Gå til innhold

Apple stopper salg av Galaxy Tab 10.1 i Europa


Anbefalte innlegg

Dette er bare tåpelig av apple. Kanskje f.eks. Samsung eller LG skulle begynt å saksøke hverandre for å lage flatskjerm-tver. Er vel til og med flere likheter mellom de produktene. Men det er jo ikke akkurat første gang at apple prøver å stoppe konkurrentene for å forbedre sin markedsandel i stedet for å forbedre sine egne produkter. Er oss, forbrukerne, som taper på disse desperate tiltakene til apple.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Runar, andre produsenter som skal komme med 10" nettbrett kan allså ikke ha like avrundede hjørner? Ikke vær like tykke?

Jeg har kun sett [dårlige] bilder av Samsung Galaxy Tab 10.1, men jeg tenker at når en dommer faktisk stopper salget av nevnte nettbrett i (nesten) hele Europa, må det jo ligge noe i det Apple mener?

 

 

Håper virkelig folk ser hva eplet står for nå og boikotter deres produkter i all fremtid. Ondere selskap skal du lete lenge etter.

Ja, for det er ondt å ville beskytte sine produkter, varemerker og patenter. Kan vi vente på den endelige dommen før vi begynner å slenge dritt? For det er kun det du gjør. I hver eneste tråd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Håper virkelig folk ser hva eplet står for nå og boikotter deres produkter i all fremtid. Ondere selskap skal du lete lenge etter.

Ja, for det er ondt å ville beskytte sine produkter, varemerker og patenter. Kan vi vente på den endelige dommen før vi begynner å slenge dritt? For det er kun det du gjør. I hver eneste tråd.

 

Blir du ikke lei av å være enig med eplet i ALT de gjør?

Endret av LoveAmiga
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Blir du ikke lei av å være enig med eplet i ALT de gjør?

Har jeg sagt jeg er enig i alt Apple gjør? Det er isåfall feil. Poenget mitt var at du ikke gjør annet enn å komme med spydige, negative kommentarer i alle slike tråder, uten å bidra med verken diskusjon eller fakta.

Lenke til kommentar

Ja men Runar:

Vennligst forklart meg hvordan en ny produsent skal komme med det tynneste 10" nettbrettet som ikke vil ligne på iPad2. (det eneste jeg tenker på å måtte å ha gjort, er å gjøre rammen rundt skjermen mindre, og ha firkantede hjørner?

Vel, de kan jo prøve å lage noe som ikke er nesten identisk:

 

ipad-2-vs-samsung-galaxy-tab-10.1.jpg

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Ja men Runar:

Vennligst forklart meg hvordan en ny produsent skal komme med det tynneste 10" nettbrettet som ikke vil ligne på iPad2. (det eneste jeg tenker på å måtte å ha gjort, er å gjøre rammen rundt skjermen mindre, og ha firkantede hjørner?

Vel, de kan jo prøve å lage noe som ikke er nesten identisk:

 

ipad-2-vs-samsung-galaxy-tab-10.1.jpg

 

Jamen ta åsså forklar meg hvordan dette skal gjøres da. Hvordan skal Samsung eller andre komme med det tynneste nettbrettet uten at det vil ligne for mye på iPad2?

 

Som sagt, det eneste jeg kan se for meg er å gjøre rammen rundt mindre og har firkantede hjørner? Kan du Runar forklare med ord, hvordan en produsent klarer å gjøre dette uten at den vil ligne fryktelig på iPad2?

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Kan du Runar forklare med ord, hvordan en produsent klarer å gjøre dette uten at den vil ligne fryktelig på iPad2?

Hvorfor skal jeg gjøre det? Det må være lov å kritisere et produkt uten å ha planene klare for et som er bedre, og som ligner mindre på konkurrenten.

 

Søksmålet går på mer enn bare utseendet på nettbrettet, hvis du ikke fikk med deg det jeg siterte på første side. Slik jeg tolker det mener de «hele pakka», selve nettbrettet, innpakningen og OSet, er for likt til at det kan ignoreres.

Lenke til kommentar

Ja men Runar:

Vennligst forklart meg hvordan en ny produsent skal komme med det tynneste 10" nettbrettet som ikke vil ligne på iPad2. (det eneste jeg tenker på å måtte å ha gjort, er å gjøre rammen rundt skjermen mindre, og ha firkantede hjørner?

Vel, de kan jo prøve å lage noe som ikke er nesten identisk:

 

ipad-2-vs-samsung-galaxy-tab-10.1.jpg

 

Identisk?? Skjerp deg. De ligner ikke engang....:roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan du Runar forklare med ord, hvordan en produsent klarer å gjøre dette uten at den vil ligne fryktelig på iPad2?

Hvorfor skal jeg gjøre det? Det må være lov å kritisere et produkt uten å ha planene klare for et som er bedre, og som ligner mindre på konkurrenten.

 

Søksmålet går på mer enn bare utseendet på nettbrettet, hvis du ikke fikk med deg det jeg siterte på første side. Slik jeg tolker det mener de «hele pakka», selve nettbrettet, innpakningen og OSet, er for likt til at det kan ignoreres.

 

"Vel, de kan jo prøve å lage noe som ikke er nesten identisk"

 

Når du kommer med et slikt utsagn, samt det bildet du henviste til, så må det være lov å spørre om hvordan dette er mulig.

Lenke til kommentar

Bare å se på de andre nettbrettene som ikke blir saksøkt. Og open source, den jeg mente med folk=Android frelste brukere, var når du skrev, "er det rart folk har Apple langt oppi halsen" noe i den duren. Jeg lurte bare på hvor du har det i fra at du kan skrive at dette er noe folk mener. Utenom en del ivrige brukere her på forumet sÅ er det nok ikke så mange i dette landet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja men Runar:

Vennligst forklart meg hvordan en ny produsent skal komme med det tynneste 10" nettbrettet som ikke vil ligne på iPad2. (det eneste jeg tenker på å måtte å ha gjort, er å gjøre rammen rundt skjermen mindre, og ha firkantede hjørner?

 

Så vidt jeg har forstått det, så er det ikke så banalt som dette. Det dreier seg om såkalt «trade dressing», hvor det inngår elementer som fysisk utforming av selve enheten, UI-design, og til og med forpakning, emballasje og markedsføring.

 

Det er litt mer omfattende enn «damn, de har også runde hjørner - saksøk!».

Endret av henrikwl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare å se på de andre nettbrettene som ikke blir saksøkt. Og open source, den jeg mente med folk=Android frelste brukere, var når du skrev, "er det rart folk har Apple langt oppi halsen" noe i den duren. Jeg lurte bare på hvor du har det i fra at du kan skrive at dette er noe folk mener. Utenom en del ivrige brukere her på forumet sÅ er det nok ikke så mange i dette landet :)

 

Men ingen av de andre har vel laget det tynneste nettbrettet, eller i nærheten enda? Sidene på disse 2 nettbrettene er ulike, baksiden er helt ulik, fremsiden ligner men har forskjeller. Så det er nesten umulig for en produsent å lage det tynneste nettbrettet som ikke vil ligne mye på iPad 2. Det er kun 2 faktorer som vil la seg gjøre. Nr 1. lage en tynnere ramme rundt skjermen. Nr 2. Ikke ha avrundede hjørner.

 

Se på forumet ellers urgelol. Der er ikke bare androidbrukere som viser sitt missnøye med hvordan apple fremtrer på forskjellige måter. Jeg har til og med bekjente som er applebrukere som har uttrykt en mening om at apple er litt kvasse i kantene på enkelte områder. Husk at jeg ikke snakker om noe majoritet her.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Ja men Runar:

Vennligst forklart meg hvordan en ny produsent skal komme med det tynneste 10" nettbrettet som ikke vil ligne på iPad2. (det eneste jeg tenker på å måtte å ha gjort, er å gjøre rammen rundt skjermen mindre, og ha firkantede hjørner?

Vel, de kan jo prøve å lage noe som ikke er nesten identisk:

 

ipad-2-vs-samsung-galaxy-tab-10.1.jpg

Hvor mange forskjellige måter er det å lage en skjerm? Er en grunn til at alle skjermer/tver ser mer eller mindre like ut. Kanskje galaxy tab skal være trekantet eller oval i stedet for? why bother, apple hadde nok funnet noen andre måter å saksøke de på uansett. Grunnen til at samsung er de som blir saksøkt er at apple er redd for at samsung har et såpass sterkt varemerke at de kan bli en seriøs utfordrer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Vel, de kan jo prøve å lage noe som ikke er nesten identisk"

 

Når du kommer med et slikt utsagn, samt det bildet du henviste til, så må det være lov å spørre om hvordan dette er mulig.

Meningsløs diskusjon. Er det ikke lov å si «den bilen var stygg» uten å måtte legge frem planer for en finere bil? Eller «dette TV-programmet er jo akkurat det samme som Idol, jo!» uten å følge opp med en idé til et nytt, unikt konsept?

 

 

Kan anbefale alle som er interesserte i denne saken å ta en titt i saksdokumentene for å få innblikk i hva anklagene faktisk gjelder. En trenger ikke være fryktelig stø i tysk for å få noe ut av dette, mye av det viktige er illustrert.

Ikke ødelegg diskusjonen ved å poste fakta! Nå har vi jo endelig en god mulighet til å virkelig snakke stygt om Apple, og love at vi aldri igjen skal ta på produktene deres.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja men Runar:

Vennligst forklart meg hvordan en ny produsent skal komme med det tynneste 10" nettbrettet som ikke vil ligne på iPad2. (det eneste jeg tenker på å måtte å ha gjort, er å gjøre rammen rundt skjermen mindre, og ha firkantede hjørner?

 

Så vidt jeg har forstått det, så er det ikke så banalt som dette. Det dreier seg om såkalt «trade dressing», hvor det inngår elementer som fysisk utforming av selve enheten, UI-design, og til og med forpakning, emballasje og markedsføring.

 

Det er litt mer omfattende enn «damn, de har også runde hjørner - saksøk!».

 

Ser poenget. Men hvis du skulle ha svart ut fra kun selve utseendet på enheten(hardware). Hvordan ville du ha svart på et slikt spørsmål som jeg kom med?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...