Gå til innhold

Hva spiller du nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Andre gjennomspilling på rad av "Enderal: Forgotten Stories (Special Edition) etter tvil om jeg skulle gidde å spille gennom det en andre gang.

Spoilere:
 

Spoiler

Misslikte slutten i form av at spillet SLUTTER, i betydningen at verden går under til slutt. Så hele spillet oppleves på en måte meningsløst, og man kan ikke gjøre noe som helst etter et visst punkt (som det riktignok forsåvidt advares mot i spillet før man går videre og forbi "point of no return").

Misslikte også, men ikke så mye at spillet på en måte er "pay to win": Man utvikler ikke karakteren (bare) med å spille, få erfaring og XP, men man må også finne steder å kjøpe (i spillet med spillpenger og ikke IRL) eller finne scrolls i spillet for å utvikle seg. Skill Tree'et har også forskjellige og separate "bautaer" man "kjøper" egenskaper i med poeng og som jeg oppfatter som uoversiktlige pluss at man må utvikle egenskaper som går direkte på evnen til å sloss, pluss at man må utvikle egenskaper som gir "støttefunksjoner" til slossingen, så på en måte tre separate utviklinger av karakteren...

Misslikte også at det er lagt inn sperrer mot å dirke opp låser man ikke har høy nok evne til å dirke opp. Det medfører at det er loot og områder man er låst ute fra, som igjen medfører at man må innom de samme stedene flere ganger hvis man skal ha med seg i nærheten av allt 🙄

 

Endret av Gjest MKII
Lenke til kommentar

Nå som mange har fått seg PSVR2 må jeh bare anbefale Star Wars Tales from the galaxy edge.

Uten tvil en av de beste VR spillene du kan spille, og med best mener jeg ikke grafikk,  fysikk eller historie,  spillet er meget simplet på alle de punktene, men å blaste hundrevis av bad guys med blasters i noen timer er en av de beste gameplay loopene du kan få u VR, jeg trosset tortur redskapet kjent som Quest 2 bare for å spille det igjen. Det er bare drit kult. Og PSVR2 versjonen skal være overlegent på alle punktet fra Quest versjonen. 

Er bare rå kult.

 

 

Lenke til kommentar

Dungeon Crawl: Stone Soup.

Flott roguelike spill som oppdateres jevnlig og også forandres en del innimellom, så de 10+ årene jeg har spilt det har det forandret seg en del 😀👍

Relativt enkelt til å være et roguelike men likevel ganske så vanskelig, har som sagt spilt i 10+ år og vinner ikke veldig ofte men innimellom heldigvis 😀👍

Lenke til kommentar

Rundet Horizon Zero Dawn, som jeg synes var veldig bra. Investerte så ca 65 timer i Horizon Forbidden West, men måtte til slutt gi meg. Det ble for hjernedødt, for mange funksjoner som kriger mot hverandre. Aloy holder pokker meg ikke kjeft uansett, så vi blir behandlet som en amøbe som ikke klarer å gjøre noe som helst, og alt blir spoilet av "tips". Mange andre problemer også, men at de tar fra oss utforsking i et "open world" spill er helt utrolig. Kamp mot maskiner var fortsatt interessant og den beste delen av spillet, men når nesten alt annet preges av dårlig designvalg og "feature bloat", så ga det et dårlig inntrykk, og en veldig dårlig spilleopplevelse. Fatter ikke at de klarte å ødelegge så mye fra det som var et veldig bra førstespill i HZD. Veldig skuffende :(

Husker jeg leste omtalen på gamer.no for lenge siden, der de var ganske strenge og ga det 6/10, men nå forstår jeg meget godt hvorfor, og synes kanskje de heller var litt milde i omtalen. Men skal sies det ikke er lett å gå imot hype-toget. Skalaen begynner jo gjerne på 7 av 10, og det sitter LANGT inne å kritisere det man omtaler, særlig når det kommer til "store" spill.

Kom over denne seansen, og det beskriver ett av problemene i spillet ganske godt 😂

1856843588_Screenshotfrom2023-03-0817-51-15.png.a98280c1ba442f142c7a25037134972d.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hogwarts Legacy, og det er helt magisk! Endelig et spill som bringer tilbake spill-gleden. Har ventet så mange år på et slikt spill som dette, som fanger meg så dypt inn i en transe av den magiske verdenen spill-utviklerne har tryllet frem. Letteste 10/10 på lenge, og jeg er ikke engang fan av Harry Potter. Jeg har ventet på Fable i mange år, og har nå uventet snublet hodestups inn i magien i Hogwarts Legacy. WOW😍 Takk til wokesterne der ute, uten dere hadde jeg nok ikke kjøpt spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (2 timer siden):

Hogwarts Legacy, og det er helt magisk! Endelig et spill som bringer tilbake spill-gleden. Har ventet så mange år på et slikt spill som dette, som fanger meg så dypt inn i en transe av den magiske verdenen spill-utviklerne har tryllet frem. Letteste 10/10 på lenge, og jeg er ikke engang fan av Harry Potter. Jeg har ventet på Fable i mange år, og har nå uventet snublet hodestups inn i magien i Hogwarts Legacy. WOW😍 Takk til wokesterne der ute, uten dere hadde jeg nok ikke kjøpt spillet.

Satt akkurat med samme følelsen når jeg spilte gjennom det! ❤️ Et fantastisk spill. Levde bare i den verdenen en ukes tid. Har fortsatt noen side quests igjen. Håper spillet blir tilføyd mer senere. 

Her går det i Sea of Thieves mesteparten av tiden. Koser meg med det spillet. Alltid noe å gjøre, uansett humør. Har noen andre spill jeg vil spille også, som f.eks Stray og Sons of the Forest, men vanskelig å legge fra seg SoT.... 

Endret av Nøtteknekker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sonic Mania.

Hvorfor har jeg ikke kjøpt dette før?! Helt fantastisk perfekt, de har tatt utgangspunkt i brettene fra de originale 16-bit spillene og utvidet dem, lagt til noen helt nye brett og laget et knusende bra soundtrack. 

Og, tror du ikke de har klart å flette inn spin-off-spillet "Dr Robotnik's Mean Bean Machine" også? Reaksjonen min var omtrent som på videoen under her. Jeg lurer på hvilke andre overraskelser som ligger og venter på meg her. 

Terningkast 10. Helt konge!

 

Groovy!

 

Endret av :utakt
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Skurupu said:

Jeg burde kanskje ha undersøkt litt mer, ja. Tenkte kanskje remaken gikk for samme stil som RE2- og 3-remakene gjorde. De også er jo veldig anderledes enn originalene.

De originale 2 og 3 er jeg også fan av, spesielt 2. Men 4-ern spilte jeg aldri på den tiden.

Personlig spilte jeg aldri 2 og 3 når de kom, men spilte 4 når det fikk sin andre eller tredje remake på wii. Så har ikke noe forhold til de andre spillene. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...