Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Uavhengig av hvilke ideologiske retninger han begrunna angrepet med, så er ikke dette representativt for noen andre enn han selv. Om han er kristen, kulturkonservativ, nasjonalist, høyreekstremist og nordmann, så er allikevel ikke disse handlingene noe som kan knyttes til noen av disse gruppene.

Virkelig. Hvis du faktisk snakker med disse folka, argumenterer de med retorikk som flere har vært hensynsfulle nok til å statere også i denne tråden: "Marxistene lar kristen-Norge gå til grunne med sin passive og naive politikk. Vestens dominans forsvinner. Vi infilteres fra innsiden av ondskapsfulle muslimske horder".

 

FrP har fått partileder til å tale på Livets Ord i Bergen om Islams trussel mot Vestens "verdier". På nyhetene har vi en kavalkade av statsoverhoder med retorikk som stadig insisterer på at vi kjemper en kamp mot de muslimske hordene som er essensiell for at "Våre Verdier" ikke skal gå til grunne.

 

Sannheten er at retorikken til rasshøl som tyr til våpen for å drepe politiske motstandere - er ca like sinnsyk som den vi ser på nyhetene mer eller mindre hver dag.

 

Men det må jo ikke høyresiden ta på seg noe ansvar for, eller hva? Siden de snakker om totalt fredelig argumentasjon som kun støtter litt symbolsk agressivitet mot vestens fiender innenfra og utenfra innimellom.

 

Uansett - la oss nå se om FrP, høyre fløy, "kristen-norge", osv. nå tar avstand fra politisk motivert vold. Det burde de jo være i stand til, hvis de virkelig tar avstand fra retorikken til denne ensomme gale mannen, eller hva?

 

Eller er det plutselig litt vanskelig allikevel, av en eller annen mystisk grunn?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det noen lister eller noe opplysninger om hvem som er savnet/bekreftet omkommet eller noe.... er serriøst stressa :/

Stoltenberg nevnte jo akkurat at pårørende ikke var varslet, men at hvis de ikke hadde hatt kontakt med savnet person så er håpet å se dem i live så godt som borte..

 

Jeg satser på at det er telefonen som ikke funker... Folk har jo vært i vannet og telefonen er vel strengt tatt ikke det mest verdifulle å ta vare på...

 

Men er veldig bekymra..

Lenke til kommentar

Blant annet stadfestet at det var flere skyttere, at "hovedmannen" er frimurer etc.

 

Tror du dette er hovedgrunnen??

 

At han var frimurer altså??

 

Er ikke helt up to date her jeg heller... har vært i konstant sjokk siden i går.. her ikke helt gått opp for meg enda...

 

Fikk vite i dag at ei veninne av meg var på Utøya visstnok.. har prøvd å ringe henne i dag, sendt txt meldinger, men telefonen er ikke på og får ikke svar...

Ja, utvilsomt. Alt tilsier det. Han drepte for ordenen for å oppnå et politisk mål som vi vil se utfallet av i de nærmeste dagene.

 

Sier da seg selv at dette vil føre til forandringer i lovverket.

wow jeg mener at dette er noen forblåste meninger! men du skal få lov å mene det :) lykke til vidre!

Lenke til kommentar

Eg synest Stoltenberg har opptrådd bra framfor kamera det siste døgnet.

 

Helt enig, har ikke så mye til overs for Stoltenberg som en leder, men siste døgnet har han fremstått særdeles sterkt.

Ja, Stoltenberg er ikke en sterk leder, så jeg var overrasket at han gjør en så god jobb.

 

(med sterk leder mener jeg at han er en som finner kompromisser og ikke tar styringen, og i rolige gode tider som vi var inni på torsdag var han bra for, men det er bra å se at han kan ha kontrollen i en krise)

 

-frank

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes Stoltenberg er flink og viser stor medfølelse. Det er viktig for meg, for alle som er berørte og for Norge.

 

(Dagbladet): «Vi kan ikke akseptere at Arbeiderpartiet subsidierer disse voldelige «Stoltenberg-jugend» som systematisk terroriserer politiske konservative».

 

Slik beskrev Anders Behring Breivik politiske ungdomsorganisasjoner på venstresida, på det islamkritiske nettstedet Document.no for knapt to år siden.

 

Hva skal man si til slikt? Hvilken verden har denne mannen levd i? Voldelig Stoltenberg-jugend? Herregud.

Lenke til kommentar

Ja, utvilsomt. Alt tilsier det. Han drepte for ordenen for å oppnå et politisk mål som vi vil se utfallet av i de nærmeste dagene.

 

Sier da seg selv at dette vil føre til forandringer i lovverket.

 

Finnes jo ikke et lovverk som kan stoppe slikt som dette uansett...

 

En lonewolf med et mål om å drepe så mange som mulig på ei øy...

 

HVa slags lov skulle forhindre dette mener du??

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Uavhengig av hvilke ideologiske retninger han begrunna angrepet med, så er ikke dette representativt for noen andre enn han selv. Om han er kristen, kulturkonservativ, nasjonalist, høyreekstremist og nordmann, så er allikevel ikke disse handlingene noe som kan knyttes til noen av disse gruppene.

Virkelig. Hvis du faktisk snakker med disse folka, argumenterer de med retorikk som flere har vært hensynsfulle nok til å statere også i denne tråden: "Marxistene lar kristen-Norge gå til grunne med sin passive og naive politikk. Vestens dominans forsvinner. Vi infilteres fra innsiden av ondskapsfulle muslimske horder".

 

FrP har fått partileder til å tale på Livets Ord i Bergen om Islams trussel mot Vestens "verdier". På nyhetene har vi en kavalkade av statsoverhoder med retorikk som stadig insisterer på at vi kjemper en kamp mot de muslimske hordene som er essensiell for at "Våre Verdier"™ ikke skal gå til grunne.

 

Sannheten er at retorikken til rasshøl som tyr til våpen for å drepe politiske motstandere - er ca like sinnsyk som den vi ser på nyhetene mer eller mindre hver dag.

 

Men det må jo ikke høyresiden ta på seg noe ansvar for, eller hva? Siden de snakker om totalt fredelig argumentasjon som kun støtter litt symbolsk agressivitet mot vestens fiender innenfra og utenfra innimellom.

 

Uansett - la oss nå se om FrP, høyre fløy, "kristen-norge", osv. nå tar avstand fra politisk motivert vold. Det burde de jo være i stand til, hvis de virkelig tar avstand fra retorikken til denne ensomme gale mannen, eller hva?

 

Eller er det plutselig litt vanskelig allikevel, av en eller annen mystisk grunn?

 

 

Det er riktig at det er mange andre med ekstreme meninger, men det er stor forskjell på ekstreme meninger og de ekstreme handlingene som ABB er ansvarlig for.

Endret av Benjamin
Lenke til kommentar

Fra artikkelen:

"- Selv om AUF er politiske motstandere er det herlig ungdom. Dette er bare fullstendig sjokkerende, sier han[Kallmyr]."

 

*thumbs* Ja, du dette kunne vi aldri ha sett for oss, eller hva? At fyren har fartstid i Frp kommer som et stort sjokk på oss alle sammen.

 

Faen ta.

 

 

At han har vært mot innvanring er vel klart for oss alle. Det er jo grunnen til dette. At han da er med i et parti som er mot innvandring er ikke rart.

Lenke til kommentar

Hva skal man si til slikt? Hvilken verden har denne mannen levd i? Voldelig Stoltenberg-jugend? Herregud.

Enkelte mennesker har dessverre et helt forskrudd syn på verden, og klarer å tolke ting det helt ugjenkjennelige. Det ser vi jo gode(?) eksempler på bare i denne tråden. Jeg vet ikke hva som er galt med slike mennesker, hva det er som gjør at de får en så fordreid virkelighetsoppfatning og er så fylt av hat.

 

Mine tanker går ut til deg og alle andre som er berørt av dette, det er helt ufattelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Har null respekt for TV2

 

Først kjører de det som hovedartikkel at ABB var tidligere medlem av fpu, uten å fortelle noe som helst om periodene han var medlem og hvorfor han meldte seg ut. Når dette blir poengtert i chatten under artikkelen, hvor man kritiserer TV2 artikkelen, så blir hele chatten fjernet

 

Du får poste det her da

 

"Anders Behring Breivik (32) meldte seg inn i FrP i 1999, og betalte sin siste medlemskontingent for året 2004. Han ble fjernet fra medlemsregisteret i 2006. Han var medlem av lokallaget på St.Hanshaugen i perioden 2001 - 2003. Og en kort periode i lokallaget på Frogner i 2003.

 

Fra 1997 til 2006/7 var han medlem i FpU Han betalte sin siste medlemskontingent i 2006, og meldte seg ut i 2007."

 

"De aller fleste nye fjesene i FrP er i dag politisk korrekte karrierepolitikere og ikke på noen måte idealister som er villig til å ta risiko eller jobbe for idealistiske mål."

 

Han var uenig i tankegangen til frp

Lenke til kommentar

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3196369.ece

 

Ingrid satt i samme båt som Breivik til Utøya

 

- Han sa han var fra politiet, og skulle sikre at ingen angrep deltagerne på Utøya. Men jeg syntes det var noe som skurret, sier Ingrid Endrerud til Oppland Arbeiderblad.

 

Fylkeslederen i AUF tok båten ut til Utøya sammen med den antatte gjerningmannen. Hun beskriver ham som lys i huden, med blondt hår og østlandsdialekt.

 

- Jeg snakket ikke så mye med ham, men jeg syntes det var noe som skurret. Han hadde med seg mye våpen og sa det var en rutinesjekk siden Arbeiderpartiet var blitt rammet så hardt i Oslo tidligere på dagen. Da båten la til land, gikk jeg raskt til hovedhuset for å si ifra at politiet hadde kommet. Rett etterpå hørte jeg det første skuddet, sier Endrerud.

Lenke til kommentar

"Anders Behring Breivik (32) meldte seg inn i FrP i 1999, og betalte sin siste medlemskontingent for året 2004. Han ble fjernet fra medlemsregisteret i 2006. Han var medlem av lokallaget på St.Hanshaugen i perioden 2001 - 2003. Og en kort periode i lokallaget på Frogner i 2003.

 

Fra 1997 til 2006/7 var han medlem i FpU Han betalte sin siste medlemskontingent i 2006, og meldte seg ut i 2007."

 

"De aller fleste nye fjesene i FrP er i dag politisk korrekte karrierepolitikere og ikke på noen måte idealister som er villig til å ta risiko eller jobbe for idealistiske mål."

 

Han var uenig i tankegangen til frp

 

Jepps.. leste noe av det der på VG.no i sted...

 

Syns egentlig det er rart at de alltid skal grille Siv Jensen hver gang en eller annen gal fyr har vært innom partiet dems...

 

Jeg trodde ikke man måtte ta en personlighets test eller noe for å melde seg inn i et parti...

 

Kan jo bare betale kontingenten og vipps så er du medlem... Trenger jo ikke bety at partiet deler denne personens verdier...

 

Typpisk norsk presse..

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...