Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

 

Twilight Princess var vel egentlig grunnen til at jeg kjøpte konsollen, ett veldig godt spill selv om det var skuffende. Og Wii kontrollene var egentlig mere i veien enn til godt. Wii Sports spillene var morro en gang i blandt, så lenge man er samlet en gjeng. Red Steel likte jeg faktisk, selv om det var helt latterlig bugget. Ble aldri store spillsamlingen på denne konsollen her altså. Trodde det skulle bli heftig å spille FPS spill også, og Medal of Honor gjorde jo en veldig god jobb der, men igjen foretrekker jeg helt ordinære kotrollere da det er mere stabilt og raskjere å bruke. Ikke minst mindre tungvindt. Stort sett misliker jeg veive-kontrollere sterkt, og ihvertfall når det er tvunget på deg.

 

PS3 og 360 tok vel allt fokus egentlig og ny PC etterhvert. Ikke er jeg store Mario diggeren heller ;)

Twilight Princess er helt klart best på gamecube for min del, har kanskje noe med at det ble meget ekkelt å spille speilvendt på wii versjon, men som mange andre mener er GC kontrollen så utrolig bra at zelda spill på den istendenfor wii er to forskjellige verdener.

 

For min del hadde det vært konge med et lignende Zelda spill igjen, Twilight kommer på en tredje plass etter OOT og Majoras førsteplass på min top 3 Zelda liste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wii u paden er noe dritt, skikkelig ubehagelig å holde i. Jeg har hatt 3ds i over 2 år og kan si at den er behagelig å holde i, bare du som ikke er vandt med å holde i en 3ds

Jeg er uenig, styrespaken på 3DS er for langt nede for min del så jeg får vondt i tommelen etter å ha spilt en stund. 2ds ser mye mer behagelig ut men den er ikke like praktisk å ta med seg, også er den stygg som juling!

 

New super mario bros er forferdelig kjedelig, bare spør hvem som helst som har vokst opp med dem gamle. 2d spill er et utdødt spill sjanger, syns det er irriterendes at dem driver å hiver innpå med 2d spill når dem har muligheten til å lage storre gigantiske 3d spill

Her er jeg også helt uenig! NSMB wii er det beste spillet som kom ut på wii, har rundet det to ganger 100%. Og jeg er 80-modell som vokste opp med Super Mario 1-3.

 

Synes også det er flott hvis det kommer enda flere 2D spill. Gi meg mer donkey kong, super mario, rayman, castleania, mega man...og vær så snill og lag New legend of zelda! Jeg skulle gitt mye for å kunne spille A link between worlds på TV-skjermen i stedet for bittelille 3DS.

 

2D for the win, også på konsoll! :)

Lenke til kommentar

 

Jeg kjøper Nintendo 3DS eller Nintendo 2DS hvis og bare hvis dem gir ut

The Legend of Zelda Majora's Mask til det.

 

 

Jeg blir å hate meg halvt i hjel om MM blir remake på håndholdt som OOT og ikke konsoll, forbanna knehøner som kom på den ideen med OOT.

 

 

De har jo allerede gitt ut OOT på konsoll (etter N64).

Lenke til kommentar

 

 

Jeg kjøper Nintendo 3DS eller Nintendo 2DS hvis og bare hvis dem gir ut

The Legend of Zelda Majora's Mask til det.

 

 

Jeg blir å hate meg halvt i hjel om MM blir remake på håndholdt som OOT og ikke konsoll, forbanna knehøner som kom på den ideen med OOT.

 

 

De har jo allerede gitt ut OOT på konsoll (etter N64).

 

Dårlig portet med emulator ja (også MM) både til gamecube og wii virtual, derfor jeg sa remake i forrige post.

This should happen:http://www.youtube.com/watch?v=-JOChBfhta4

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Wii u paden er noe dritt, skikkelig ubehagelig å holde i. Jeg har hatt 3ds i over 2 år og kan si at den er behagelig å holde i, bare du som ikke er vandt med å holde i en 3ds

Jeg er uenig, styrespaken på 3DS er for langt nede for min del så jeg får vondt i tommelen etter å ha spilt en stund. 2ds ser mye mer behagelig ut men den er ikke like praktisk å ta med seg, også er den stygg som juling!

 

New super mario bros er forferdelig kjedelig, bare spør hvem som helst som har vokst opp med dem gamle. 2d spill er et utdødt spill sjanger, syns det er irriterendes at dem driver å hiver innpå med 2d spill når dem har muligheten til å lage storre gigantiske 3d spill

Her er jeg også helt uenig! NSMB wii er det beste spillet som kom ut på wii, har rundet det to ganger 100%. Og jeg er 80-modell som vokste opp med Super Mario 1-3.

 

Synes også det er flott hvis det kommer enda flere 2D spill. Gi meg mer donkey kong, super mario, rayman, castleania, mega man...og vær så snill og lag New legend of zelda! Jeg skulle gitt mye for å kunne spille A link between worlds på TV-skjermen i stedet for bittelille 3DS.

 

2D for the win, også på konsoll! :)

 

3ds er ikke liten og det er mer behagelig å spille 2d spill der enn på wii u. New super mario bros spillene var noe møkk og jeg håper dem aldre lager flere, vi har passert den tiden hvor vi lager 2d spill. Lag flere 3d mario spill istedenfor. vi har hatt nok 2d rayman og 2d mario spill, det vil aldri bli like bra som originalene uansett. Rayman 1 på ps1 er det eneste 2d rayman spillet som er bra på samme m¨te som super mario world var det siste gode 2d mario spillet, resten er bare en kraftig melking av serien, dem burde helle lage en oppfølger til rayman 3. Å lage 2d spill er en nedgradering, vi kan så mye bedre enn et 2d spill nå...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hvorfor i huleste heiteste skal man ikke fortsette å lage 2D-spill? At man kan lage spill i 3D gjør det ikke automatisk til et bedre spill. Castlevania på PlayStation 1 (mener jeg det var) er jo selveste kremeksempelet.

 

Det nyeste Rayman-spillet har jo fått glimrende kritikker over hele fjøla. Nå har ikke jeg spilt det selv, men at du ikke liker det gjør det ikke automatisk til et dårlig spill.

 

Når det gjelder 2D-spill har det komme veldig mange bra de siste årene. Trine, Magicka, Terraria, Teslagrad, The Cave, Faster Than Light, Machinarium, The Swapper, Castle Crashers, Shadow Complex, Limbo, Braid, etc.

 

Å mene at tiden for 2D-spill er forbi er utrolig trangsynt. Veldig mange av de mest innovative spillene de siste årene har vært 2D.

Alle de 2d spillene du nevnte suger imo. og de meste innovative spillene har vært 3d, kan nevne en bunke med forskjellige spill. Folk vil ha 3d spill ikke 2d spill, bare fordi det er noen som savner 2d tida betyr ikke at dem trenger å bare lage 2d spill hele tiden...

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Jeg tror at interessen for fotorealistisk grafikk vil begynne å dale så snart vi oppnår fullstendig fotorealisme. Da må man tenke helt nytt for å fange oppmerksomheten til forbrukerne, og det skal jammen bli deilig. Kanskje får vi også se utviklingen av noen nye gameplay-konsepter, som vi knapt har sett siden 90-tallet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jeg tror at interessen for fotorealistisk grafikk vil begynne å dale så snart vi oppnår fullstendig fotorealisme. Da må man tenke helt nytt for å fange oppmerksomheten til forbrukerne, og det skal jammen bli deilig. Kanskje får vi også se utviklingen av noen nye gameplay-konsepter, som vi knapt har sett siden 90-tallet.

Altså folk må ikke misforstå, jeg elsker gamle spill, spesielt snes og n64 men spill er ikke slik lenger og uansett hvor godt dem prøver blir disse 2d spillene aldri de samme som på 90 tallet, man får ikke den samme følelsen

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor i huleste heiteste skal man ikke fortsette å lage 2D-spill? At man kan lage spill i 3D gjør det ikke automatisk til et bedre spill. Castlevania på PlayStation 1 (mener jeg det var) er jo selveste kremeksempelet.

 

Det nyeste Rayman-spillet har jo fått glimrende kritikker over hele fjøla. Nå har ikke jeg spilt det selv, men at du ikke liker det gjør det ikke automatisk til et dårlig spill.

 

Når det gjelder 2D-spill har det komme veldig mange bra de siste årene. Trine, Magicka, Terraria, Teslagrad, The Cave, Faster Than Light, Machinarium, The Swapper, Castle Crashers, Shadow Complex, Limbo, Braid, etc.

 

Å mene at tiden for 2D-spill er forbi er utrolig trangsynt. Veldig mange av de mest innovative spillene de siste årene har vært 2D.

Alle de 2d spillene du nevnte suger imo. og de meste innovative spillene har vært 3d, kan nevne en bunke med forskjellige spill. Folk vil ha 3d spill ikke 2d spill, bare fordi det er noen som savner 2d tida betyr ikke at dem trenger å bare lage 2d spill hele tiden...

Tenkte meg at du kom til å si at alle suger uten å ha noe særlig argument om hvorfor, annet enn at de er 2D og er da automatisk søppel. Mistenker at du ikke har spilt så veldig mange av dem.

 

Forøvrig er det temmelig ironisk at du ønsker deg nytt paper mario spill

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Hvorfor i huleste heiteste skal man ikke fortsette å lage 2D-spill? At man kan lage spill i 3D gjør det ikke automatisk til et bedre spill. Castlevania på PlayStation 1 (mener jeg det var) er jo selveste kremeksempelet.

 

Det nyeste Rayman-spillet har jo fått glimrende kritikker over hele fjøla. Nå har ikke jeg spilt det selv, men at du ikke liker det gjør det ikke automatisk til et dårlig spill.

 

Når det gjelder 2D-spill har det komme veldig mange bra de siste årene. Trine, Magicka, Terraria, Teslagrad, The Cave, Faster Than Light, Machinarium, The Swapper, Castle Crashers, Shadow Complex, Limbo, Braid, etc.

 

Å mene at tiden for 2D-spill er forbi er utrolig trangsynt. Veldig mange av de mest innovative spillene de siste årene har vært 2D.

Alle de 2d spillene du nevnte suger imo. og de meste innovative spillene har vært 3d, kan nevne en bunke med forskjellige spill. Folk vil ha 3d spill ikke 2d spill, bare fordi det er noen som savner 2d tida betyr ikke at dem trenger å bare lage 2d spill hele tiden...

Tenkte meg at du kom til å si at alle suger uten å ha noe særlig argument om hvorfor, annet enn at de er 2D og er da automatisk søppel. Mistenker at du ikke har spilt så veldig mange av dem.

 

Forøvrig er det temmelig ironisk at du ønsker deg nytt paper mario spill

 

Har ikke sagt at dem sugde fordi dem var 2d, dem var vanlige spill på samme måte som clash of clans spillet, ikke noe stort. Paper mario er ikke et 2d spill men 3d spill. Nå går vi bare helt off topic av hva hele diskusjonen handlet om, poenget var at 2d spill passer best på 3ds enn på wii u, 3ds er langt mer populært enn wii u. Bedre å ha 2d spillene på 3ds og 3d spillene på wii u

Lenke til kommentar

Hadde aldri hørt om Clash of Clans og måtte google det. Viser seg at det er et strategispill til mobile enheter som ligner på typiske facebook-spill der man bygger en slags landsby.

 

At du sammenligner dette med spill som ikke er i samme sjanger engang faller på sin egen urimelighet.

 

Paper Mario er vel et slags hybrid mellom 2D og 3D. Noen kaller dette 2.5D. Er jo hovedsakelig 2D der man går fra venstre mot høyre, men også med mulighet til å gå innover i skjermen. Samme greie har man jo i Castle Crashers f.eks eller Shadow Complex.

 

Det jeg derimot er litt enig i er det å utgi 2D-titler til fullpris på stasjonære konsoller. Det fremstår litt som latskap i mange tilfeller. Spesielt når man utgir mer eller mindre det samme spillet på 3DS/Wii.

Endret av Dysfuncti
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Jeg kjøper Nintendo 3DS eller Nintendo 2DS hvis og bare hvis dem gir ut

The Legend of Zelda Majora's Mask til det.

 

Jeg blir å hate meg halvt i hjel om MM blir remake på håndholdt som OOT og ikke konsoll, forbanna knehøner som kom på den ideen med OOT.
Remaken på 3ds var en suksess så ingen kne høner. Folk har mast i mange år nå etter majoras mask på 3ds så vist dem bare ignorerer det og lager til Wii u blir jeg veldig skuffet. Spillet er allerede å finnes på virtuell shop. Det får holde..,
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

At noen våger å si at Braid suger er "beyond comprehension" for meg, ass. Går det an? Aldri prøvd et bra spill før, eller?

 

Det spørsmålet er helt meningsløst siden braid ikke er et bra spill imo. Bra spill majoras mask. Mario and luigi dream team. Metroid prime. Pokemon osv
Lenke til kommentar

New super mario bros er forferdelig kjedelig, bare spør hvem som helst som har vokst opp med dem gamle. 2d spill er et utdødt spill sjanger, syns det er irriterendes at dem driver å hiver innpå med 2d spill når dem har muligheten til å lage storre gigantiske 3d spill

Jeg har spilt Super Mario siden Super Mario Bros, husker ikke om jeg også rundet Lost Levels, men bortsett fra det så og si alle på konsoll og et par på handholdt. Selv om jeg ikke synes noen av de nye spillene matcher Super Mario World, synes jeg ikke dem er dårlige. Likte veldig godt å spille Mario i 2D igjen, men sammenlignet med en rekke andre 2D-spill som har kommet så synes jeg ikke NSMB holder helt den samme standarden.

 

Jeg skulle gjerne sett flere gode 2D-spll i alle sjangre både til handholdt og konsoll :) De fleste av mine favorittspill er også i 2D. Mulig flertallet er enig med deg, men jeg er ganske uenig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...