Gå til innhold

Apple stopper salg av Galaxy Tab 10.1 i Europa


Anbefalte innlegg

ingenting som er grunnlag for å stoppe salget av noe, Apple er bare piss-red Samsung og må derfor kjøpe seg bort konkurransen. Nå kan alle Apple, Android eller "nøytrale" folk si hva dem vil, men Apple oppføre seg en liten drittunge med rike og godtroende foreldre, for de ikke det de vil, eller må de jobbe for de, kjøpe de seg bare hva de vil. Bare fordi det ligne litt skal den da ikke fjernes! Galaxy Tab kjøre fortsatt Android, i motsetning til iPad som kjøre iOS. Det er vel nok forskjell eller ikke? Vis de hadde vært en billig kina kopie da hadde det vært noe annet. Synes dette bare utrolig dårlig gjort av Apple, men det er vi jo vant til.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er bare tåpelig. Apple blir bare mer og mer latterlige. De er møkkaredd for konkuranse. Kanskje fordi de vet at produktet ikke holder mål?

 

Hvis de får trakket igjenom dette så er det veeeeeeldig mye annet som ligner på hverandre. La oss starte i bilverden kanskje? Snart ikke mulig å se forskjell på veldig mange merker og modeller som er veeeeldig like. Som sagt. Dette blir for dumt.

 

Hvorfor ikke heller bruke tid og penger på å få et best mulig produkt isteden for å være barnslige. Apple begynner å minne meg om barneskolen.

Endret av wassiboy
  • Liker 5
Lenke til kommentar

ingenting som er grunnlag for å stoppe salget av noe, Apple er bare piss-red Samsung og må derfor kjøpe seg bort konkurransen. Nå kan alle Apple, Android eller "nøytrale" folk si hva dem vil, men Apple oppføre seg en liten drittunge med rike og godtroende foreldre, for de ikke det de vil, eller må de jobbe for de, kjøpe de seg bare hva de vil. Bare fordi det ligne litt skal den da ikke fjernes! Galaxy Tab kjøre fortsatt Android, i motsetning til iPad som kjøre iOS. Det er vel nok forskjell eller ikke? Vis de hadde vært en billig kina kopie da hadde det vært noe annet. Synes dette bare utrolig dårlig gjort av Apple, men det er vi jo vant til.

Bare nysgjerrig. Du mener altså at sålenge man bruker en annen sw på ett produkt så gjør det ingenting om produktet er en tilnærmet kopi av ett annet produkt. Så HTC må gjerne kopiere Nokia sine W7 telefoner for så å ha android på dem. Og Acer kan godt kopiere Apple sin Macbook air for så å bruke linux på den?

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ingenting som er grunnlag for å stoppe salget av noe, Apple er bare piss-red Samsung og må derfor kjøpe seg bort konkurransen. Nå kan alle Apple, Android eller "nøytrale" folk si hva dem vil, men Apple oppføre seg en liten drittunge med rike og godtroende foreldre, for de ikke det de vil, eller må de jobbe for de, kjøpe de seg bare hva de vil. Bare fordi det ligne litt skal den da ikke fjernes! Galaxy Tab kjøre fortsatt Android, i motsetning til iPad som kjøre iOS. Det er vel nok forskjell eller ikke? Vis de hadde vært en billig kina kopie da hadde det vært noe annet. Synes dette bare utrolig dårlig gjort av Apple, men det er vi jo vant til.

Bare nysgjerrig. Du mener altså at sålenge man bruker en annen sw på ett produkt så gjør det ingenting om produktet er en tilnærmet kopi av ett annet produkt. Så HTC må gjerne kopiere Nokia sine W7 telefoner for så å ha android på dem. Og Acer kan godt kopiere Apple sin Macbook air for så å bruke linux på den?

Med dette så regner jeg med at du er enig i at alle bilprodusenter bare skal saksøke hverandre fordi alle bruker runde hjul og runde dekk og fordi alle biler går i samme retning?

 

Og det samme når det gjelder høyttalere. Alle høyttaler produsenter i dag lager jo runde høyttalere og da burde alle saksøke hverandre for det sant?

 

Om du sier nei til dette, så sier noe oss her at du beskytter Apple på dette bare fordi Apple er Apple for deg.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

ingenting som er grunnlag for å stoppe salget av noe, Apple er bare piss-red Samsung og må derfor kjøpe seg bort konkurransen. Nå kan alle Apple, Android eller "nøytrale" folk si hva dem vil, men Apple oppføre seg en liten drittunge med rike og godtroende foreldre, for de ikke det de vil, eller må de jobbe for de, kjøpe de seg bare hva de vil. Bare fordi det ligne litt skal den da ikke fjernes! Galaxy Tab kjøre fortsatt Android, i motsetning til iPad som kjøre iOS. Det er vel nok forskjell eller ikke? Vis de hadde vært en billig kina kopie da hadde det vært noe annet. Synes dette bare utrolig dårlig gjort av Apple, men det er vi jo vant til.

Bare nysgjerrig. Du mener altså at sålenge man bruker en annen sw på ett produkt så gjør det ingenting om produktet er en tilnærmet kopi av ett annet produkt. Så HTC må gjerne kopiere Nokia sine W7 telefoner for så å ha android på dem. Og Acer kan godt kopiere Apple sin Macbook air for så å bruke linux på den?

Med dette så regner jeg med at du er enig i at alle bilprodusenter bare skal saksøke hverandre fordi alle bruker runde hjul og runde dekk og fordi alle biler går i samme retning?

 

Og det samme når det gjelder høyttalere. Alle høyttaler produsenter i dag lager jo runde høyttalere og da burde alle saksøke hverandre for det sant?

 

Om du sier nei til dette, så sier noe oss her at du beskytter Apple på dette bare fordi Apple er Apple for deg.

 

Det du burde skjønne ganske for er at det er ikke noe oss her på forumet. Det er du og du alene.

Jeg regner med at BMW, Audi og alle de andre ganske raskt er ute og saksøker hverandre om f.eks. Peugot gir ut en bil med en front som er 99% lik audi S5 siste modell.

 

Det er sikkert masse gode patenter rundt det med høyttalere også. Her er en. Og om Sony lager en likens så må du regne med at de blir saksøkt. Dumt for konkurransen kanskje, men hva er alternativet.

 

 

 

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

ingenting som er grunnlag for å stoppe salget av noe, Apple er bare piss-red Samsung og må derfor kjøpe seg bort konkurransen. Nå kan alle Apple, Android eller "nøytrale" folk si hva dem vil, men Apple oppføre seg en liten drittunge med rike og godtroende foreldre, for de ikke det de vil, eller må de jobbe for de, kjøpe de seg bare hva de vil. Bare fordi det ligne litt skal den da ikke fjernes! Galaxy Tab kjøre fortsatt Android, i motsetning til iPad som kjøre iOS. Det er vel nok forskjell eller ikke? Vis de hadde vært en billig kina kopie da hadde det vært noe annet. Synes dette bare utrolig dårlig gjort av Apple, men det er vi jo vant til.

Bare nysgjerrig. Du mener altså at sålenge man bruker en annen sw på ett produkt så gjør det ingenting om produktet er en tilnærmet kopi av ett annet produkt. Så HTC må gjerne kopiere Nokia sine W7 telefoner for så å ha android på dem. Og Acer kan godt kopiere Apple sin Macbook air for så å bruke linux på den?

Med dette så regner jeg med at du er enig i at alle bilprodusenter bare skal saksøke hverandre fordi alle bruker runde hjul og runde dekk og fordi alle biler går i samme retning?

 

Og det samme når det gjelder høyttalere. Alle høyttaler produsenter i dag lager jo runde høyttalere og da burde alle saksøke hverandre for det sant?

 

Om du sier nei til dette, så sier noe oss her at du beskytter Apple på dette bare fordi Apple er Apple for deg.

 

Det du burde skjønne ganske for er at det er ikke noe oss her på forumet. Det er du og du alene.

Jeg regner med at BMW, Audi og alle de andre ganske raskt er ute og saksøker hverandre om f.eks. Peugot gir ut en bil med en front som er 99% lik audi S5 siste modell.

Men alikavel aksepterer alle bilprodusenter at alle kan lage hjul som er runde akkurat som alle andre biler har?

 

Åååånei, en annen tablet har runde kanter som iPad. Jah, det er jo en kopi av iPad da liksom :!: .

Endret av Vindicator
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hele dette patent-opplegget har gått fullstendig over alle støvelskaft. Apple later til å drives av mentaliteten som råder blandt unger.

"Jeg gjorde det først, så du har ikke lov til å gjøre noe som ligner! Gjør du det, løper jeg og sladrer!"

 

Ja, GT10.1 kan jo minne litt om iPad2, men som så mange her har sagt før meg: Hvilke brett med skjerm og kant gjør vel ikke det?

Og det klages på at det brukes ikoner i app-menyen til Samsungs interface, hvis jeg forstod det korrekt? Jeg har ikke hatt en datamaskin uten ikoner siden den gangen skjermbildet var svart med grønn skrift, og ikke noe mer. Og det er LENGE siden.

Gjelder klagen at ikonene er arrangert som et rutenett? Det har også blitt gjort før, og er dessuten den mest oversiktlige måten å arrangere ikoner på...

 

Jeg er også en av dem som synes Apples produkter er helt ok, men misliker hvordan selskapet fremstår, med søksmål hit og dit, for tilsynelatende å forsøke å avskaffe sunn konkurranse, som gagner forbrukerne, som igjen gagner produsentene i det lange løp.

 

Teknologilivets sirkel :-)

Endret av Trylleblyant
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror de fleste har forstått nå at det er ikke snakk om runde kanter, eller svart farge osv osv. Det er snakk om helhets bildet. Om du ikke forstår det til nå så er det lite jeg kan gjøre med det.

Ja for du vet jo hva helhetsbildet med alt dette er med måten du forsvarer Apple på og når man ser hvordan Apple går frem med å saksøke andre i hytt og pine :roll: .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Urgelol: På tide å komme ned på jorden nå? Bilindustrien er jo kjent for å kopiere hverandre. Hvorfor tror du man kamuflerer prototypene når de skal testes? Og du finner mange bilmerker som er så og si identiske med hverandre, men man driver ikke å saksøker i øst og i vest av den grunn. Det eneste selskapet som gjør slikt er apple. Så med det konkluderer vi med at du forsvarer apple, ene og alene for at de er apple.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror de fleste har forstått nå at det er ikke snakk om runde kanter, eller svart farge osv osv. Det er snakk om helhets bildet. Om du ikke forstår det til nå så er det lite jeg kan gjøre med det.

Ja for du vet jo hva helhetsbildet med alt dette er med måten du forsvarer Apple på og når man ser hvordan Apple går frem med å saksøke andre i hytt og pine :roll: .

 

Så om man ikke skriver: Fy fan Apple. Aldri mer produkter fra dere osv osv så forsvarer man Apple?

 

 

Jeg prøver å se det på en mer nyansert måte, noe som ikke er veldig lett. Stort sett er eneste motivasjon for å håpe at Apple vinner dette er å se hylekoret på dette forumet dette av stolen i forbandelse :p

Ellers må det gå akkurat som det vil for Apple. Taper de så taper de, vinner de så vinner de. Betyr ingenting for meg og mine fremtidig kjøp.

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg tror de fleste har forstått nå at det er ikke snakk om runde kanter, eller svart farge osv osv. Det er snakk om helhets bildet. Om du ikke forstår det til nå så er det lite jeg kan gjøre med det.

Ja for du vet jo hva helhetsbildet med alt dette er med måten du forsvarer Apple på og når man ser hvordan Apple går frem med å saksøke andre i hytt og pine :roll: .

 

Så om man ikke skriver: Fy fan Apple. Aldri mer produkter fra dere osv osv så forsvarer man Apple?

 

 

Jeg prøver å se det på en mer nyansert måte, noe som ikke er veldig lett. Stort sett er eneste motivasjon for å håpe at Apple vinner dette er å se hylekoret på dette forumet dette av stolen i forbandelse :p

Ellers må det gå akkurat som det vil for Apple. Taper de så taper de, vinner de så vinner de. Betyr ingenting for meg og mine fremtidig kjøp.

Uansett, når du ser hvordan Apple går frem med all denne saksøkning styret, så er det noe som burde gi deg et godt hint på hva Apple driver på med og hva dem egentlig vil. Og med at man vet dette, hvorfor skal man da forsvare et firma som må fjerne andre merker i fra markedet kun for å kunne holde sin posisjon i markedet uten noen form for konkuranse?

 

Alle vet jo at Apple hater konkuranse og gjør ALT for å forhindre at noen kan gi dem konkuranse selv før selveste konkuransen er begynnt.

Lenke til kommentar

Urgelol: På tide å komme ned på jorden nå? Bilindustrien er jo kjent for å kopiere hverandre. Hvorfor tror du man kamuflerer prototypene når de skal testes? Og du finner mange bilmerker som er så og si identiske med hverandre, men man driver ikke å saksøker i øst og i vest av den grunn. Det eneste selskapet som gjør slikt er apple. Så med det konkluderer vi med at du forsvarer apple, ene og alene for at de er apple.

 

Ford saksøker Ferrari for bruk av F-150 navnet.

 

 

Ford saksøker Nissan for å si at Amerikanske produsenter tar for mye betalt for compaktbiler.

 

German car maker Volkswagen said Saturday that it is suing U.S. giant General Motors Corp. and its unit Adam Opel for defamation, escalating a three-year battle over alleged industrial espionage.

 

Chinese Manufacturers Sued Over Copying Designs

 

De bruker advokater i den bransjen også.. Som sagt om de vinner eller taper er akkurat det samme for meg. Men det hadde jo vært litt morsomt om de vant, ene og alene for å lese kommentarene her på forumet.

 

 

Lenke til kommentar
bla bla bla
Nei jeg har ikke satt meg så veldig mye inn i dette at jeg vet alt om hvordan de går frem i dette saksøkings styret som du så fint kaller det. Ikke har jeg peiling på hvordan patent lovene etc faktisk fungerer. Så det blir krone eller mynt for min del for hvordan dette vil ende.

 

 

 

Lenke til kommentar

ingenting som er grunnlag for å stoppe salget av noe, Apple er bare piss-red Samsung og må derfor kjøpe seg bort konkurransen. Nå kan alle Apple, Android eller "nøytrale" folk si hva dem vil, men Apple oppføre seg en liten drittunge med rike og godtroende foreldre, for de ikke det de vil, eller må de jobbe for de, kjøpe de seg bare hva de vil. Bare fordi det ligne litt skal den da ikke fjernes! Galaxy Tab kjøre fortsatt Android, i motsetning til iPad som kjøre iOS. Det er vel nok forskjell eller ikke? Vis de hadde vært en billig kina kopie da hadde det vært noe annet. Synes dette bare utrolig dårlig gjort av Apple, men det er vi jo vant til.

Bare nysgjerrig. Du mener altså at sålenge man bruker en annen sw på ett produkt så gjør det ingenting om produktet er en tilnærmet kopi av ett annet produkt. Så HTC må gjerne kopiere Nokia sine W7 telefoner for så å ha android på dem. Og Acer kan godt kopiere Apple sin Macbook air for så å bruke linux på den?

 

 

ja selvfølgelig mene jeg det!... wallbash.gif.

 

Nei! Jeg sa jo ekstra vis det hadde vært en noname billig kina kopie.

Jeg brukte bare det med Android som eksempel fordi det er en stor og merkbar forskjell. Vis Galaxy Tab er helt lik iPad både inne i(iOS skal på Android kanskje) og ut i, da hadde jeg forstått det, men den er jo ikke det i det hele tatt, det er det som irriterte meg og det er derfor Apple er i urett.

 

Folkens, kanskje det er vanskeligere å tolke ting på nette rett en ved et face to face prat, men bruk nå hauge litt da nupe.gif

Lenke til kommentar
bla bla bla
Nei jeg har ikke satt meg så veldig mye inn i dette at jeg vet alt om hvordan de går frem i dette saksøkings styret som du så fint kaller det. Ikke har jeg peiling på hvordan patent lovene etc faktisk fungerer. Så det blir krone eller mynt for min del for hvordan dette vil ende.

Men er uansett en fordel i å kunne sette seg inn i hva de forskjellige patentene er og hva Apple gjør med disse patentene før man går til forsvarsmodus.

 

Greit å kunne ha patent på noe for så å saksøke noen for å bruke disse patentene ulovlig uten å betale for seg. Men når det går så langt til å stoppe andre i fra å selge sine tablets, nei da har det gått for langt.

 

EDIT: Og når folk kan gå så langt i å si at ikonene til Samsung og iOS er like her, da har noen virkelig gått av skaftet og er virkelig i forsvars modus over Apple.

 

For tingen er at det er faktisk null likheter i noen av ikonene der.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
bla bla bla
Nei jeg har ikke satt meg så veldig mye inn i dette at jeg vet alt om hvordan de går frem i dette saksøkings styret som du så fint kaller det. Ikke har jeg peiling på hvordan patent lovene etc faktisk fungerer. Så det blir krone eller mynt for min del for hvordan dette vil ende.

Men er uansett en fordel i å kunne sette seg inn i hva de forskjellige patentene er og hva Apple gjør med disse patentene før man går til forsvarsmodus.

 

Greit å kunne ha patent på noe for så å saksøke noen for å bruke disse patentene ulovlig uten å betale for seg. Men når det går så langt til å stoppe andre i fra å selge sine tablets, nei da har det gått for langt.

 

Jeg har jo selvfølgelig skummet gjennom en artikkel eller to. Ikke gått grundig til hverks slik du har. Du får nå ta å forklare oss punkt for punkt hvordan disse patentene er og hva Apple har tenkt å gjøre med disse. Venter i spenning.

 

 

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...