Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Kan noen oppdatere meg på hva som har skjedd gjennom natten og til nå ? Har de intervjuet noen barn som var på Utøya ? Hørte noen nevte at de snakket med en jente ?

 

Takk

Blant annet stadfestet at det var flere skyttere, at "hovedmannen" er frimurer etc.

det er ikke stadfestet at det var flere skytere...... frimurer eller ei det er irrelevant!

Jasså, hvorfor er det irrelevant? Er det mere relevant at han en gang var medlem i FPU mener du?

nei det som er relevant her er sakens kjerne ikke alt vissvass man kommer på i ....... som jeg tenker .. har gjort!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

"Anders Behring Breivik (32) meldte seg inn i FrP i 1999, og betalte sin siste medlemskontingent for året 2004. Han ble fjernet fra medlemsregisteret i 2006. Han var medlem av lokallaget på St.Hanshaugen i perioden 2001 - 2003. Og en kort periode i lokallaget på Frogner i 2003.

 

Fra 1997 til 2006/7 var han medlem i FpU Han betalte sin siste medlemskontingent i 2006, og meldte seg ut i 2007."

 

"De aller fleste nye fjesene i FrP er i dag politisk korrekte karrierepolitikere og ikke på noen måte idealister som er villig til å ta risiko eller jobbe for idealistiske mål."

 

Han var uenig i tankegangen til frp

 

Jepps.. leste noe av det der på VG.no i sted...

 

Syns egentlig det er rart at de alltid skal grille Siv Jensen hver gang en eller annen gal fyr har vært innom partiet dems...

 

Jeg trodde ikke man måtte ta en personlighets test eller noe for å melde seg inn i et parti...

 

Kan jo bare betale kontingenten og vipps så er du medlem... Trenger jo ikke bety at partiet deler denne personens verdier...

 

Typpisk norsk presse..

 

Jeg oppfatter det som tragisk at man ønsker å score billige politiske poeng ved å trekke paraleller.

Lenke til kommentar

"Anders Behring Breivik (32) meldte seg inn i FrP i 1999, og betalte sin siste medlemskontingent for året 2004. Han ble fjernet fra medlemsregisteret i 2006. Han var medlem av lokallaget på St.Hanshaugen i perioden 2001 - 2003. Og en kort periode i lokallaget på Frogner i 2003.

 

Fra 1997 til 2006/7 var han medlem i FpU Han betalte sin siste medlemskontingent i 2006, og meldte seg ut i 2007."

 

"De aller fleste nye fjesene i FrP er i dag politisk korrekte karrierepolitikere og ikke på noen måte idealister som er villig til å ta risiko eller jobbe for idealistiske mål."

 

Han var uenig i tankegangen til frp

 

Jepps.. leste noe av det der på VG.no i sted...

 

Syns egentlig det er rart at de alltid skal grille Siv Jensen hver gang en eller annen gal fyr har vært innom partiet dems...

 

Jeg trodde ikke man måtte ta en personlighets test eller noe for å melde seg inn i et parti...

 

Kan jo bare betale kontingenten og vipps så er du medlem... Trenger jo ikke bety at partiet deler denne personens verdier...

 

Typpisk norsk presse..

 

Jeg oppfatter det som tragisk at man ønsker å score billige politiske poeng ved å trekke paraleller.

 

Han hadde nok betraktelig mer ekstreme synspunkt en FRP. Den brune skjorta som stikker ut under genseren er nok ikke tilfeldig valgt.

 

http://www.dagbladet.no/2011/07/23/nyheter/anders_behring_breivik/utoya/bombe/innenriks/17426768/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Nå snakket BBC litt om sikkerheten, Politiets tvilsomme utrykningstid og det at noen kunne bombe regjeringskvartalet.

 

Det skal bli interessant å se hva utredningene sier.

 

PST uttalte vel for en tid tilbake siden (Var det i fjor eller forfjor) at de anså høyreekstreme for å være et stort trusselbilde i Norge og et miljø man fulgte med på.

Lenke til kommentar

Han kommer til å bli et forbilde for den nye bevegelsen mot innvandring. Etnisk norsk, kjekk og lys.

Tror egentlig det eneste han oppnår er å skyve folk vekk fra den til tider ekstreme islamfiendtligheten vi har sett og i retning mer moderat innvandringsskepsis. Hvilke normale mennesker vil assosieres med denne mannen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Han kommer til å bli et forbilde for den nye bevegelsen mot innvandring. Etnisk norsk, kjekk og lys.

Tror egentlig det eneste han oppnår er å skyve folk vekk fra den til tider ekstreme islamfiendtligheten vi har sett og i retning mer moderat innvandringsskepsis. Hvilke normale mennesker vil assosieres med denne mannen?

 

Jeg er sterkt imot ikke-vestlig innvandring, men jeg er også sterkt imot handlinger som dette.

Lenke til kommentar

Det er så interessant å se reaksjonene nå til de som sa det var på grunn av innvandrere og muslimer.

 

haha, virker som om de er forvirret og desperat prøver å finne noe annet å skylde på. Enkelte påstår til og med at han var alene, noe som ikke er sikkert. Ifølge en svensk terrorekspert er det stor sjanse for at han tilhører høyreekstreme grupper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

er det noen lister eller noe opplysninger om hvem som er savnet/bekreftet omkommet eller noe.... er serriøst stressa :/

Stoltenberg nevnte jo akkurat at pårørende ikke var varslet, men at hvis de ikke hadde hatt kontakt med savnet person så er håpet å se dem i live så godt som borte..

 

Jeg satser på at det er telefonen som ikke funker... Folk har jo vært i vannet og telefonen er vel strengt tatt ikke det mest verdifulle å ta vare på...

 

Men er veldig bekymra..

 

 

Men enn kan jo også vurdere å låne en telefon for å beroligge familie venner, visst en har vert på Utøya det siste døgnet og telefon er kortslutta i vannet!

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

wtf di sa nettop på direkte streamen på nrk at di har ordnet en forsvarer til han, hvem faen er det som faktisk sier ja så fort til å forsvare en sånn jævel?

 

Noen må nesten gjøre det?

Lenke til kommentar

wtf di sa nettop på direkte streamen på nrk at di har ordnet en forsvarer til han, hvem faen er det som faktisk sier ja så fort til å forsvare en sånn jævel?

 

HAN HAR KRAV PÅ FORSVARER VIST IKKE KAN HAN GÅ FRI I NORGES GATER. SÅNN ER LOVENE OG REGLENE. Er du imot dem så er du for at han skal komme ut med engang.

Endret av Andzel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...