Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ammunisjonen lettere nå enn tidligere? Han må jo ha hatt flere hundre patroner med seg ut, tung nedlesset med diverse våpen. AG3 har kanskje tyngre ammunisjon enn dette våpenet han sprang rundt med? Høres merkelig ut at ingen har reagert på personen da han reiste ut.

 

Nå lurer jeg egentlig bare på hvorfor han gjorde dette.

Lenke til kommentar

Man dreper ikke noen for deres meningers skyld. Der går skillet mellom demokrater og fundamentalister.

 

Geir :)

 

Mente at hvis han var nasjonalist, så ville han iallelall ikke drept landsmenn.

 

Forutsatt at han ikke mente at de han drepte var forrædere, noe som åpenbart skinner gjennom fra meningene hans.

 

Motivet hans er altså nesten like ille som "Jihad". Lenge leve dobbeltmoral!

Lenke til kommentar

Fikk nettopp vite at en skolekamerat av meg og nær venn i 12 år, ble skutt og drept på Utøya.

 

Her sitter jeg 30 min før jeg skal på jobb. Familie bor på sørlandet, og samboer er i Sverige. Så er mutters alene

 

Er ikke ofte jeg gråter, men nå er det vanskelig

Det er forferdelig å høre. Du har min dypeste sympati og medtanke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det som forundrer meg egentlig er hvorfor han ikke tok sitt eget liv. Og skjøt mot politiet.

Like underlig som å gå løpsk med våpen med en øy, uten noen form for gode rømmningsmuligheter.

Lenke til kommentar

Er ammunisjonen lettere nå enn tidligere? Han må jo ha hatt flere hundre patroner med seg ut, tung nedlesset med diverse våpen. AG3 har kanskje tyngre ammunisjon enn dette våpenet han sprang rundt med? Høres merkelig ut at ingen har reagert på personen da han reiste ut.

 

Nå lurer jeg egentlig bare på hvorfor han gjorde dette.

Ting tyder på at det var mer enn én mann som var der ute. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4181342.ece

Lenke til kommentar

Mente at hvis han var nasjonalist, så ville han iallelall ikke drept landsmenn.

Jo, desverre. Hvis han oppfattet dem som forrædere så ville han det. Den retorikken er da heller ikke ukjent i debatten, ideen om at "ekte nordmenn" en dag skal forsvare landet mot "de multikulturelle svikerne" kan du finne flere steder.

 

Geir :)

 

Det er en bra idè det.

Lenke til kommentar

Man dreper ikke noen for deres meningers skyld. Der går skillet mellom demokrater og fundamentalister.

 

Geir :)

 

Mente at hvis han var nasjonalist, så ville han iallelall ikke drept landsmenn.

Du har nok et for romantisk syn på såkallte nasjonalister (ref. norsk krigshistorie bl.a.)

 

Dessuten drepte han ikke landsmenn, men derimot det folk med lignende ideologi kaller "svikere"

Lenke til kommentar

Jeg har jo tidligere etterlyst handlekraftige enkeltpersoner som tar ansvar i forhold til den ukontrollerte innvandringen. Ser ut som jeg har fått det ønsket oppfylt.

 

Men nå er vel mange av ungdommene på denne leieren der kanskje av mange årsaker. De er med venner, de er opptatt av miljøvern o.s.v. De er vel ikke alle som en fanatiske forkjempere for multikulturen, som forresten Tysklands Angela Merkel har erklært død.

Helt feil fremgangsmåte. Man tar ikke å dreper LANDSMENN.

Man dreper INGEN. Ingen fortjener å bli drept. Fra nå av legges du inn i listen over brukere jeg har 0 respekt for.

 

Det at det var et så høyt antall ungdommer som ble drept har jeg ikke ord for. Det er for grusomt til å legges ord på. Og måten det ble gjort på...

 

hmmm alle som bor i norge er landsmenn da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...