Gå til innhold

Hva spiller du nå?


Anbefalte innlegg

you think!

 

Måtte stoppe og spille det pga av infinity loop buggen.

Jævla irriterende og gjenta siste times spilling hele tida.

 

Regner med den ikke er fiksa i siste patch?

 

Har ikke hatt noen så ekstreme problemer egentlig og er vel lvl 19 nå. Et par CTD så langt. Men jeg ser på buglisten på 1C-forumet at det er mye å velge mellom. (Er hotfix gjennom steam omtrent annenhver dag også.)

http://forum.1cpublishing.eu/showthread.php?t=35325

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Gravity Rush på PS Vita. Pent spill med artig konsept. Har ikke helt kontroll på styringen enda, men det kommer seg vel etterhvert.

- Euro Truck Simulator 2. Utrolig artig, og ikke minst vanedannende. Må bare ta ET oppdrag til før jeg slår av :p Litt synd at det tar så lang tid å tjene seg nok penger til å kjøpe seg sin egen lastebil, men det er uansett artig å gjøre oppdrag for andre. Og stemnigen er veldig god, spesielt når det regner og om kvelden.

Lenke til kommentar

Spiller Arcanum. Aldri spilt dette før enda jeg er stor fan av isometrisk RPG. Hittil er jeg utrolig overrasket over hvor bra det er. Verdenen virker stor og åpen med masse utforskning og en spennende historie. Det er svært mange unike og spennende måter å utvikle karakteren din på. Jeg liker å ha karismatiske og intelligente protagonister som fokuserer mer på dialog enn kamp, men hvis du vil kan du lage en sterk halvork med 3 intelligens, og da snakker han selvfølgelig som en hjernedød tulling også. Dette er bare et lite eksempel på hvor dyp karakterutviklingen er.

 

Spillet er veldig steam punk orientert. Mennesker har stjålet teknologi fra dvergene og oppfunnet dampmaskinen som har forandret hele verdenen... så det blir liksom ringenes herre under den industrielle revolusjonen. Magicka og Teknologi gir deg to helt forskjellige måter å utvikle karakteren din. Du kan gå for tradisjonelle magiske angrep eller bli en engineer og lage masse snåle gadgets du kan lære i skill treet ditt eller finne unike planer som er gjemt over hele verdenen.

 

Verdenen er utrolig stor.. Du kan vandre rundt i mange timer uten å finne noe som helst. Tingen er at du har en slags fast travel du må bruke for å komme fra sted til sted, men den viser bare områdene du kjenner til. Den beste måten å finne nye hotspots på kartet er å snakke med mennesker som ofte gir deg quester som fører deg til nye unike lokasjoner. Du kan også være heldig og bare komme over en bortgjemt ruin eller en nedgrodd kirkegård på dine lange vandringer, men de er ofte vanskelig å finne og kreves en del flaks.

 

Questene har ofte mange forskjellige løsninger. Jeg prøver alltid å snakke meg ut av vanskelige situasjoner, men for å få til det må jeg ofre en del styrke og dexterity for å trene opp karisma og intelligensen. Til gjengjeld får jeg heller rekruttere mange følgesvenner som tar drittjobben for meg når diplomatien mislykkes.

 

Dialogen er veldig kul. Ofte kommer man i dialogdueller hvor man kan lure personen trill rundt. Jeg møtte for eksempel en bande med tyver som ville ha en haug av gull for å la meg passere bruen de bevoktet. Ved å bruke litt cold reading for å nappe opp informasjon fra lederen, klarte jeg å få han til å tro at jeg var medlem av en undergrunnsorganisjon for tyver, og at de var på vårt territorium. Høflig forlot de bruen og ga meg alle pengene de hadde på seg. Hadde jeg vært en dum halvork hadde dialogen blitt mer som dette: ME CROSS BRIDGE NOW, ME SMASH YOU TO GOO!

 

Elsker disse spillene. RPG var så mye dypere og valgfrie før. Etter dette må jeg nesten kjøpe Baldurs Gate enhanced edition og spille igjennom denne perlen atter en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...