Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Fins mange hardcore spill fra nintendo, du må bare lete etter dem:)

Du skal få lov å liste dem opp. På stående fot kommer jeg bare på Fire Emblem og Zelda om vi kun ser på wii U og 3DS. Det er heller ikke et sprøsmål om antall spill. Det er handler om hvordan Nintendo markedsfører seg selv. De liker stort sett å fremtre familievennlig og vise oss Mario og Pokemon.

 

Jeg ser på meg selv som en hardcore spilller og jeg husker jeg ble interessert da jeg leste den første informasjonen av Bayonetta(1) (jeg elska jo Ninja Gaiden på Xbox(1)). Men da jeg så videoer av gameplayet mista jeg all interesse.. Så ut som et glorete, uoversiktelig buttonmash-spill, som det fortsatt ser ut til å være.

 

Igjen, jeg har jo aldri prøvd det selv og jeg ser lovprisingen det får i diverse kretser.

Håper det kommer en demo, eventuelt at Bayonetta(1) blir lagt ut billig på eShop litt før lansering.

Det ser uoversiktlig ut, men det er forsåvidt ment å være slik. I motsetning til så og si alle spill i sjangeren, har ikke Bayonetta noen blokke-funksjon. Dermed må man være i beveglese absolutt hele tiden, noe som er sykt utfordrende. Etter hver som man menstrer dette, føles det som om man dirigerer sin egen action-scene i en høyprofilert action-film fra Hollywood, du vet nøyaktig hva du gjør til enhver tid og det ser bare helt nydelig ut. Ellers er det mange som ikke liker spillets "over the top"-grafiske uttrykk. Spillets historie er også meget svak.

 

Om du liker Ninja Gaiden 1(elsker NG jeg også), er Bayonetta verdt å sjekke ut. De har mye til felles og gav meg mye av den samme følelsen.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Kan man ikke være hardcore spiller uten å spille voldelige spill?

 

Jeg vil si at de fleste store Mario-titlene er hardcore. Det er ofte vanskelig å fullføre dem 100%, og de eldre spillene kunne være vanskelige å bare runde.

 

Jeg har rundet både Demon's Souls og Dark Souls. Å runde SMB: The Lost Levels eller finne alt i SMG 2 er mye vanskeligere.

Lenke til kommentar

 

Jeg vil si at de fleste store Mario-titlene er hardcore. Det er ofte vanskelig å fullføre dem 100%, og de eldre spillene kunne være vanskelige å bare runde.

 

Jeg har rundet både Demon's Souls og Dark Souls. Å runde SMB: The Lost Levels eller finne alt i SMG 2 er mye vanskeligere.

Hehe jeg runder de spilla jeg klarer runde så fort jeg klarer. Jeg orker aldri bruke masse tid på å finne alle skjulte ting. Går sikkert glipp av en del ting, menmen :)

Lenke til kommentar

Six things that make a game hardcore:

 

Difficult controls

Overwhelming options

Prerequisite knowledge

Abstract memorization

Unclear goals

Unclear solutions

 

Six things that do not make a game hardcore:

 

Challenge

Trial and Error

Strategy

Theme

Repetition

Depth / Graduated objectives

 

http://www.gamasutra.com/view/feature/134514/evolving_the_social_game_finding_.php?print=1

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Six things that make a game hardcore:

 

Difficult controls

Overwhelming options

Prerequisite knowledge

Abstract memorization

Unclear goals

Unclear solutions

 

Six things that do not make a game hardcore:

 

Challenge

Trial and Error

Strategy

Theme

Repetition

Depth / Graduated objectives

 

http://www.gamasutra.com/view/feature/134514/evolving_the_social_game_finding_.php?print=1

Tulle side, vanskelige spill og strategy er hardcore. Et spill er ikke bra vist det er enkelt

Lenke til kommentar

Tulle side, vanskelige spill og strategy er hardcore. Et spill er ikke bra vist det er enkelt

Klart spill kan være bra selv om de er enkel. Jeg har spilt Mario så å si hele livet mitt, og de nyere Super mario platformspillene synes jeg er enkel, men de var ufattelig morsomme også!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Tull og tøys. Finnes mange bra spill som er enkle.

Nevn gjerne en liste med spillene

 

Du skal få lov å liste dem opp. På stående fot kommer jeg bare på Fire Emblem og Zelda om vi kun ser på wii U og 3DS. Det er heller ikke et sprøsmål om antall spill. Det er handler om hvordan Nintendo markedsfører seg selv. De liker stort sett å fremtre familievennlig og vise oss Mario og Pokemon.

Pokemon, mario and lugi dream team, monkey ball, donkey kong country returns 3ds, kid icarus, monster hunter, rayman legends, pikmin, resident evil. Trenger du flere?

Lenke til kommentar

Pokemon og Monkey Ball hardcore? Den må du lenger ut på landet med.

 

Resident Evil og Monster Hunter er vel de som kan kalles hardcore på den listen der. Kid Icarus har jeg ikke spilt.

 

Angående enkle spill må man definere enkelt. Enkelt for hvem? Jevne bruker i denne tråden? Enkle for de som aldri spiller? Enkelt for en 3-åring?

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hardcore? :huh:

Er det et navn på et av spillene?

 

2000, du må ha brukt hver mynt og krone du har fått på spill. Jeeg har bare 200 spill. Men jeg var ikke rik når jeg var liten heller så det så:)

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

"Hardcore" er egentlig en gruppe med spesielt dedikerte og lojale mennesker innenfor en større gruppe. Dette i motsetning til mer perifere medlemmer av gruppen. Jeg mener gamere som har meninger om alle 2D mariospill som er utgitt er hardcore, uavhengig av hvordan selve spillet er. Kjøper du en arcade-maskin for å spille pac man i stua er du hardcore. Spill med høy terskel, eller spill man må kjenne en lang forhistorie for å sette full pris på appellerer nok spesielt til hardcore grupper.

 

Mye kritikken mot Metroid OM kom fra hardcore spillere med sterke meninger om hvordan Metroid og Samus skal være. Kritikk mot Mario Kart 7 ikke bringer mye nytt er irrelevant for en 7 åring med sin første 3DS. Det er litt problematisk at anmeldere stort sett er hardcore spillere.

Endret av Philber Desanex
Lenke til kommentar

Kan man ikke være hardcore spiller uten å spille voldelige spill?

Personlig så liker jeg ikke ordet hardcore gamer.

 

Vet ikke hva folk definerer som hardcore gamer, men de som kun spiller et eller to spill, og om de spillene er CoD og BF, vil jeg ikke kalle hardcore gamere. Og er man hardcore gamer om man kun spiller de typiske "avarage Joe"-spillene, men nekter å ha et åpent sinn mot andre sjangre og spill?

 

Jeg synes man helt klart kan være en hardcore gamer uten å spille voldelige spill. For meg er det personer som legger spill inn som en del av deres livsstil, og bruker mye tid på spill. Så for meg har det ikke stort å si hva slags spill man spiller, men hvor dedikert man er til spill, og hvor variert man spiller (og da spesielt de som spiller på flere konsoller, ikke begrenser seg til hvilken sjanger spillene har eller når spillene kom ut).

 

Et eksempel: Før Donkey Kong Returns kom ut ble jeg så gire at jeg kjøpte alle de gamle spillene på Virtual Consol og spilte dem før jeg kjøpte det til Wii-en. Jeg vet ikke akkurat om Donkey Kong kan defineres som hardcore spill, men det føltes veldig detikert ut. Og selv om jeg spiller en del voldelige spill på andre konsoller, som Uncharted, Halo, Killzone, osv: Er det en konsoll jeg MÅ ha, så er det Nintendo.

 

Har ikke prøvd dette selv enda, men dette ser passe hardcore ut, uten å være spesielt voldelig eller avansert: Squirrel Adventures http://www.youtube.com/watch?v=cdRioixTiFE#t=85).

Endret av Tamarin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...