Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynner å bli en liten samling her. :) Har også noen store esker fra PC-spill, blandt annet Diablo 2 og D2: Lord of Destruction, pluss Arcanum. Og, selvsagt, en Commodore 64, fortsatt i esken. Men det har lite med Nintendo å gjøre, så dropper det i denne tråden. Var mest Metroid-greiene jeg ville skryte av vise frem. :p

 

post-239837-0-29973300-1441644163_thumb.png

Litt kjipt at det "bare" er Super-Famicom versjonen av Super Metroid, men spillet er på engelsk. Liker også Samus-figuren i hyllen over. Har ikke hjerte til å ta den ut av esken. :p

 

post-239837-0-21671800-1441644193_thumb.png

Final Fantasy VII remake? Holder meg til originalen. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sist jeg sjekket var Nintendo idiot nok til å tviholde på regionlåsen til Wii U altså. Men mye kan ha skjedd siden lanseringstidspunktet softwaremessig da.

Takk for svar. Jeg så på Nintendo sin hjemmeside og forsto det slik at det er delt opp i tre regioner. Europa, Asia og USA. Så dersom man kjøper spill merket PAL eller det står pegi under aldersmerkingen er det beregnet for Europa så da går det bra :)

 

http://www.nintendo.no/arkivet/faq/gen_region

 

Sitat:

"Hvordan kan man vite hvilken region et spill er fra?

Den enkleste måten å se hvilken region et spill tilhører er å se på aldersmerkingen på spillet. Et europeisk spill er merket med PEGI, et amerikansk spill er merket med ESRB og et japansk spill er merket med CERO. Det vil også stå på baksiden av spillesken hvilke land spillet gjelder for, f.eks. står følgende på europeiske spill: Important! For use with PAL version of the Wii console only."

Endret av 13:18
Lenke til kommentar

Kan man kjøpe spill til Nintendo Wii U utenom Norge, f.eks ebay, eller er det regionssperre på dem slik at bare spill kjøpt i Norge kan spilles på konsoller kjøpt i Norge?

 

Tre soner, PAL, NTSC og NTSC J. PAL er Europa og Australia så hvis spillet har et PAL merke eller en PEGI (Europa), USK (Tyskland), CB (Australia) eller BBFC (England) rating så funker den på en norsk Wii U. Hvis den har en ESRB eller CERO rating vil den bare funke på, henholdsvis, amerikansk eller japansk Wii U.

Lenke til kommentar

Da var Super Mario Maker i hus. Hentet det på Komplett i morges.

Er dog ingen mulighet for online ennå, da det først slippes på fredag, men kan lett lage brett og slikt. Er også ganske enkelt å lure spillet slik at jeg åpner alle items ganske fort.

 

Barnet i meg stortrives i hvert fall :D

Lenke til kommentar

 

snip

 

Vakkert. Det er noe eget med å ha fysiske spill som man kan se på, ta på og vise frem. Måtte det fortsette på NX.

Enig der. Mangler fortsatt Metroid Fusion og Metroid 2, men det kommer seg. Vurderer også å få en ny kopi av Other M. Metroid Prime interesserer meg dog ikke. Det blir som Castlevania. Castlevania skal være i 2D. De 3D-spillene er ikke nødvendigvis dårlige, men jeg klarer ikke å få Castlevania-følelse av dem.

Lenke til kommentar

 

Enig der. Mangler fortsatt Metroid Fusion og Metroid 2, men det kommer seg. Vurderer også å få en ny kopi av Other M. Metroid Prime interesserer meg dog ikke. Det blir som Castlevania. Castlevania skal være i 2D. De 3D-spillene er ikke nødvendigvis dårlige, men jeg klarer ikke å få Castlevania-følelse av dem. 

 

 

Ser den. Selv likte jeg Lords of Shadow veldig godt. Har ikke spilt Lords of Shadow 2 enda, men det ligger i den eviglange backloggen :p

 

Har også bestilt Limited Edition av Xenoblade X og Project Zero nå. To spill jeg ser veldig frem til, så det blir knall.

Lenke til kommentar

Ser den. Selv likte jeg Lords of Shadow veldig godt. Har ikke spilt Lords of Shadow 2 enda, men det ligger i den eviglange backloggen :p

Var ikke så dårlig spill det der, nei. Men jeg fikk aldri helt følelsen av at jeg satt og spilte Castlevania. Det blir vel noe av det samme som 2D og 3D Super Mario. Super Mario World og Super Mario 64 er begge fantastiske spill, men de er også helt forskjellige spill i forskjellig sjanger. SMW er rett-frem plattformspill, men SM64 dreier seg mer om å utforske og ta ting med ro.

 

Har for øvrig spilt Lords of Shadow 2, og det kan trygt ligge i backloggen din noen måneder til, for å si det sånn... :p

Lenke til kommentar

Hatet Pikmin 3, så kunne ikke brydd meg mindre. Er mange Nintendo-serier og spill jeg heller vil ha oppfølgere til. Et "ekte" Animal Crossing hadde jo vært kjekt, spesielt på Wii U. (Happy Home Designer er nettopp det, kun å designe hjem.) Ice Climbers med dagens teknologi hadde også vært rått. Super Mario gikk jo fra 2D til 3D og skapte en ny sjanger (mer eller mindre), så hva om Ice Climbers gjorde det samme? Bare ta et gigantisk isfjell, og prøv å finn en vei til toppen. Enkelt konsept, kan være absurd bra i utførelse. Luigi's Mansion 3 hadde jeg heller ikke takket nei til, eller Super Princess Peach 2. Det første var konge. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...