Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Usikker på hvor mye dere andre bryr dere, men barndommen min er nå tilgjengelig på WiiU e-shop. Den er også kjent under navnet Uforia: The saga, og bør absolutt spilles. Lett et av de beste spillene til NES. "Mitt Zelda", faktisk.

 

Har spilt gjennom Ufouria flere ganger. Enig i at det er et av de beste på konsollen.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ducktales husker nok mer for musikk enn gameplay.

Og FOR en musikk.:D Moon Theme er lett et av de beste spill-tema noensinne.:)

 

Usikker på hvor mye dere andre bryr dere, men barndommen min er nå tilgjengelig på WiiU e-shop. Den er også kjent under navnet Uforia: The saga, og bør absolutt spilles. Lett et av de beste spillene til NES. "Mitt Zelda", faktisk.

Spennende, det spillet tror jeg ikke jeg har hørt om før faktisk. Hva for et spill er det?

Lenke til kommentar

 

 

Usikker på hvor mye dere andre bryr dere, men barndommen min er nå tilgjengelig på WiiU e-shop. Den er også kjent under navnet Uforia: The saga, og bør absolutt spilles. Lett et av de beste spillene til NES. "Mitt Zelda", faktisk.

Spennende, det spillet tror jeg ikke jeg har hørt om før faktisk. Hva for et spill er det?

 

 

Open world platformer. Se for deg en blanding av plattformhoppingen fra Mario og den åpne verdenen til Metroid. En ytterligere tvist er at du begynner med en karakter som har egenskaper som er nyttige i visse deler av spillverdenen, men du må rekruttere nye karakterer for å få tilgang til andre områder (en kan svømme, en kan sveve osv). Fantastisk musikk i tillegg.

 

Lenke til kommentar

Gamespot - 10

Edge - 10

Destructoid - 10

God is A Geek - 10

 

Sier vel det meste.

 

Forresten burde ikke spillet hatt sin egen tråd?

Vel og bra med Nintendokafé, men vi bør kanskje diskutere de største nye spillene i egne tråder også ha generelle nyheter rundt konsollene og mindre spill og gamle spill i denne tråden?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Bayonetta skiller seg sa ganske klart fra "jungelen av tredjepeson-actionspill", og må sies å ha et unikt gameplay. Er i mine øyner et av de beste spillene fra last gen.. Eneren har 90 poeng på metacritic, så også orginalen må sies å være godt likt av kritikerne. 2-ern er så vidt jeg vet bare mer av det samme, men siden spillet er såpass unikt blir det fortsatt godt mottatt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Det er vel samme mann bak Bayonetta og Devil May Cry, så det er nok en del likheter, men personlig har jeg aldri spilt DMC. Men jeg reagerer på fremstillingen din av Bayonetta som et generisk action-spill, når det i mine øyner er et ganske unikt spill og et gameplay jeg ikke finner noen andre steder. Nøkkelmekansimen i kampsystemet til Bayonetta er dodge-funksjonen, og det faktum at spillet ikke har noen form for blokking. I mitt andre favorittspill i sjanmgeren. Ninja Gaiden(xbox) er block/parry en nøkkelfunsksjon som du ikke klarer deg uten. Det bryter opp flyten i spillet, og "adrenalinnivået" går ned. I Bayonetta kan du kun slenge deg unna, men straks animasjonen er ferdig kan du angripe igjen. Det gir kampsekvensene er så god flyt jeg aldri har sett maken til, da det du du som spiller er i bevegelsen abolutt hele tiden. Spillet har oghså en så pass høy vanskelighetsgrad at etter min vurdering kommer man ikke langt med button-mashing. Når jeg endelig mestret spillet føltes det som om hver enste kampsekvens kunne vært tatt ut fra den heftigste actionfilmen fra hollywood, der jeg var hadde full kontroll over hva som hendte på skjerm. For meg personlig er dette det beste kampsystemet jeg har sett, vel verdt 10/10 alene, selv om historien i 1-ern er het tåpelig og surralistisk.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor det er best å forhåndsbestille Omega Ruby og Alpha Sapphire limited edition, eller special edition eller hva de kaller det? Det pleier jo å være Gamestop som er best på Pokemon exclusives. Burde vel kanskje forhåndsbestille snart (hvis de har begynt med det allerede). Prøvde å ringe Game nå, men vet ikke om det er litt sent - ingen som tok telefonen.

Lenke til kommentar

Bayonetta skiller seg sa ganske klart fra "jungelen av tredjepeson-actionspill", og må sies å ha et unikt gameplay. Er i mine øyner et av de beste spillene fra last gen.. Eneren har 90 poeng på metacritic, så også orginalen må sies å være godt likt av kritikerne. 2-ern er så vidt jeg vet bare mer av det samme, men siden spillet er såpass unikt blir det fortsatt godt mottatt.

Bayonetta er bare en Devil May Cry-klone, og ikke engang en spesielt bra en (min mening). Hadde det ikke vært en dame som stadig vekk blir naken hadde det neppe fått så mye skryt som det har fått. Det betyr ikke at det er dårlig, bare overhypet. Det som ødela det for meg var en boss som var så stor at jeg ble tvunget til å sitte så langt nede i skjermen at jeg ikke klarte å se hva jeg drev på med eller hvor jeg var. Da ble det bare bare vill trykking på knappene og håpe på det beste. Sier seg selv at det ikke gikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...