Gå til innhold

Apple stopper salg av Galaxy Tab 10.1 i Europa


Anbefalte innlegg

Gleder meg til den dagen fornuften seirer og apple må betal alle selskapene de har saksøkt. Apple er selve definisjonen på djevelen... Nå skal de ikke lenger bare bestemme hva kunder skal få bruke sin epleprodukter til, nå skal de jaggu pørve å bestemme at alle må la seg fange av apple.

Hva hadde urgelol og co sagt hvis det var samsung som drev med dette skitne spillet, og prøvd å stenge deres kjære epleprodukter ute fra markedet? Tipper pipen hadde fått en annen lyd da...

Hadde ikke sagt så veldig mye mer enn jeg sier i dag. Du derimot måtte jo ha byttet telefon.

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvor går engentlig grensen. Kan ett selskap i teorien ha kopiert iPad, brukt android med ett egen skin som så akkurat ut som ios for så å komme unna med det? Nei kanskje ikke. Men hvor går grensen mellom hva som er greit og hva som ikke er greit. Er vel det disse domstolene skal se på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uten a noen greie på de juridiske sider av saken må jeg innrømme at mitt inntrykk av apple den senere tiden har blitt endret fra positivt, til å anse dem som den verste bøllen i klassen.

 

Det vil være lite aktuelt nå å anskaffe nye produkter fra apple, litt synd for jeg hadde vurder en iPad2 men det lages jo mye annet bra.

Lenke til kommentar

I hovedsak vil dette gå utover oss som forbrukere med måten Apple prøver å hindre konkurranse. Dette viser jo bare EU sin dobbelmoralske side...

Så det skal være fritt frem å kopiere designet til konkurrenten?

 

Galaxy Tab 10.1 ble opprinnelig lansert før iPad 2, men så produktet trukket tilbake og re-designet for "bedre" kunne konkurrere med iPad2...

 

Enkelte asiatiske selskaper tror Copyright betyr Copy Right!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1312988644' post='18146779']

I hovedsak vil dette gå utover oss som forbrukere med måten Apple prøver å hindre konkurranse. Dette viser jo bare EU sin dobbelmoralske side...

Så det skal være fritt frem å kopiere designet til konkurrenten?

 

Galaxy Tab 10.1 ble opprinnelig lansert før iPad 2, men så produktet trukket tilbake og re-designet for "bedre" kunne konkurrere med iPad2...

 

Enkelte asiatiske selskaper tror Copyright betyr Copy Right!

 

Brettet ble vel gjort tynnere ja, mener du det er en redesign som er kopiering? Det er jo interessant å høre en vurdering av hvor ulik en skjerm med ramme rundt må være i dine øyne?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1312988644' post='18146779']

I hovedsak vil dette gå utover oss som forbrukere med måten Apple prøver å hindre konkurranse. Dette viser jo bare EU sin dobbelmoralske side...

Så det skal være fritt frem å kopiere designet til konkurrenten?

 

Galaxy Tab 10.1 ble opprinnelig lansert før iPad 2, men så produktet trukket tilbake og re-designet for "bedre" kunne konkurrere med iPad2...

 

Enkelte asiatiske selskaper tror Copyright betyr Copy Right!

 

Her er det snakk om likheter på samme måte som min Philips TV er like nesten alle andre Tv-er på markedet, mao ikke direkte kopiering. Dette er kopiering:

6e9900644963011f7ca883249232795b.png

 

Lenke til kommentar

http://www.netbooknews.com/32506/actually-looked-at-the-apple-patent-they-could-stop-anyone-from-building-a-tablet/

 

Trenger vi egentlig å si noe mere på hvorfor dette bare er helt latterlig?

 

Nå venter jeg bare på at noen skrullinger skal komme å si jaaaadda jadda, men men Apple må jo beskytte sine patenter :!: .

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Synd at et selskap som Apple som igjen og igjen viser at de virkelig kan lage gode produkter skal ødelegge sitt eget ry ved å saksøke i øst og vest. De bør heller fokusere på å fortsette utviklingen av nye produkter enn å saksøke nesten samtlige av sine konkurrenter for "plagiering".

Lenke til kommentar

På tide at disse bruddene får konsekvenser for Samsung.

Dette får konsekvenser her og nå – Androids haltende tabletstart trekkes stadig ut i tid.

 

Synd det ikke ble tatt patent på hjulet. Stakkars alle andre som måtte ha funnet opp et firkanta hjul for å konkurere.

Interessant poeng, hadde det ikke vært for at innovasjonstempoet i de dager nok var såpass lavt at det ikke var så nøye om en patent på 20 år ble utdelt. Det vanskelige er å finne et system der folk som skaper immaterielle verdier faktisk får nyte godt av dette, samtidig som vi ikke hindrer innovasjon. Jeg tror ikke balansen er rett nå, men å åpne slusene helt ville være galskap.

 

For å trekke det litt langt: fjernet man alle rettigheter kunne FoxConn solgt halvparten av iPadene de produserte til Apple, den andre halvparten kunne de beholdt selv og solgt under navnet iQad eller noe annet sært. Et slikt rettssystem ville åpenbart være til hinder for innovasjon, det vi trenger er altså en mellomting mellom noe slikt og dagens gjørme av eviglange søksmål.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke nok med at Apple saksøker Samsung pga GT10.1, men de saksøker også Motorola over Xoom.

 

Jeg kan forstå at de saksøker Samsung siden Samsung har et produkt som på mange måter er bedre enn iPad, men Xoom? Det er jo ikke et fnugg av likhet, det er jo ikke akkurat som om Apple oppfant nettbrettet heller.

Lenke til kommentar

Ikke nok med at Apple saksøker Samsung pga GT10.1, men de saksøker også Motorola over Xoom.

 

Jeg kan forstå at de saksøker Samsung siden Samsung har et produkt som på mange måter er bedre enn iPad, men Xoom? Det er jo ikke et fnugg av likhet, det er jo ikke akkurat som om Apple oppfant nettbrettet heller.

Bra at du ikke er den eneste som skjønner helheten i hva Apple vil gjøre med disse patentene. Greit at man har patenter og vil beskytte det. Men når det går så langt til at det blir som i den linken jeg linket til over, ja da har Apple gått for langt og har tydelig vist at Apple er useriøse og ikke til å stole på lengere. Dem er rett og slett forbrukerfiendlige sånn dem er nå.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...