Gå til innhold

Dead Island - Gi din dom!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig morsomt og underholdende spill. Anbefaler at det kjøpes og ikke piratkopieres pga. bugs som nevnt over. Er relativt upolert, men ingen gamebreakers. Opplevd ett par ganger at Infected-zombiene kommer seg gjennom lukkede dører. Noe problemer med mye blod på frontruta på bilene. Guns får man veeeeldig mye av etter hvert men de suger mot zombies. Litt cheezy stemmeskuespill men helt ok. Verdt kjøpet som sagt.

 

Fullførte foresten spillet på 19.8 timer og kom til level 34 av 50.

Lenke til kommentar

Da var hun smart. Energidrikk kan føre til at du blir mer dehydrert.

 

Dead Island mangler en del på å bli bra.Har bare spilt co-op selv til nå. Opplevde mye feil og slik. Spesielt problemer med lagringene som inn i mellom ikke fungerer.

 

Nå har jeg ikke fått spilt dette på min hoved-PC ennå. Skal se i ettermiddag/kveld. Da skal jeg ta en titt på å overstyre grafikkinnstillingene i spillet. Bare testet det på min bærbare så langt, som da ikke er så veldig kraftig. Blir nok en annen opplevelse på en større skjerm og bedre innstillinger.

 

 

Lenke til kommentar

Lol, fikk et oppdrag her om dagen. En dame som var kjempe tørst ville at jeg skulle risikere livet mitt for å finne drikke til henne fordi hun var så dehydrert. Hun la tydeligvis ikke merke til de to boksene med energidrikk i hylla vedsidna henne.

 

Det er slike småteite ting i spillet som ødelegger litt av opplevelsen. Og det at man starter på nytt med full helse etter man er død, så har vel i grunn sluttet å bry meg om at spillet er veldig vanskelig til tider.

 

Men er det bare jeg som sliter med å joine andre i coop? Når jeg får fram listen over dette er bare alt grått, og ingenting kan joines.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Spillet bruker samme spillmotor som Techlands nye Call of Juarez spill. Motoren er møkkdårlig og det nye call of juarez spillet er drittdårlig. Dead Islands som bruker samme spillmotor er ikke så dårlig men likevel merker man at kvaliteten er lik. Men spillet er bedre enn call of juarez.

Lenke til kommentar

Motoren er faktisk ganske bra. Problemet er dagens konsoller som nok en gang ødelegger et spill. Heldigvis kan man overstyre grafikkinnstillingene i spillet og gjøre det noe bedre. Håper flere oppdateringer framtiden fikser de mange feilene som gjenstår.

 

Chrome Engine 4 som ble brukt i Call of Juarez 2 var veldig lekker på PC og samtidig veldig stabil og et godt spill. Chrome Engine 5 ble dermed gjort om til å bli mulitplattform, og slik ble resultatet.

Lenke til kommentar

Jepp. Lagringssystemet er helt random. Virker som det beste er å la en person alltid hoste ved co-op. Om det er kampanjen du tenker på så tror jeg det ikke er noe spesielt ennå å gjøre.

 

 

 

 

FOV fiks!

 

Dead Island bruker en altfor lav FOV pga konsollene. Dette fikser du heldigvis lett.

 

As I have never created a Steam forum account before and it apparently takes them a fucking life time to activate your account, I thought I would try this, and hope Reddit comes through for me.

 

There have been people claiming to have a FOV fix that involves hex editing some *.dll files which is a big no-no for VAC, which can result in you being banned, there is a much easier way to edit the CameraDefaultFOV cvar located in Data0.pak/Data/Skills/default_levels.xml

 

To do so, simply extract the file, locate your Dead Island folder in your user's documents folder, where your audio and video settings are already saved, and create a "Data" folder, a "Skills" subfolder, and place the default_levels.xml in the skills sub folder. Open the file, edit away.

 

Screenshots:

 

90 degree FOV: http://i.imgur.com/ZG9pe.jpg

 

62.5 (default) FOV: http://i.imgur.com/w8H3e.jpg

 

If any of you could be so kind as to xpost this to:

 

http://forums.steamp...play.php?f=1171

 

For me, I would be thankful. - Charo

 

To be clear, your DeadIsland folder should have this structure:

 

DeadIsland

 

->out

 

->->data

 

->->->skills

 

->->->->default_levels.xml

 

->->logs

 

->->settings

 

Edit: Thanks for the Steam post, Hideous.

 

Edit #2: With a 90 degree FOV there are some lulz in the view model: http://i.imgur.com/mjj6P.jpg

 

But overall it looks great: http://i.imgur.com/PCpoO.jpg

 

People @ the Steam forum are reporting a FOV value of around 82 fixes some of the goofiness. I haven't touched any of the other values found in that file, but it looks like there is a lot you can edit, has anyone tried this on multiplayer yet? Does the host file have to be changed or is your own local change enough? What about those other settings? I saw a lot of values like death penalty, crit mod

 

Kilde: http://www.reddit.co...island_fov_fix/

 

 

 

 

Oppdatering: Jeg testet litt FOV og den beste innstillingene jeg kunne finne var på 75. Å bruke standard som man bruker i skytespill (90) så blir ting veldig merkelig.

 

 

 

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Som flere sier er dette et utrolig bra spill om man spiller det sammen med noen man kjenner, og om begge har mikrofon blir det bare enda bedre!

 

Nå har jeg kun spilt dette alene i rundt en time og det funka helt fint fram til det startet å joine tilfeldige personer i mitt game. Det var jo selvfølgelig ikke verre enn å gå inn på menyen og fjerne personen, men det rakk å bli ganske irriterende siden personene nektet å leave av seg selv.

 

Men utenom den snaue timen jeg spilte det alene var spillet kjempe moro!

 

 

Noe annet en multiplayer som gjør spillet moro er jo sjansen din til å velge selv hvordan din "figur" skal være, enten du vill være litt long range eller om du er mer av en nærkamp type. Og etter at spillet er ferdig kan man jo starte på nytt med en ny figur og nye muligheter.

 

 

Så selv om jeg allerede har "runna" spillet sitter jeg fortsatt igjen med tanken på om jeg skal starte helt på nytt med en ny character.

 

 

De "buggsa" som andre snakker om kunne ikke jeg finne noen av i alle fall. (Kan jo bare hende at jeg ikke tittet godt nok etter da) :D

Endret av AloBeger
Lenke til kommentar

Hvorfor i hælvete får jeg ikke lov til å bestemme de grafiske valgene selv?!? Hvis jeg har et beist av en PC, som jeg har, så vil jeg bruke den!

 

 

Er ikke sikker på om noen har fortalt deg det enda, eller om du har funnet det ut selv, men du kan ikke velge grafikk osv in-game. Så om du skal endre det må du gjøre det på menyen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...