Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Hvordan skulle nr 2 klare å komme seg vekk fra Utøya innen politiet ankom?

 

Han var kledd sivilt, og da, og forsåvidt også nå, er vi usikre på om det er en til, og da var det vel naturlig at de tok med alle overlevende fra øya.

 

Grunnen til at jeg trur det er en medhjelper er at øya er så stor. Jeg trur ikke han kan ha klart det alene. Dessuten virket han som ble arrestert akkurat like kall som denne Anders Behring Breivik skal ha vært.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være han ikke var mann nok til å ta sitt eget liv, eller at politiet brukte 'less-leathal' på ham, er jo ingen detaljinformasjon om noe som helst. Men noen i live er viktig, slik at vi kan forstå ham og ta forbeyggende tiltak til å forhindre at dette skjer igjen...

 

-frank

Det er spesielt de forebyggende tiltakene jeg er redd for. Det florerer av meninger langt mer ekstreme enn hva Anders Behring hadde her på nettsidene. Vil fora beskytte seg med mer ekstrem sensur, vil IP og personalia leveres over en lav sko til politiet, vil jeg f.eks dersom jeg skriver et innlegg om hvordan arbeiderpartiet er organisert som en mafiafamilie, risikere at politiet og byråkratiske organer snoker i alt ved meg som person, og f.eks avdekker at jeg ikke kjører med riktige oblater på bilen? Nøyaktig hvor hardt kommer skruen til å strammes? :ermm: Det blir mange ikke fullt så sosiale mennesker framover som kommer til å bli utsatt for mye plagsomt, frykter jeg. :(

Lenke til kommentar

Man dreper ikke noen for deres meningers skyld. Der går skillet mellom demokrater og fundamentalister.

 

Geir :)

 

Mente at hvis han var nasjonalist, så ville han iallelall ikke drept landsmenn.

 

Forutsatt at han ikke mente at de han drepte var forrædere, noe som åpenbart skinner gjennom fra meningene hans.

 

Motivet hans er altså nesten like ille som "Jihad". Lenge leve dobbeltmoral!

 

Tenkte på det selv nettopp - på seg selv kjenner man andre.

 

Denne person har utvist ett hat mot grupperinger grunnet diverse hendelser, selv fremstår han som en like stor og brutal gjerningsmann.

Endret av Vårbris
Lenke til kommentar

Siterer en tysk nasjonalist

 

He was a psychopath, not a nationalist as some in the media claim.

 

A nationalist loves the children of his nation and sees the future in them. If their political views are obscure, he will educate them, but never murder them!

 

In a Norway governed by Nationalists Anders B.would most likely be executed through death penality.

Ganske forutsigelig.. Nå er det liksom om å gjøre for likesinnede med lignende ideologi å ta avstand fra mannen, forklare ham som et psykisk tilfelle osv. ;)

 

Ja huff, for alle nasjonalister er slemme mordere.

Faktum er at Anders Behring Breivik ikke fremsto som spesiellt ekstrem i sine synspunkter som han postet rundt på nettet. Det var tvertimot tankegods mange andre støttet og sympatiserte med.

 

Handlingen tilslutt var ekstrem ja, men altså ikke ramma rundt det og bildet i forkant.

 

Dette faktumet forsøker nå hans "likesinnede" å vri seg unna, ved å karakterisere mannen som ekstremist og psykisk syk.

Hvem er hans "likesinnede" da? Nasjonalister? Eller... Frimurere?

 

http://i53.tinypic.com/5v3rf6.jpg

hans likesinnede sitter på lukket avdelin verden over!!!

Lenke til kommentar

Dette er bare en teori, noe jeg bare kom på.

 

HVIS denne Anders har en forbindelse med al-qaida og det som er sagt på et utenlandskforum om at dette bare var starten.

Så syns jeg Jens Stoltenberg skal være litt ydmyk istedet for og åpne landet enda mer. Talibanerne blir ikke redd av denne grunn. Dem ser bare en veldig stor åpning for mer bombing.

 

Jeg vet hvor lite fryktløse disse Talibanerne er.

 

Trå varsomt er mitt råd til Jens.

Lenke til kommentar

Hvorfor tok det så utrolig lang tid før Politiet rykket inn? Jeg hørte at det var på grunn av at de trodde det kunne være bomber på utøya, men fortsatt synes jeg det virker litt rart, over 50 minutter? Er det sånn at hvis det er frykt om bomber så drøyer bare politiet det helt? De må jo ha fått et slags overblikk over situasjonen, rykket inn med spesialstyrke?

Tåke gjorde så de ikke kunne lande på øya med helikopter, slik jeg forsto det.

Skulle ikke vært så vanskelig å rekvirere en båt skulle man tro.

 

Men det er vel heller slik at de fikk ordre om å avvente til brødrene på øya fikk gjort ferdig sitt "gode arbeide".

 

gud bedre for en sau du er....

Lenke til kommentar

Dette er bare en teori, noe jeg bare kom på.

 

HVIS denne Anders har en forbindelse med al-qaida og det som er sagt på et utenlandskforum om at dette bare var starten.

Så syns jeg Jens Stoltenberg skal være litt ydmyk istedet for og åpne landet enda mer. Talibanerne blir ikke redd av denne grunn. Dem ser bare en veldig stor åpning for mer bombing.

 

Jeg vet hvor lite fryktløse disse Talibanerne er.

 

Trå varsomt er mitt råd til Jens.

 

Som sagt tidligere, ulike grupper og personer er veldig flinke til å komme med trusler og late som de er ansvarlig for å få oppmerksomhet. "Dette er bare begynnelsen" fra islamister som trodde at det var deres meningsfeller som stod bak har lite med denne aksjonen tror jeg.

Lenke til kommentar

Men det er vel heller slik at de fikk ordre om å avvente til brødrene på øya fikk gjort ferdig sitt "gode arbeide".

Akkurat en slik kommentar, sier egentlig alt om dine konspirasjoner.

 

Kjenner jeg blir dårlig, at du i det hele tatt kan tenke slik.

Å tenke tanken, er vel helt legitim.

 

Å ikke ha begreper om hva som er sannsynlig og usannsynlig, eller være helt dønn overbevist på sviktende grunnlag, det er sykelig.

 

Det fins nok mange syke på diskusjon.no.

 

Framover så vil nok langt flere rare og mentalt syke mennesker trakasseres som følge av økt overvåkning og sladring.

Lenke til kommentar

Hvorfor tok det så utrolig lang tid før Politiet rykket inn? Jeg hørte at det var på grunn av at de trodde det kunne være bomber på utøya, men fortsatt synes jeg det virker litt rart, over 50 minutter? Er det sånn at hvis det er frykt om bomber så drøyer bare politiet det helt? De må jo ha fått et slags overblikk over situasjonen, rykket inn med spesialstyrke?

Tåke gjorde så de ikke kunne lande på øya med helikopter, slik jeg forsto det.

Skulle ikke vært så vanskelig å rekvirere en båt skulle man tro.

 

Men det er vel heller slik at de fikk ordre om å avvente til brødrene på øya fikk gjort ferdig sitt "gode arbeide".

 

 

gud bedre for en sau du er....

 

 

Min bestemor sa alltid at den som sier det først er det selv.

 

Bææææ.

Endret av Gutten fra eventyret
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...