray forleden. Da jeg skulle se den på min gode gamle ps3, fikk jeg beskjed om at krypterings(?)programvaren var utdatert, og at jeg ikke kunne se filmen i det hele tatt før jeg hadde installert siste software-update. NÅ er bare moroa det at jeg aldri har hatt ps3 på nett, så hva i hel.... gjør jeg? Hva slags nazi-opplegg er det når en ikke kan se sine egne filmer?? Går det an å hente ned siste software fra nettet et sted og installere det til-via-en minnepinne???

Og her har jeg sittet og ledd rått av Diablo 3-skandalen.....

Nå er jeg vel litt for snill... Men her er link til siste nedlasting av firmware: Firmware 4.30. . Det er 4.30 som er siste er det ikke?

 

Du kan laste ned til usb og ta det derfra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er så interessant å synse om ting som kanskje kan skje hvis om og dersom flere tiår inn i fremtiden. Men det som er interessant her og nå ift. PC vs. konsoll-debatten er at samtidig PC har tapt mye grunn til konsollene så har konsollene begynt å ligne mer og mer på PCer, med et interaktivt OS, nettbutikker, chat og online multiplayer samt faenskap som installasjon av spill, systemoppdateringer og DRM. Helt frem til nåværende generasjon var konsollene i all hovedsak en boks man kun brukte til å slenge inn et spill og så spille, umiddelbart, alt annet var perifert.

 

Selv foretrekker jeg fortsatt konsollene som fulgte den sistnevnte modellen. Et av hovedargumentene mine for å velge konsoll fremfor PC (jeg spiller riktignok på begge deler) er alltid vært at konsollene ikke kaster bort tiden din med all slags teknisk mikkmakk, men det er ikke sant lenger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Det sa vi som hadde fete datamaskiner på 80-tallet også. Konsoller? Pah..bare en trend for småunger, dør sikkert ut snart.

 

Kan ta lang tid ettersom at Sony og Microsoft ville ikke slippe tak på konsollene. Men det er praktisk med konsoll også, film og div.

Lenke til kommentar

Det ene kommer vel neppe for å ta over for det andre, jeg tror heller forskjellene på sikt blir mindre. Microsoft og Valve fører på godt og vondt PCen nærmere konsollen enn den har vært tidligere, med utbredt støtte for håndkontroller, og generell fokus på andre former for betjening enn mus og tastatur. Å installere patcher var tidligere et lite irritasjonsmoment på PC, men når har jo slike dukket opp på konsoller også, og installasjon er faktisk mer pes på PS enn det er på Steam. Big Picture Mode, eller hva det nå hette, er jo heller ikke dum. Fleksibilitet og lave priser på programvare har lenge vært PCens fortrinn, men nå nærmer den seg konsollen på komfort også. For min del mangler jeg en pålitelig måte å sende bildet trådløst på, men stort mer skal ikke til før jeg lar konsollene ligge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...