Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

 

Definisjoner er kontekstavhengige. Energi er masse, men når du sier du har mye energi i dag mener du ikke at du er ekstra diger i dag. Ei eller er en naturvitenskapelig teori det samme som en teori innen humaniora, eller for den saks skyld dagligtale.

 

Begrepet klone om spill ble etablert for rundt 25 år siden, og beskrev spill som var mekanisk veldig like. "Doom clone" ble brukt om så godt som alle spill i sjangeren frem til first person shooter overtok mot slutten av nittitallet. Bayonetta og God of War er like like Devil May Cry er som Hexen og Duke Nukem 3D er Doom, så synes ikke det er noe galt i å bruke begrepet her.

 

Mye fornuftig i det du sier her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Shovel Knight er det beste 2D-plattformspillet som er laget på lenge og ga meg en skikkelig nostalgisk følelse. Minner om de gode, gamle plattformspillene til NES. Spesielt Mega Man og Duck Tales er tydelige inspirasjonskilder.

 

Anbefaler også Volgarr the Viking for noe i samme gate, men dette er mer inspirert av SNES-plattformere, særlig Super Ghouls'n Ghosts.

Lenke til kommentar

Angående Nintendo 3DS Winter 2014 Bonus Game Promotion: Er løpet kjørt dersom jeg ikke har PIN-koden til 3DS-en? Knsollen ble kjøpt i 2012, og siden Norge ikke er med i Club Nintendo, og det så vidt jeg vet ennå ikke hadde vært noen noen samarbeidskampanjer som dette den gangen (tar jeg feil?) , er jeg rimelig sikker på at lappen med koden har blitt kastet i løpet av de siste to årene. Var det virkelig meningen at jeg skulle ta vare på denne? Finnes det ingen annen måte å bevise at jeg eier en 3DS på?

Lenke til kommentar

Prøvde Kingdom Hearts: Dream Drop Distance noen timer nå, men må vel bare konstatere at den serien ikke er for meg. Testet HD remix på PS3 for noen måneder siden og hadde samme følelse da. Da kom jeg til et colosseum før jeg ga meg. Historien er merkelig, treig og uinteressant. Slet også med å finne ut hvor jeg skulle gå og følte jeg bare gikk rundt uten å komme noen vei. Skulle ønske jeg klarte å like serien, for jeg ser definitivt sjarmen med det. Musikken i Traverse Town er jo også helt fantastisk.

 

Lenke til kommentar

Angående Nintendo 3DS Winter 2014 Bonus Game Promotion: Er løpet kjørt dersom jeg ikke har PIN-koden til 3DS-en? Knsollen ble kjøpt i 2012, og siden Norge ikke er med i Club Nintendo, og det så vidt jeg vet ennå ikke hadde vært noen noen samarbeidskampanjer som dette den gangen (tar jeg feil?) , er jeg rimelig sikker på at lappen med koden har blitt kastet i løpet av de siste to årene. Var det virkelig meningen at jeg skulle ta vare på denne? Finnes det ingen annen måte å bevise at jeg eier en 3DS på?

 

Lurer litt på det samme selv. Min 3DSXL er en Mario Kart 7-bundle, og jeg greier ikke å finne en PIN-kode i esken (har såvidt meg bekjent ikke kastet noe).

Lenke til kommentar

 

Skandinavia er ikke med i club nintendo ordningen, så vi i Norge kan ikke melde oss inn i den europeiske Club Nintendo, registrere produkter på de europeiske nettsidene eller knytte konsoller opp mot en Club Nintendo-konto. Normalt sett skal det ikke følge med registreringskort eller pin-koder når man kjøper spill i Norge, men noen butikker importerer spillene sine fra utlandet hvor dette følger med.

Det er Nintendo som avgjør hvilke land som skal være med i Club Nintendo, og Bergsala har ingen innflytelse over denne avgjørelsen.

Lenke til kommentar

Men Bergsala har ordnet så også Norge får vær med i kampanjen, og da trenger vi PIN-koden som visstnok fulgte ned. Kan som Raspeball ikke huske å ha sett den i det hele tatt, men dersom den var der er det sannsynlig at bli kastet, da den neppe så ut som noe som var vits i å ta vare på.

Endret av Serjiously
Lenke til kommentar

Prøvde Kingdom Hearts: Dream Drop Distance noen timer nå, men må vel bare konstatere at den serien ikke er for meg. Testet HD remix på PS3 for noen måneder siden og hadde samme følelse da. Da kom jeg til et colosseum før jeg ga meg. Historien er merkelig, treig og uinteressant. Slet også med å finne ut hvor jeg skulle gå og følte jeg bare gikk rundt uten å komme noen vei. Skulle ønske jeg klarte å like serien, for jeg ser definitivt sjarmen med det. Musikken i Traverse Town er jo også helt fantastisk.

 

 

Kingdom Hearts har bare vært kjipe spin-offs siden Kingdom Hearts 2. Jeg anbefaler å spille de to første, droppe resten og holde et øye med treeren når det kommer.

Lenke til kommentar

Jeg falt også ut midtveis i første Kingdom Hearts, ærlig talt falt jeg nesten ut før jeg hadde begynt, på grunn av den skrekkelige popsangen i introen. :p Husker det var et spill jeg så frem til, men klarte aldri å bli engasjert verken spillmessig eller av historien. Var pent da. Største skuffelsen det året var det ikke (hallo, Evergrace), men for min del var det ikke videre minneverdig heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...