Gå til innhold

Apple stopper salg av Galaxy Tab 10.1 i Europa


Anbefalte innlegg

Meningsløs diskusjon. Er det ikke lov å si «den bilen var stygg» uten å måtte legge frem planer for en finere bil? Eller «dette TV-programmet er jo akkurat det samme som Idol, jo!» uten å følge opp med en idé til et nytt, unikt konsept?

 

Når du indikerer så sterkt at Samsung har laget et identisk, eller et produkt som ligner såpass mye(med henvisning til bilde), så må det være lov å diskutere og spør deg om hvordan det er mulig å ikke ligne på iPad2 når du er ute etter å lage det tynneste nettbrettet. Det er tross alt ikke mye areal å jobbe med da.

 

Det er jo særdeles merkelig at ikke det er mer saksøking blant tv-produsenter...

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du indikerer så sterkt at Samsung har laget et identisk, eller et produkt som ligner såpass mye(med henvisning til bilde), så må det være lov å diskutere og spør deg om hvordan det er mulig å ikke ligne på iPad2 når du er ute etter å lage det tynneste nettbrettet. Det er tross alt ikke mye areal å jobbe med da.

Dokumentet jeg ligner til har som sagt mye godt stoff, blant annet står det eksplisitt at ingen andre tablet-produsenter har vært i nærheten av like ivrige på å kopiere som Samsung. Diskusjonen er ganske utførlig, verdt å ta en titt på.

Endret av Euklid
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser vi isolert sett på utseende til hardware så er jeg enig i at jeg som lekmann ikke helt ser grunnlaget for at EU skulle stoppe salget så brått som det de har gjort.

 

Det er dog irrelevant, siden det nå en gang viser seg å være slik at hele bildet er mer komplekst enn som så. Tinnfoliehatten ligger på hylla, så å anta at både EU-domstolene og australske domstoler er kjøpt og betalt av Apple blir for søkt – dermed er det rimelig å anta at Apples innvendinger faktisk har noe for seg, og at en eventuell etterforskning/rettssak vil avdekke de faktiske forhold.

Endret av henrikwl
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her er dokumentet som danner store deler av grunnlaget for forbudet:

 

http://www.scribd.com/doc/61944044/Community-Design-000181607-0001

 

Helt utrolig at det går an å stoppe Galaxy Tab på grunn av noe så generisk.

 

I "dommen" som Euklid linket til (http://www.scribd.co...Galaxy-Tab-10-1) så er hjemskjermen til iPad sammenlignet med listen med apps i Android!

 

Denne kjennelsen kan umulig bli stående på dette grunnlaget. Jeg trur heller ikke Apple mener dette er nok til å stoppe Galaxy Tab. De eneste de ønsker å oppnå er en utsettelse av lanseringen.

 

I så fall er det skitten spill som Apple bør være for gode til å drive med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når du indikerer så sterkt at Samsung har laget et identisk, eller et produkt som ligner såpass mye(med henvisning til bilde), så må det være lov å diskutere og spør deg om hvordan det er mulig å ikke ligne på iPad2 når du er ute etter å lage det tynneste nettbrettet. Det er tross alt ikke mye areal å jobbe med da.

Hvis de siste innleggene ikke er gode nok svar, kan du sende meg en PM så tar vi utseende-diskusjonen der.

 

I så fall er det skitten spill som Apple bør være for gode til å drive med.

http://myteories.blogspot.com/2011/06/samsung-calls-to-stop-import-iphone-and.html

Lenke til kommentar

I "dommen" som Euklid linket til (http://www.scribd.co...Galaxy-Tab-10-1) så er hjemskjermen til iPad sammenlignet med listen med apps i Android!

Dette er ingen dom, dette dokumentet er i sin helhet forfattet av Apples advokater.

 

Ellers godt mulig du har rett både hva gjelder Apples motiv og endelig dom.

 

For de som ikke vil belemre seg med tyske dokumenter kan FOSS Patents anbefales. http://fosspatents.blogspot.com/

Lenke til kommentar

For noen pyser de amerikanerne er. Det ser ut som de vil ta monopol på markedet i likhet med Microsoft (selv om MS gjorde det uten å vite det). Det som skjedde? De ble felt i en rettssak og måtte la andre komme inn på markedet. Jeg er sikker på at det samme vil skje her, men at det vil ha større konsekvenser for den som forsøker å skape monopolet.

Lenke til kommentar

Glad jeg har forlatt det råtne eplet og ikke er med på å støtte opp om deres oppførsel lenger. Det som er litt snodig er at slik galskap som dette later til å være, er ting man forventer å se i USA, men vanligvis ikke her i Europa. Men EU ser ut til stadig vekk å plukke opp det verste fra USA. :mad:

Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Overså et par poster tidligere i tråden, kan ikke se at dette har blitt klart opp noe annet sted.

 

Reagerte bare på at Samsung ikke fikk mulighet til å svare for seg.

Jeg er enig, og prøver å finne ut hva det egentlig innebærer og hvorfor det ikke ble holdt noen høring.

«Sometimes the court will look at a request for a preliminary injunction and decide that one party's representations are an insufficient basis for a decision. In that case, the court will notify the other party and give it a chance to make a pleading, and possibly also order a hearing. But in this case (like in many others), the court apparently looked at the registered [European] Community design right and pictures of Samsung's product, and felt that there was a basis for a preliminary injunction.»

http://fosspatents.blogspot.com/2011/08/why-samsung-was-not-put-on-notice.html

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At Samsung i selvforsvar går til motsøksmål finner jeg bare rett og rimelig. De kan jo ikke sitte stille mens Apple saksøker de i flere ulike land.

Forskjell på motsøksmål og å kreve stans av import av iPhone, iPad og iPod til USA. Poenget mitt var at det er flere enn Apple som prøver å stoppe konkurrentene fra å selge sine produkter.

Lenke til kommentar

-Nå er det forbudt å selge dette nettbrettet

 

-Denne skal gi deg supergrafikk

 

Mer og mer likt vg, dagbladet, dinside osv osv osv... Dette, denne, blir de nye ordene som blir oftest vist på fremsidene. Håper tek/akam/amobil osv kan holde seg over den nye trenden.

 

Jeg har en ipad og liker den, men er ingen fanboy. Virker som det er mange her som bare ser på de runde kantene. Og ikke gidder å sjekke mer fakta før de spyr ut..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget er at Apple har blitt for store. De krever den plassen de har hatt de siste årene, så hvis de kommer ut med et nytt produkt og det samtidig kommer et lignende produkt som ser ut til å ha noen fordeler på markedet, så vil Apple gjøre alt de kan for å stoppe dette salget. Saksøke ved alle muligheter.. Apple har null respekt fra meg lenger. Det er ikke sånn jeg vil se markedet. Hvis det er Monopol på touch-brett og touch-telefoner, da kan Apple selv bestemme hvor høye priser de kan ha..

 

ap03.jpg

Død over Apple produkter!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Poenget er at Apple har blitt for store. De krever den plassen de har hatt de siste årene, så hvis de kommer ut med et nytt produkt og det samtidig kommer et lignende produkt som ser ut til å ha noen fordeler på markedet, så vil Apple gjøre alt de kan for å stoppe dette salget. Saksøke ved alle muligheter.. Apple har null respekt fra meg lenger. Det er ikke sånn jeg vil se markedet. Hvis det er Monopol på touch-brett og touch-telefoner, da kan Apple selv bestemme hvor høye priser de kan ha..

 

Død over Apple produkter!

Du ville se at android blir eneste touch telefon os på markedet? Er det ikke sunt ned konkurranse her også? iOS er jo eneste reelle konkurrent til android, og android er vel dobbelt så store. På nettbrett siden så nyter apple ennå godt av at konkurrentene henger etter.

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...