Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Han kommer nok aldri til å komme ut igjen, men Norge har ikke lover som er i stand til å bure ham inne på livstid rett fra domstolen. Forvaringen må forlenges underveis.

 

Selvfølgelig, men jeg er rimelig sikker på at den forvaringen vil bli utvidet til denne mannen, og eventuelle andre, er døde.

Lenke til kommentar

Siterer en tysk nasjonalist

 

He was a psychopath, not a nationalist as some in the media claim.

 

A nationalist loves the children of his nation and sees the future in them. If their political views are obscure, he will educate them, but never murder them!

 

In a Norway governed by Nationalists Anders B.would most likely be executed through death penality.

Ganske forutsigelig.. Nå er det liksom om å gjøre for likesinnede med lignende ideologi å ta avstand fra mannen, forklare ham som et psykisk tilfelle osv. ;)

 

Ja huff, for alle nasjonalister er slemme mordere.

Faktum er at Anders Behring Breivik ikke fremsto som spesiellt ekstrem i sine synspunkter som han postet rundt på nettet. Det var tvertimot tankegods mange andre støttet og sympatiserte med.

 

Handlingen tilslutt var ekstrem ja, men altså ikke ramma rundt det og bildet i forkant.

 

Dette faktumet forsøker nå hans "likesinnede" å vri seg unna, ved å karakterisere mannen som ekstremist og psykisk syk.

Hvem er hans "likesinnede" da? Nasjonalister? Eller... Frimurere?

 

http://i53.tinypic.com/5v3rf6.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor tok det så utrolig lang tid før Politiet rykket inn? Jeg hørte at det var på grunn av at de trodde det kunne være bomber på utøya, men fortsatt synes jeg det virker litt rart, over 50 minutter? Er det sånn at hvis det er frykt om bomber så drøyer bare politiet det helt? De må jo ha fått et slags overblikk over situasjonen, rykket inn med spesialstyrke?

 

Ventet på spesialstyrker, kunne være en eller flere våpendesperadoer i tillegg til mange sivile. Det å gå inn hardt uten å ha oversikt over hvor personen var kunne ført til skuddveksling og farlig for spesialstyrkene og de vurderte det kanskje som en større risiko for de som var der. Spekulasjoner selvfølgelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mørkt hår, smilte når han ble fraktet av avgårde. Kan det være den svarthårete mannen som skal ha vært med og skytt?

Mulig, men skjønner ikke hvorfor han skulle bli tatt der nå. Men jeg stusset også over at ABB ble tatt levende. Sånne folk pleier å skyte seg selv, så kan ikke avskrive muligheten helt.

Det er ikke tilfellet, dette er en politisk handling med et budskap, og han må være i live for å bringe budskapet ut til folkemassene. Og dette er en feiging, og si hva man vil om jihadister, men man må ha en viss tapperhet for å sprenge seg selv.

 

Kan være han ikke var mann nok til å ta sitt eget liv, eller at politiet brukte 'less-leathal' på ham, er jo ingen detaljinformasjon om noe som helst. Men noen i live er viktig, slik at vi kan forstå ham og ta forbeyggende tiltak til å forhindre at dette skjer igjen...

 

-frank

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor tok det så utrolig lang tid før Politiet rykket inn? Jeg hørte at det var på grunn av at de trodde det kunne være bomber på utøya, men fortsatt synes jeg det virker litt rart, over 50 minutter? Er det sånn at hvis det er frykt om bomber så drøyer bare politiet det helt? De må jo ha fått et slags overblikk over situasjonen, rykket inn med spesialstyrke?

Tåke gjorde så de ikke kunne lande på øya med helikopter, slik jeg forsto det.

Lenke til kommentar

Hvorfor tok det så utrolig lang tid før Politiet rykket inn? Jeg hørte at det var på grunn av at de trodde det kunne være bomber på utøya, men fortsatt synes jeg det virker litt rart, over 50 minutter? Er det sånn at hvis det er frykt om bomber så drøyer bare politiet det helt? De må jo ha fått et slags overblikk over situasjonen, rykket inn med spesialstyrke?

Tåke gjorde så de ikke kunne lande på øya med helikopter, slik jeg forsto det.

Skulle ikke vært så vanskelig å rekvirere en båt skulle man tro.

 

Men det er vel heller slik at de fikk ordre om å avvente til brødrene på øya fikk gjort ferdig sitt "gode arbeide".

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke noen hverken nåværende eller fremtidig domstol i Norge vil tillate at han slippes på frifot igjen.

Er han avhengig av en domstol for å slippes på frifot? Holder det ikke i praksis med en psykiatrisk evaluering for å slippe ham ut av forvaring? Og da tar jeg utgangspunkt i hvordan loven faktisk er, og ikke hvordan den kanskje burde være.

Lenke til kommentar

Utdrag frå eit par innlegg av Breivik på document.no

 

2009-12-03 01:21:04

Jeg er nok mye nyere i gamet enn ham da jeg kun har vært politisk aktiv i 13 år. Jeg er førstegenerasjonsdhimmi (generasjon y). Jeg var aktiv Oslo FrP/FpU i de første 6-7 år (i den kulturkonservative + laissez faire kapitalistiske/liberalistiske campen) og bidro til FrPs suksess før jeg stoppet. Jeg følte det da var viktigere å bidra til å utvikle/markedsføre politiske doktriner i utlandet spesielt Britiske, Tyske, Franske, Amerikanske). Jeg drev forretninger noen år mens jeg studerte og tjente noen mill slik at jeg kunne finansiere en inntektsløs politisk aktiv tilværelse. Jeg bruker nå disse midlene til å kunne jobbe fulltid med å videreutvikle/markedsføre Viennaskolen (Vienna school of thought) som Fjordman, Bat Yeor, Spencer + mange andre allerede har bidratt så mye till. De siste tre år har jeg jobbet fulltid med et kulturkonservativt verk som vil bidra til å videreutvikle/markedsføre disse politiske doktrinene ytterligere.

 

Uansett, fremover anser jeg konsolidering av kulturkonservative krefter på alle 7 fronter som det viktigste, i Norge og i alle Vest Europeiske land. Det er essensielt at vi jobber for at alle disse 7 frontene bruker Vienna school of thought eller i hvertfall deler av den som grunlag for 20-70 års-kampen som ligger forran oss.

 

2010-10-29 14:08:40

Jeg har jobbet med prosjektutvikling i 14 år med flere prosjekter relatert til nettløsninger, har økonomisk utdannelse + to andre bachelor grader, tjente min første mill som grunder i en alder av 24 og har mange kamerater som i dag er suksessfulle grundere innenfor de fleste bransjer. Flere av kameratene mine er eksperter på utvikling av nettsamfunn (en av dem driver Deiligst.no, Norges trolig mest profitable nettsamfunn til tross for et moralsk frynsete konsept).
Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kan være han ikke var mann nok til å ta sitt eget liv, eller at politiet brukte 'less-leathal' på ham, er jo ingen detaljinformasjon om noe som helst. Men noen i live er viktig, slik at vi kan forstå ham og ta forbeyggende tiltak til å forhindre at dette skjer igjen...

 

Aner ikke hva det heter på norsk, men på engelsk er det et uttryk som heter "suicide by police". Kort sagt betyr det å ta selvmord ved å skyte mot politiet, så de tvinges til å skyte tilbake og sannsynligvis drepe deg. Det er mye lettere enn å skyte seg selv.

Lenke til kommentar

Er ammunisjonen lettere nå enn tidligere? Han må jo ha hatt flere hundre patroner med seg ut, tung nedlesset med diverse våpen. AG3 har kanskje tyngre ammunisjon enn dette våpenet han sprang rundt med? Høres merkelig ut at ingen har reagert på personen da han reiste ut.

 

Nå lurer jeg egentlig bare på hvorfor han gjorde dette.

 

Nei, all kjøp av ammo til pistol og rifle blir registrert.

 

Når det gjelder AG3 så har disse blitt stjålet jevnlig, ble stjålet ett i Stavanger for ike så alt for lenge siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...