Gå til innhold

Dead Island - Gi din dom!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spillet er knallmorsomt!

Men det er stort MEN...

 

Hvorfor i hælvete får jeg ikke lov til å bestemme de grafiske valgene selv?!? Hvis jeg har et beist av en PC, som jeg har, så vil jeg bruke den! Jeg vil ikke ha konsollvennlige spill som ikke gir meg noen valg i det hele tatt. Spillene ser identiske ut på konsoll og PC... Hvorfor det?!?

Jeg spiller på PC, valgfrihetens og mulighetenes maskin, så la meg for guds skyld bruke det og bestemme selv hvor god grafikk jeg skal ha.

Teksturene er konsollvennlige, posteffektene er konsollvennlige, alt er konsollvennlig...

 

Argh!!!

 

Og enda værre: Det støtter ikke 3Dvision heller...

Endret av Naken_Greve
Lenke til kommentar

Om flertallet har problemet eller ikke vet jeg ikke.

Men både jeg og venner har problemer med spillet.

EDIT: Kast ett blikk på steam forumet til spillet så ser man at mange har problemer.

 

 

 

Kan nevne, black screens når man starter spillet.

 

Black screens mens man spiller, dette skjer da tilfeldig.

 

Voice chatten i spillet kan ikke skrus av uten å ty til google for å finne en midlertidig fix (voice chat i spillet fungerte ikke for de andre jeg spillte med, bare meg, derfor brukte vi tredjeparts programvare, da fikk jeg ekko av de andre.)

 

MERK: Du kan oppleve dette og MYE mer hvis du har mer enn en skjerm koblet til spillet.

Det finnes endel ting man kan prøve hvis man har disse problemene, dessverre ble jeg aldri kvitt de sorte skjermene som kommer rundt en gang i minuttet.

 

 

 

I tillegg er det endel andre irriterende ting.

 

Grafikken i spillet ser ikke spesiellt bra ut, å slenge på litt bloom gjør ikke at spillet blir pent.

 

Man kan ikke skru av motion blur.

 

Forandrer man sensitivity i spillet forandres denne også i menyer, noe som gjør det til en deltidsjobb å navigere inventory osv.

 

Movement føles litt "klumpete" i mangel på bedre ord å bruke.

 

Grafikkinstillinger i spillet er mildt sagt mangelfullt. Man kan justere massevis ved å tweake config files.

 

 

Helt sikkert mer stuff jeg har glemt, jeg er litt småirritert akkurat nå siden jeg hadde tenkt å kose meg med dette spillet i helgen, noe jeg slipper.

 

PS: Jeg har relativt ok greie på PC og Windows. Har testet de 3 siste driverene fra Nvidia samt gått over og oppdatert alle andre drivere. Stort sett gått igjennom alle de vanlige triksene i boka uten hell.

Endret av nemo81
Lenke til kommentar

Jeg fikk testet spillet et time igår kveld. Det første som slår meg er at dette er ett "enkelt" spill men som leverer hva det skal.

 

Det er mange småbugs ja, men ingen gamebreakers! Jeg hadde en etter jeg bruke alt-tab at windows musepekeren var på skjermen i spillet. Noe som var ganske plagsomt. Men blir sikkert fikset.

 

Grafikken er gjevnt over god, og verdenen føltes mye mer åpen enn hva jeg hadde trodd. Etter en time spilling hadde vi ikke kommet oss særlig langt. Men langt nok til at vi hadde fått noen forskjellige våpen og en drøss med quests.

 

Ellers synes jeg det var bra at "movement" var noe rar. Det føles ut som det er mer tynge i personen du spiller. Når du streifer kjennes det ut som om du faktisk hopper sidelengs bortover.

 

Gleder meg til å utforske resten av øya!

Lenke til kommentar

Spilte med 3 venner, vi hadde masse problemer i starten. Spesielt i forhold til kommunikasjonsbiten, siden spillet insisterer på å bruke steam sitt stemmeprogram uansett hvilke instillinger du setter det på. Sleit også litt med å få spilt sammen i starten.

 

Etterhvert fikset vi på det meste av problemene, og må si at vi koser oss godt med spillet da. Er omtrent lvl 10 nå og er veldig morsomt og utforske øya og hogge ned zombier. Nærkamp slåssinga er bedre her en de fleste spill jeg hittil har vært borti, og er alltid morsomt å meie ned drøssevis av zombier med fire stykk på en pickup.

 

Oppsummert så er det massevis av problemer med spillet, men ufattelig morro flerspiller når man kommer forbi disse. Kanskje lurt å vente til patching hvis du sitter på gjerdet.

Lenke til kommentar

Jeg likte miljøet og kampsystemet veldig godt! Det var lett å styre figurene, kult å sloss og fungerte ypperlig med mus og tastatur. Øyen er idyllisk og man føler en frihet i spillet.

 

Dessverre så flopper de totalt på noen områder. Stemmeskuespillet er så cheezy og stygt at jeg nesten må spy hvergang noen åpner munnen, og ALLE oppdrag går ut på at du er leveringsbud i Zombieland. Gå dit, gjør det, og kom tilbake. Siste feilen er at det er lusete og upolert.

 

Dom: 5/10

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...