Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Kan noen oppdatere meg på hva som har skjedd gjennom natten og til nå ? Har de intervjuet noen barn som var på Utøya ? Hørte noen nevte at de snakket med en jente ?

 

Takk

Blant annet stadfestet at det var flere skyttere, at "hovedmannen" er frimurer etc.

det er ikke stadfestet at det var flere skytere...... frimurer eller ei det er irrelevant!

Jasså, hvorfor er det irrelevant? Er det mere relevant at han en gang var medlem i FPU mener du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er Norge sin feil at dette skjedde, fordi sikkhereten er bortimot rævva, det er som en invitasjon til folk som ønsker å sprenge løs på landets viktigeste bygg. Og en kan vel ikke være så naive at en tror at alle i hele landet er fredlige bonder som dyrker grønnsaker.Rart ikke noe har skjedd før!

 

Skulle ikke mye mer til enn 100 slike Anderser som kjørte på samtidig, så hadde Norge lagt i ruinter, halve Oslo var drept og Norge gikk i dass på 2 timer. Samtidig som mange av landets politiske ledere hadde blitt drep.

 

...dette må da være en oppvekker for andre litt suspekte nasjoner som faktisk ønsker seg litt mer land, nå som ting begynner å tilspisse seg litt med ressurser osv, slike som Russland. Oppe i nord kan det være store mengder ufunnet olje og gass, Norge er ikke stand til å forsvare noe slikt. Og Nato vil neppe gjøre så mye visst det blir krig her når det er litt turbulenser forøvrig i verden, slik er det bare.

 

Jeg tror Russland kommer iløpet av året, der er det mange Anders`er, eller Vladimir`er blir vel litt mer rett.

Lenke til kommentar

Er vel ikke så mye man kunne gjort for å forhindret dette?

 

Hvem vet. Hadde vi hatt en strengere innvandringspolitikk så er det jo ikke sikert denne galningen ville sett på AP som forrædere.

...? Du er klar over at AP har strammet inn innvandringspolitikken betydelig de siste årene i forhold til hva som var før sant? Å legge en implisitt skyld på AP her, er bare totalt hinsides enhver fornuft og logikk.

 

Snakker ikke om MITT syn her. ABB har jo selv sagt/skrevet at AP er forrædere.

Lenke til kommentar

Flere vitnemål tilsier dette. Grundig dokumentert i denne tråden.

Du gjentar jo kun det jeg sier. Et vitnemål fra flere sjokkskadede ungdommer er ikke nok «bevis» for at det var flere skyttere. Politiet har ikke bekreftet noe, ifølge et innlegg for kort tid siden.

Lenke til kommentar

Blant annet stadfestet at det var flere skyttere, at "hovedmannen" er frimurer etc.

 

Tror du dette er hovedgrunnen??

 

At han var frimurer altså??

 

Er ikke helt up to date her jeg heller... har vært i konstant sjokk siden i går.. her ikke helt gått opp for meg enda...

 

Fikk vite i dag at ei veninne av meg var på Utøya visstnok.. har prøvd å ringe henne i dag, sendt txt meldinger, men telefonen er ikke på og får ikke svar...

Lenke til kommentar

I tillegg til livsvarig fengsel og sikring livet ut, burde denne gjerningsmann mistet sitt Norske statsborgerskap.

 

Dette med alle rettigheter en borger av dette landet har.

 

Er mot dødsstraff, som ikke er ett tema her, men ville nok snudd meg bort om denne person og likesinnede hadde blitt "brukt" av noen brutale innsatte som leketøy når han endelig sitter låst inne.

 

 

I tillegg synes jeg hat innlegg også her på forumet burde vært redigert bort.

 

Da ikke oppegående meninger, men utsagn som går ut på å skade eller drepe andre medmennesker.

 

Har vært mye av dette på dette forumet, bla. det å drepe eldre - med begrunnelse at en eller annen usosial fjong ett eller annet sted i landet har fått denne idè.

 

Slike bør også følges opp av myndigheter med mye hardere og strengere reaksjoner.

Det bør kunne få konsekvenser med slike utsagn, fra bege sider der noen beskyldes urettsmessig for noe.

 

Derfor mener jeg injurierelovgivningen er alt for svak i Norge.

Dette gjelder også størrelse på erstatninger i slike saker.

Lenke til kommentar

Blant annet stadfestet at det var flere skyttere, at "hovedmannen" er frimurer etc.

Stadfestet av vitner, ja, men fortsatt ikke noe konkret. Eller?

Flere vitnemål tilsier dette. Grundig dokumentert i denne tråden.

Flere mener dette, ja. Men jeg kan ikke se at noen har sagt at de har sett begge to samtidig. Vi skal huske at vitner til traumatiske situasjoner er svært upålitelige. Ingenting er sikkert enda.

Lenke til kommentar

Flere vitnemål tilsier dette. Grundig dokumentert i denne tråden.

Du gjentar jo kun det jeg sier. Et vitnemål fra flere sjokkskadede ungdommer er ikke nok «bevis» for at det var flere skyttere. Politiet har ikke bekreftet noe, ifølge et innlegg for kort tid siden.

Ok så da skal vi heller tro på de sjokkskadede ungdommene om at det var en enkelt skytter da? Eller gjelder ikke logikken om sjokkskadede i det tilfellet? Er det bare de som hevder at det var flere skyttere som er sjokkskadet?

 

Ja, dette gir i grunn veldig liten mening.

Lenke til kommentar

Hvorfor tok det så utrolig lang tid før Politiet rykket inn? Jeg hørte at det var på grunn av at de trodde det kunne være bomber på utøya, men fortsatt synes jeg det virker litt rart, over 50 minutter? Er det sånn at hvis det er frykt om bomber så drøyer bare politiet det helt? De må jo ha fått et slags overblikk over situasjonen, rykket inn med spesialstyrke?

Tåke gjorde så de ikke kunne lande på øya med helikopter, slik jeg forsto det.

Skulle ikke vært så vanskelig å rekvirere en båt skulle man tro.

 

Men det er vel heller slik at de fikk ordre om å avvente til brødrene på øya fikk gjort ferdig sitt "gode arbeide".

Du og dine likesinnede tror dere har svaret på problemene og skal "redde" Norge. Men i realiteten er dere en skam for landet, en skam for verden.

 

Jeg synes det har gått så langt at moderatorene bør gjøre et unntak med tanke på hvem som kan sitte og poste åpenbart provoserende ting på en dag som denne. Gjemt bak ytringsfriheten. Ynkelig innlegg fra et ynkelig menneske.

 

Unnskyld meg, men hva faen er problemet ditt? Det er en helt straight diskusjon rundt politiets utrykningstider. Det er ingen som mener at vi har en løsning, eller at noen gjorde noe feil, men det må da være lov å stille spørsmål? Så klart synes jeg synd på familien og alt det, og dette er forferdelig, men det må være lov å spørre spørsmål? Jeg trår veldig varsomt når jeg poster i denne tråden, og det eneste jeg spør om er mer informasjon rundt situasjonen. Også kommer du med dette bullshitet ditt? Helt hinsidigs umodent av deg å komme med sånne kommentarer, spesielt i forhold til situasjonen landet vårt er i nå. Du kan også i det minste leste den andre posten min, før du begynner å slenge dritt til meg.

Jeg svarte aldri deg så slapp av.

Lenke til kommentar

Noen som kjapt kan forklare hvordan man legger til noen på Ignore-liste? Forumet er håpløst på hjelpefunksjoner. "Gutten fra eventyret" og "Northern" sine meninger gidder jeg ikke å kaste bort tiden på.

 

Ja huff, tenke seg til å ignorere folk som bryr seg om Norge.

Endret av Northern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blant annet stadfestet at det var flere skyttere, at "hovedmannen" er frimurer etc.

 

Tror du dette er hovedgrunnen??

 

At han var frimurer altså??

 

Er ikke helt up to date her jeg heller... har vært i konstant sjokk siden i går.. her ikke helt gått opp for meg enda...

 

Fikk vite i dag at ei veninne av meg var på Utøya visstnok.. har prøvd å ringe henne i dag, sendt txt meldinger, men telefonen er ikke på og får ikke svar...

Ja, utvilsomt. Alt tilsier det. Han drepte for ordenen for å oppnå et politisk mål som vi vil se utfallet av i de nærmeste dagene.

 

Sier da seg selv at dette vil føre til forandringer i lovverket.

Lenke til kommentar

Flere vitnemål tilsier dette. Grundig dokumentert i denne tråden.

Du gjentar jo kun det jeg sier. Et vitnemål fra flere sjokkskadede ungdommer er ikke nok «bevis» for at det var flere skyttere. Politiet har ikke bekreftet noe, ifølge et innlegg for kort tid siden.

Ok så da skal vi heller tro på de sjokkskadede ungdommene om at det var en enkelt skytter da? Eller gjelder ikke logikken om sjokkskadede i det tilfellet? Er det bare de som hevder at det var flere skyttere som er sjokkskadet?

 

Ja, dette gir i grunn veldig liten mening.

Flere mener dette, ja. Men jeg kan ikke se at noen har sagt at de har sett begge to samtidig. Vi skal huske at vitner til traumatiske situasjoner er svært upålitelige. Ingenting er sikkert enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok så da skal vi heller tro på de sjokkskadede ungdommene om at det var en enkelt skytter da? Eller gjelder ikke logikken om sjokkskadede i det tilfellet? Er det bare de som hevder at det var flere skyttere som er sjokkskadet?

Vi kan jo tro på det vi vet, og har bevist? Som at én person ble fraktet ut til øya, én person ble filmet fra luften og én person ble pågrepet. Alle er sjokkskadede, ingen har påstått noe annet.

 

Jeg sier ikke det er 100% umulig det var flere skyttere, men for øyeblikket er det ingenting, annet enn vitnemål fra ungdom i sjokk, som tilsier noe annet.

Lenke til kommentar

Det er Norge sin feil at dette skjedde, fordi sikkhereten er bortimot rævva, det er som en invitasjon til folk som ønsker å sprenge løs på landets viktigeste bygg. Og en kan vel ikke være så naive at en tror at alle i hele landet er fredlige bonder som dyrker grønnsaker.Rart ikke noe har skjedd før!

*

Hva mener du? Skal vi skal bure inn alle bønder som er i besittelse av gjødsel?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...