Gå til innhold

Hva spiller du nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Ettersom mitt Xbox abonnement plutselig ble gjort om til Game Pass Core så jeg mitt snitt til å spille noen spill 'gratis'.

Vampire Survivors - Tilbake til det elementære I guess, overlevelse og sanking. Ganske artig egentlig men det gikk fort fra å være ganske utfordrene til å bli noe lett, skulle kanskje ventet litt med å kjøpe de permanente oppgraderingene. Nå er jeg ikke helt ferdig samt at jeg ser det er muligheter for å gjøre tilværelsen tøffere igjen også, så alt i alt er det mer enn godkjent. 5\6.

Unpacking - Et spill som stort sett dreier seg om å pakke ut gjenstander for å plassere i boliger, likevel langt mer givendes enn det høres ut som. Perfekt for litt avkobling. 3\6.

Dead Cells - Etter et par timer har jeg ikke kommet voldsomt langt, men vet at dette er noe jeg kommer til å ha det mye kos med videre.  Det er estetisk innbydende, kampsystemet er nådeløst men sitter, bevegelse føles bra, mye artig å komme over. 5\6.

TMNT: Shredders Revenge - Veldig klassisk arcade beat em up, på godt og vondt. Det har sjarm og stil i bøttevis, kampsystemet er tidvis gøy men føles også noe begrenset i av og til. 4\6.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Plagues Tales: Requiem. Teknisk og estetisk vakkert, flott stemmeskuespill som dessverre blir noe sabotert av elendig lip-sync, kampsystemet er om noe begrenset fortsatt brukbart til sitt formål. Alt i alt en mørk og brutal reise med noen sterke øyeblikk her og der. 5\6.

 

Ellers fant jeg det fristende å fyre opp Elden Ring igjen, min første gjennomspilling gikk stort sett ut på å bruke monumentale håndvåpen til dælje løs på alt som kunne krype og gå, samt komme meg videre raskeskt mulig. Denne gangen satser jeg på magi og utforskning i et mer behagelig tempo, da også kun til fots såfremt jeg ikke må hoppe på hesten for å nå visse punkter. Tydeligvis er det en gedigen mengde innhold her jeg har rushet forbi, således er det en nærmest meditativ opplevelse å bare traske rolig rundt i landskapet og la fantasien ta over der den kryptiske historiefortellingen ikke alltid gjør en helt klok på ting. Et særdeles bra og innholdsrikt spill, 6\6. Ser frem til DLCen det ryktes om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har peiling? Har ps5. Spilt Gran turismo 7, og det spiller veldig stabilt/sømløst på min tv.

Har nettopp kjørt nye WRC og der er ikke alt like bra. (lag-sync-frame-rate.?) Har ikke helt kontroll på denne termen,  derfor kan jeg barepå godt norsk kun kalle det hakking i spillet. Enten er det tv eller spillet.

Hakkingen er på de samme stedene på et stage/kjøre-etappen underveis mens man kjører. Har kjørt samme etappe etter hverandre flere ganger. Derfor tenkte jeg at det måtte være bug i spillet, og at vi bare må vente på en oppdatering fra utvikler. Noen som har erfaring..?

Lenke til kommentar
Sovna skrev (9 minutter siden):

Noen som har peiling? Har ps5. Spilt Gran turismo 7, og det spiller veldig stabilt/sømløst på min tv.

Har nettopp kjørt nye WRC og der er ikke alt like bra. (lag-sync-frame-rate.?) Har ikke helt kontroll på denne termen,  derfor kan jeg barepå godt norsk kun kalle det hakking i spillet. Enten er det tv eller spillet.

Hakkingen er på de samme stedene på et stage/kjøre-etappen underveis mens man kjører. Har kjørt samme etappe etter hverandre flere ganger. Derfor tenkte jeg at det måtte være bug i spillet, og at vi bare må vente på en oppdatering fra utvikler. Noen som har erfaring..?

Er spillet. Utvikleren er klar over problemene, og har sagt at de kommer ut med en oppdatering til WRC "snart". :)

Lenke til kommentar
Laserbeam skrev (14 minutter siden):

Er spillet. Utvikleren er klar over problemene, og har sagt at de kommer ut med en oppdatering til WRC "snart". :)

Åhhh.. Deilig å høre. For det er et virkelig knall spill. Hvis man liker real kjørefølelse.. Har lenge hatt et dypt savn etter et spill som kunne matche Richard Burns fra tidlig 2000-tall..

Lenke til kommentar

I går ble jeg omsider ferdig med Yakuza 0. Det tok meg akkurat 31 timer å gjennomføre hele greia.

 

Jeg syntes spillet var på sitt beste tidlig i historien når du kunne gå rundt og bare prate med forskjellige karakterer og følge historien litt sakte. På slutten ble det så mye slåssing at jeg faktisk ble sliten. Vi snakker typ 30-40 minutter med bare "button mashing" på repeat.

Lenke til kommentar

Nå spiller jeg for det meste CS2 og litt PUBG her og der, men begynte i går på Zelda OOT Gamecube-versjonen som jeg spiller på WII'en. Etter jeg var ferdig med Mario64 har jeg tenkte litt på et nytt eldre spill å runde, men Mario Sunshine falt ikke helt i smak som 64 gjorde. Satser på at OOT lever opp til forventingene.😄

Vurderer å anskaffe meg LOTR: Return to Moria, men er ikke nok timer i døgnet om dagen, hehe.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Football Manager '21. For en gangs skyld får jeg litt dreis på laget, da er det moro. :) 

Vet at de nettopp har lansert '24, men det er små endringer fra gang til gang ... gidder ikke bruke penger på det. '25 skal visstnok lanseres med ny spillmotor, så kanskje det blir mer interessant å oppgradere da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...